Реформа містобудування: ВР підтримала законопроєкт №5655

Законопроєкт передбачає зміну підходів до містобудування, зокрема максимальну цифровізацію процесів та автоматизацію дій з надання необхідних дозволів.

Вебінар від журналу Держзакупівлі

Запис вебінару про закупівлю ліків в е-каталозі

«Суспільний запит на цю реформу існував уже багато років, проте саме зараз, під час війни, питання імплементації такої реформи стоїть найгостріше. Наймасштабніша в історії України відбудова інфраструктури потребує прозорості, відкритості та ефективності. Це саме те, що забезпечує цей законопроєкт. Завдяки цифровізації та автоматизації процесів ми зможемо докорінно змінити бізнес-клімат в сфері будівництва, який до цього асоціювався з корупцією, зловживаннями та численними історіями про ошуканих інвесторів. Дякую народним депутатам за підтримку. Зі свого боку відразу розпочинаємо усі необхідні роботи з підготовки підзаконних нормативних актів та цифрової інфраструктури, необхідних для практичної реалізації законопроєкту», – прокоментував Віце-прем’єр-міністр з відновлення України – Міністр розвитку громад, територій та інфраструктури Олександр Кубраков. 
 

Автоматизація процесів

В максимальній кількості процесів буде мінімізовано «людський фактор», зокрема деякі рішення з надання дозвільних документів формуватиметься без жодної участі людини. 
Система запрограмована здійснювати перевірку відповідності повноти, формату, логічності та достовірності даних, порівняння даних із різних інформаційних систем. На підставі цього рішення формується автоматично та в режимі реального часу.
 

Прозорість та антикорупція

Усі етапи будівельного процесу фіксуватимуться в Державній електронній системі у сфері будівництва.
Також на порталі системи передбачені електронні кабінети для всіх учасників процесу містобудування, зокрема органів містобудування, учасників ринку (замовників, підрядників, архітекторів тощо), регуляторів та органів реєстрації. 
Всі учасники зможуть моніторити онлайн хід виконання проєкту, а також ознайомитись з електронною документацією проєкту. Зокрема, низка ключових документів, наприклад проектна документація на будівництво, існуватимуть виключно як е-документи.
 

Посилення відповідальності

Кожне рішення учасників процесу будівництва, які зареєстровані в е-системі, лишатиме персоніфікований цифровий слід. 
Окрім цього, реформа містобудування передбачає посилення кримінальної та адміністративної відповідальності за незаконні дії. 
Архітектура реформи створювалась у партнерстві з Міністерством цифрової трансформації України та за експертної підтримки USAID / UK aid проекту «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах/TAPAS». Реформа враховує всі зауваження Національного агентства з питань запобігання корупції.
 
Джерело: офіційний сайт КМУ
 
 
 
 

обгрунтування закупівлі

Статті за темою

Усі статті за темою

Держаудитслужба: повноваження та перевірки

Розглянемо якими нормативно-правовими актами визначені повноваження Держаудитслужби щодо контролю у сфері публічних закупівель, які контрольні заходи вона може проводити та за наявності яких підстав
15852

Відповідальність у сфері закупівель: судова практика

Кількість порушень у сфері публічних закупівель зростає з кожним роком. Учасники закупівельного процесу несуть як кримінальну так і адміністративну відповідальність. Кого і за що нині можуть притягти до відповідальності — детально у статті
44231

Штрафи у сфері публічних закупівель

Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
7752

Моніторинг публічних закупівель

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2024 році, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
5736

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді