Укрзалізниця планує повністю змінити систему тарифоутворення для вантажних перевезень

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Голова правління АТ «Укрзалізниця» Олександр Камишін під час засідання Експортного офісу при Укрзалізниці заявив, що Укрзалізниця пропонує повністю змінити систему тарифоутворення для вантажних перевезень, яка функціонувала останні 25 років.

Запропоновані зміни покликані значно спростити існуючі правила, повністю відмовитись від чинного Збірника тарифів на перевезення вантажів та зробити тарифи справедливими для всіх учасників ринку. 

Згідно з ініціативою, презентованою під час заходу, пропонується скоротити кількість схем базових ставок з існуючих 29 до однієї. У наявній схемі враховувати лише відстань перевезення, масу вантажу, особливості перевезення та маршрутизацію. Також ініціатива пропонує скоротити кількість коефіцієнтів з існуючих 15 до одного.

Орім цього, пропонується значно скоротити кількість додаткових зборів та окремих плат, які повинен сплачувати відправник. Замість 38 зборів, встановлених чинним Збірником, пропонується залишити всього 6. Окрему плату пропонується залишити лише за спеціальні перевезення та послуги з охорони.

«Десятки років питання справедливості системи тарифоутворення було болючою темою у відносинах між перевізниками та відправниками вантажу. Ми це розуміли, тому з середини минулого року поступово змінювали її. Сьогодні ми хочемо максимально спростити існуючу систему та зробити її справедливою для всіх учасників ринку», - заявив Олександр Камишін.

Окрім зміни підходу до тарифоутворення, Укрзалізниця також пропонує вирівняти класи вантажних перевезень та встановити єдиний тариф на перевезення порожніх вагонів.

«Ці ініціативи ніяк не впливають на фінансові результати Укрзалізниці, але багато змінюють для вантажовласників. Після їх прийняття повністю зникне існуюча дискримінація частини виробників. Насправді все це - частина руху і компанії, і всієї країни до євроінтеграції», - додав Олександр Камишін.

Діюча система тарифоутворення функціонує з 1997 року, а останні корективи до неї вносилися у 2008 році. Ця система багато років критикувалася відправниками вантажу через диспропорцію між тарифними класами та дискримінацію низки виробників. Так, наприклад, тариф на перевезення порожніх вагонів для різних класів інколи відрізнявся в рази.

Джерело: офіційний сайт АТ «Укрзалізниця»

 

 

додаток

Статті за темою

Усі статті за темою

Машинозчитувальний формат в закупівлях

Машинозчитувальний формат уже давно згадують у вимогах до публічних закупівель. Але що це на практиці: ще один «модний термін» чи реальний інструмент прозорості? У статті простою мовою пояснюємо, що таке машинозчитувальний формат і як він реалізований у Prozorro
24

Листи Мінекономіки: державні закупівлі товарів робіт і послуг

Шукаєте всі актуальні розʼяснення Мінекономіки щодо публічних закупівель в одному місці? Зібрали добірку офіційних листів, які мають рекомендаційний характер, але допомагають краще орієнтуватися у складних питаннях закупівель та новаціях уряду
625

Примірна тендерна документація з Особливостями

Хочете уникнути помилок у тендерній документації та скарг учасників? Скористайтеся примірною тендерною документацією з Особливостями. У статті — підказки, як і що саме можна змінювати під ваші процедури
10468

Закупівля природного газу

Щоб отримати газ вчасно та безперебійно, скористайтеся порадами експерта для закупівлі газу на наступний рік. Пам’ятайте, що закупівля газу є конкурентною, а його ціна нестабільною, а це ускладнює проведення закупівлі
13964

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді