Голова ДРС Олексій Кучер, коментуючи проєкт закону про прискорений перегляд інструментів державного регулювання господарської діяльності зазначив, що скорочення державного регулювання є передумовою розвитку бізнесу, а в умовах війни – стимулом його рестарту.

Актуальні новини з перших вуст ►►►
Очільник служби наголосив: «Півроку війни навчили нас об’єднувати зусилля для швидкого вирішення проблем. Наше завдання – максимально підтримати бізнес!».
Законопроєктом пропонується скасувати всі зайві та надмірні регулювання бізнесу.
Зокрема, передбачається:
- створення Комісії з питань прискореного перегляду інструментів державного регулювання;
- перегляд інструментів регулювання бізнесу та затвердження їх Виключного переліку;
- затвердження плану переведення в електронну форму інструментів доступу до ринків;
- Єдина державна електронна система дозвільних документів (Ліцензійний портал).
Варто зазначити, що інструментами, зокрема, є: ліцензії, документи дозвільного характеру, без отримання яких бізнес не має права провадити свою діяльність.
Дедлайн до 31 грудня 2022 року: всі інструменти державного регулювання підлягають прискореному перегляду.
З 1 січня 2023 року інструменти, які не будуть визначені законами та не включені до постанови про Виключний перелік, визнаватимуться недійсними.
Водночас законопроєкт пропонує запровадження для нових регулювань принципу «One In – Two Out». У разі необхідності запровадження нового інструменту державного регулювання бізнесу, орган влади може ініціювати внесення такого інструменту до Виключного переліку з одночасним виключенням з нього 2 інших інструментів у цій же сфері.
Джерело: офіційний сайт ДРС
На жаль, адміністративна відповідальність — не єдина, яку можна понести в закупівлях. Існують норми, що призводять до кримінальної відповідальності, тому важливо знати, коли таке може настати. Розглядаємо найпоширеніші випадки кримінальної відповідальності у сфері публічних закупівель
Оскарження потенційним постачальником рішень/дій замовника у спрощеній процедурі відрізняється від оскаржень в процедурах закупівель. Замовники не завжди враховують нюанси проведення таких закупівель, тому потенційні постачальники, що не стали переможцями (або з інших підстав) можуть оскаржити спрощену закупівлю, чим завдати значних витрат замовнику. Розглянемо процедуру оскарження у спрощених закупівлях, підкажемо, як її уникнути та зберегти гроші замовнику.
В Україні список міжнародних спонсорів війни, який вів НАЗК, передали до Державного реєстру санкцій РНБО. Тепер офіційні дані про компанії, що підтримують агресора, доступні в єдиній державній системі онлайн
Замовник має виконати рішення АМКУ не пізніше 30 днів з дня його прийняття. Або ж може оскаржити таке рішення до суду. Як оскаржити рішення Антимонопольного комітету, якщо ви з ним не згодні та які докази підготувати — роз’яснюємо у статті
У консультації розглянемо, що таке корупційні ризики в публічних закупівлях та на що зважати замовнику під час планування закупівлі