Укрзалізниця планує повністю змінити систему тарифоутворення для вантажних перевезень

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Голова правління АТ «Укрзалізниця» Олександр Камишін під час засідання Експортного офісу при Укрзалізниці заявив, що Укрзалізниця пропонує повністю змінити систему тарифоутворення для вантажних перевезень, яка функціонувала останні 25 років.

Запропоновані зміни покликані значно спростити існуючі правила, повністю відмовитись від чинного Збірника тарифів на перевезення вантажів та зробити тарифи справедливими для всіх учасників ринку. 

Згідно з ініціативою, презентованою під час заходу, пропонується скоротити кількість схем базових ставок з існуючих 29 до однієї. У наявній схемі враховувати лише відстань перевезення, масу вантажу, особливості перевезення та маршрутизацію. Також ініціатива пропонує скоротити кількість коефіцієнтів з існуючих 15 до одного.

Орім цього, пропонується значно скоротити кількість додаткових зборів та окремих плат, які повинен сплачувати відправник. Замість 38 зборів, встановлених чинним Збірником, пропонується залишити всього 6. Окрему плату пропонується залишити лише за спеціальні перевезення та послуги з охорони.

«Десятки років питання справедливості системи тарифоутворення було болючою темою у відносинах між перевізниками та відправниками вантажу. Ми це розуміли, тому з середини минулого року поступово змінювали її. Сьогодні ми хочемо максимально спростити існуючу систему та зробити її справедливою для всіх учасників ринку», - заявив Олександр Камишін.

Окрім зміни підходу до тарифоутворення, Укрзалізниця також пропонує вирівняти класи вантажних перевезень та встановити єдиний тариф на перевезення порожніх вагонів.

«Ці ініціативи ніяк не впливають на фінансові результати Укрзалізниці, але багато змінюють для вантажовласників. Після їх прийняття повністю зникне існуюча дискримінація частини виробників. Насправді все це - частина руху і компанії, і всієї країни до євроінтеграції», - додав Олександр Камишін.

Діюча система тарифоутворення функціонує з 1997 року, а останні корективи до неї вносилися у 2008 році. Ця система багато років критикувалася відправниками вантажу через диспропорцію між тарифними класами та дискримінацію низки виробників. Так, наприклад, тариф на перевезення порожніх вагонів для різних класів інколи відрізнявся в рази.

Джерело: офіційний сайт АТ «Укрзалізниця»

 

 

додаток

Статті за темою

Усі статті за темою

Настанова з визначення вартості будівництва із змінами

Настанова з визначення вартості будівництва затверджена Наказом Мінінфраструктури 01 листопада 2021 № 281. З того часу Настанова зазнала 4-х змін. Скачайте актуальний текст цього нормативного документа разом із додатками
5962

Договір про закупівлю товарів за державні кошти

Договори, фінансові зобов’язання в яких виконуються за рахунок бюджетних коштів, відрізняються від звичайних господарських договорів не лише наявністю відповідних процедур, що передують укладанню, але й порядком оплати виконаних господарських зобов’язань. Розглянемо основні умови, дотримання яких дозволить знизити ризики непорозуміння з Державною казначейською службою України та відповідно убезпечить від штучної затримки платежів за виконані договірні зобов’язання
1113

Класифікатор медичних виробів НК 031:2024

Інформацію про предмет закупівлі медвиробу в електронній системі зазначають за його кодом та назвою відповідно до національного класифікатора НК 031:2024 «Класифікатор медичних виробів». Тож скачайте класифікатор, щоб завжди мати його під рукою
11402

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді