КМУ оновив Порядок, за яким Держаудитслужба та її територіальні органи проводять інспектування.
Зміни, зокрема, передбачають право посадових осіб органу держфінконтролю, коли вони з’ясовують обставини фінансово-господарської діяльності об’єкта контролю, вимагати та одержувати письмові пояснення від працівників об’єкта контролю, а також інформацію від інших осіб.
Працівники об’єкта контролю мають надати письмові пояснення протягом трьох робочих днів з дня, коли отримали відповідний перелік питань. Якщо працівник таких пояснень не надає або відмовляється їх надати, аудитор зафіксує це в акті ревізії.
Органи Держаудитслужби також можуть проводити зустрічні звірки на підприємствах, в установах та організаціях, щоб підтвердити вид, обсяг операцій, розрахунки та з’ясувати їх реальність та повноту відображення в обліку об’єкта контролю.
За результатами зустрічної звірки аудитори складають у чотирьох примірниках довідку.
Орган держфінконтролю невідкладно поінформує правоохоронні органи для вжиття заходів, передбачених законом, якщо:
- його посадову особу або залученого фахівця не допустили до проведення зустрічної звірки;
- їм не надали необхідних для звірки документів.
Стосовно осіб об’єкта контролю, які чинять перешкоди у проведенні зустрічної звірки і ревізії, вживають заходів для притягнення до юридичної відповідальності відповідно до закону.
Джерело: постанова КМУ «Про внесення змін до Порядку проведення інспектування Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами» від 08.10.2022 № 1123
Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
На жаль, адміністративна відповідальність — не єдина, яку можна понести в закупівлях. Існують норми, що призводять до кримінальної відповідальності, тому важливо знати, коли таке може настати. Розглядаємо найпоширеніші випадки кримінальної відповідальності у сфері публічних закупівель
Оскарження потенційним постачальником рішень/дій замовника у спрощеній процедурі відрізняється від оскаржень в процедурах закупівель. Замовники не завжди враховують нюанси проведення таких закупівель, тому потенційні постачальники, що не стали переможцями (або з інших підстав) можуть оскаржити спрощену закупівлю, чим завдати значних витрат замовнику. Розглянемо процедуру оскарження у спрощених закупівлях, підкажемо, як її уникнути та зберегти гроші замовнику.
В Україні список міжнародних спонсорів війни, який вів НАЗК, передали до Державного реєстру санкцій РНБО. Тепер офіційні дані про компанії, що підтримують агресора, доступні в єдиній державній системі онлайн
Замовник має виконати рішення АМКУ не пізніше 30 днів з дня його прийняття. Або ж може оскаржити таке рішення до суду. Як оскаржити рішення Антимонопольного комітету, якщо ви з ним не згодні та які докази підготувати — роз’яснюємо у статті