Роз'яснення ДПСУ щодо оподаткування акцизом виробників електроенергії

⭐ Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Публічні закупівлі» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз'яснення

Правила від податківців щодо оподаткування акцизним податком виробників електроенергії.

ДПСУ нагадує, що Законом України від 16.01.2020 № 466-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» приведено у відповідність норми Податкового кодексу України (далі - Кодекс) до положення Закону України «Про ринок електричної енергії», а саме:

  • виключення з переліку платників акцизного податку оптового постачальника електричної енергії ( підпункт 212.1.12 пункту 212.1 статті 212 Кодексу);
  • уточнення визначення платників акцизного податку – виробника електричної енергії ( підпункт 212.1.13 пункту 212.1 статті 212 Кодексу).

Так, платниками акцизного податку визначено виробників електричної енергії, які мають ліцензію на право здійснення підприємницької діяльності з виробництва електричної енергії і продають її на ринку електричної енергії.

Уточнено і перелік операцій, які є об’єктом оподаткування акцизним податком, зокрема, передача для власного споживання в межах одного підприємства електричної енергії, що вироблена на цьому підприємстві, виключена з об’єкта оподаткування. Тобто виробники електричної енергії не будуть сплачувати акцизний податок з електроенергії для власного споживання.

Довідково

До операцій, що є об’єктом оподаткування акцизним податком належать і реалізація та/або передача в межах одного підприємства підакцизних товарів (продукції) з метою власного споживання, промислової переробки, своїм працівникам, а також здійснення внесків підакцизними товарами (продукцією) до статутного капіталу. Водночас, норма підпункту 213.1.12 пункту 213.1 статті 213 Кодексу не поширюється на операції з передачі в межах одного підприємства електричної енергії ( за кодом 2716 00 00 00 згідно з УКТ ЗЕД), виробленої на об’єктах електроенергетики.

Джерело: офіційний сайт ДПС в Одеській області

 

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Природний газ для бюджетних установ у Нафтогаз Трейдинг 2026

Що потрібно зробити, щоб укласти договір на постачання природного газу з Нафтогаз Трейдинг? Що врахувати, щоб укласти новий договір про закупівлю природного газу на період з 01.10.2026 по 31.03.2027? Розбираємо
5544

Закупівля у монополіста 2026

Особливості дозволяють без проведення відкритих торгів укладати договори, якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання. У тому числі, якщо контрагент займає монопольне становище на ринку. Пояснимо, як укласти договір з монополістом та провести таку закупівлю в ЕСЗ
13356

Закупівля додаткових робіт

Буває, що в процесі виконання договору підряду виникає потреба у додаткових аналогічних роботах, які не передбачав початковий проєкт та які пов’язані з предметом закупівлі основного договору. Дізнайтеся, як без порушень провести таку закупівлю
6633

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді