Строки інформування про зміни, які замовник вносить до договорів

Пояснимо, у які строки і коли інформувати про зміни до укладених договорів.
Обрати ▶

У ці непрості воєнні дні 2022 року замовники мають на руках різні договори, укладені за результатами закупівель. Адже впродовж року, щоб укласти договір, довелося керуватися різними нормативно-правовими актами. Йдеться про:

  • постанову КМУ «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» від 28.02.2022 № 169 (далі – Постанова № 169);
  • Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII;
  • Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості), затверджені постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (далі – Постанова № 1178).

Кожен з цих нормативно-правових актів висуває свої вимоги до оприлюднення в ЕСЗ інформації про зміни до договорів, які вносить замовник. Розберемо їх докладно.

Зміни до договорів, укладених за Постановою № 169

Постанова № 1178 набрала чинності 19 жовтня 2022 року. З цієї дати замовники дотримуються вимоги пункту 2 Постанови. А саме: якщо замовник до набрання чинності цією постановою не оприлюднив звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до Постанови № 169, то такий звіт, а також договір про закупівлю, всі додатки та зміни до нього замовник оприлюднює протягом 90 днів з дня припинення або скасування правового режиму воєнного стану в Україні.

Тож зміни до договорів, укладених відповідно до Постанови № 169, після 19 жовтня 2022 року замовники оприлюднюють протягом 90 днів з дня припинення або скасування правового режиму воєнного стану в Україні.

Зміни до договорів, укладених за Законом № 922

Для оприлюднення змін до господарських договорів, укладених відповідно до Закону № 922 без урахування Особливостей, є кілька вимог. Адже такі договори мають різний статус.

Нагадаємо, що договором про закупівлю вважають господарський договір, яким замовник і учасник уклали за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі (п. 6 ч. 1 ст. 1 Закону № 922).

Якщо замовник уклав договір про закупівлю в розумінні Закону № 922, він оприлюднює лише зміни до договору у випадках, передбачених частиною 5 статті 41 Закону № 922. Законодавець виділив для цього три робочих дні з дня внесення змін (ч. 1 ст. 10 Закону № 922).

У такому випадку разом зі змінами замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю з інформацією відповідно до частини 8 статті 41 Закону № 922.

Зважте: Закон № 922 не вимагає оприлюднювати зміни у інших випадках. Однак за потреби замовники можуть це робити з власної ініціативи.

А ось для договору, укладеного без використання ЕСЗ, оприлюднення змін законодавством не передбачено.

Так само не потрібно оприлюднювати зміни, які замовник вніс до договору, укладеного із використанням електронного каталогу.

Зміни до договорів, укладених за Особливостями

Із 19 жовтня 2022 року замовники укладають договори з урахуванням ОсобливостейІ для таких договорів встановлений окремий порядок оприлюднення в ЕСЗ змін.

Якщо замовник укладає договір про закупівлю за результатами проведення відкритих торгів з особливостями, то оприлюднює лише зміни до договору у випадках, передбачених пунктом 19 Особливостей № 1178.

Зміни до таких договорів, аналогічно договорам про закупівлю за Законом № 922, потрібно оприлюднити разом із  повідомленням про внесення змін до договору про закупівлю  протягом трьох робочих днів з дня внесення змін. Інформацію в повідомлення вносьте вже за вимогами пункту 20 Особливостей.

Також за Особливостями замовники можуть укладати договір про закупівлю без використання ЕСЗ. Оприлюднювати зміни до таких договорів законодавець не вимагає.

Так само не потрібно оприлюднювати зміни до договору, укладеного:

  • із використанням електронного каталогу;
  • із використанням ЕСЗ за алгоритмом, який встановлює наказ ДП «Прозорро» від 20.10.2022 № 25.

 

обгрунтування закупівлі

Статті за темою

Усі статті за темою

Звіт про виконання договору про закупівлю

Пояснимо, коли та як замовник оприлюднює звіт про виконання договору про закупівлю. Дізнайтеся ключові аспекти звітування за видами закупівель, вимоги та строки оприлюднення звіту про виконання
60101

Попередня оплата в бюджетних установах 2025

Дізнайтеся, за яких умов бюджетна установа може встановити у договорі вимогу про попередню оплату за Постановою № 1170. Також ви дізнаєтеся про деякі підводні камені встановлення такої вимоги
10413

Одностороннє розірвання договору про закупівлю

Розірвати договір в односторонньому порядку замовник зможе, якщо передбачить відповідні умови у договорі про закупівлю. Роз'яснимо, як розірвати договір в односторонньому порядку в умовах війни та наведемо приклади з практики
849

Додаткова угода до договору зразок

Закон про публічні закупівлі дає можливість замовнику вносити зміни до істотних умов договору лише у виняткових випадках. Якщо зіткнулися з такою ситуацією на практиці під час воєнного стану, вам знадобиться додаткова угода до договору. Ми підготували для вас зразок додаткової угоди, щоб ви знали, на що орієнтуватися
49521

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді