Чи обов’язково підприємствам відкривати небюджетні рахунки, щоб Казначейство провело оплату

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Норма пункту 19-1 Порядку № 590 про відкриття небюджетних рахунків не має зобов’язального характеру. Але її варто виконати. І ось чому.

В особливому режимі воєнного стану органи Казначейства виконують свої повноваження, пов’язані з казначейським обслуговуванням, за Порядком виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану, затвердженим постановою КМУ від 09.06.2021№ 590 (далі – Порядок № 590).

Пункт 19-1 Порядку № 590 передбачає, що органи Казначейства можуть проводити платежі за видатками загального та спеціального фондів державного та місцевих бюджетів на оплату за фактично поставлені товари, виконані роботи та надані послуги. Бюджетні кошти постачальникам товарів, виконавцям робіт і надавачам послуг (далі — підприємства) Казначейство спрямовуватиме на окремі небюджетні рахунки, які ці підприємства мають відкрити в органах Казначейства. Важлива умова: підприємства мають використовувати перераховані бюджетними установами кошти з таких рахунків винятково на сплату податків та зборів до бюджетів усіх рівнів та ЄСВ.

Чи обов’язково мають  відкривати такі рахунки підприємствам, щоб отримати оплату? Ні, позаяк норма пункту 19-1 Порядку № 590 не носить зобов’язального характеру. У цьому переконує Казначейство у своєму роз’ясненні.

Проте такий спосіб розрахунку дасть змогу органам Казначейства з огляду на обмежений фінансовий ресурс єдиного казначейського рахунка в умовах воєнного часу проводити платежі за фактично поставлені товари, виконані роботи та надані послуги.  Тож можемо передбачити, що Казначейство, коли сплачуватиме підприємствам за товари, роботи і послуги, віддаватиме перевагу тим, хто відкрив небюджетний  рахунок. Причина — щоб бюджетні кошти не виходили за межі Казначейства.

Як швидко надійдуть кошти підприємствам, залежатиме від того, як наповнюватиметься єдиний казначейський рахунок. Звісно, черговість платежів за дорученнями клієнтів з урахуванням ресурсної забезпеченості єдиного казначейського рахунку відповідно до пункту 19 Порядку № 590 ніхто не скасовував.

Джерело: лист Казначейства «Щодо здійснення платежів в період воєнного стану» від 18.07.2022 № 15-12-12/9126

додаток

Статті за темою

Усі статті за темою

Внесення змін до проектної документації

Замовник отримав розроблену проектну документацію, але кошти на її реалізацію було виділено невчасно. Коли можна було почати будівництво виникла необхідність внести зміни до проекту. Втім, договір на розробку проектної документації було укладено за результатами тендеру. Як діяти?
40927

Канцтовари: обираємо код ДК для закупівлі

Здавалося б, що закупівля канцтоварів досить буденна і зрозуміла. Проте, ні. Тут є де помилитися, зокрема, неправильно обрати код ДК для деяких канцтоварів, або ж неправомірно поділити предмет закупівлі. Щоб вберегтися від хибних дій, дізнайтеся, як оприлюднювати закупівлю канцтоварів
6111

Відкладальна обставина в договорі про закупівлю

Відкладальна обставина рятує замовника, коли ще невідоме джерело фінансування або коли виконання договору залежить від бюджету. У статті пояснимо – як застосувати відкладальну обставину у публічних закупівлях.
7909

Притягнення до адмінвідповідальності: строки давності та найкоротший термін

КпАП встановлює чіткі строки, протягом яких уповноважена особа може бути притягнута до відповідальності. Зорієнтуємо, в який найкоротший строк можуть притягнути до адмінвідповідальності та як розраховувати строки
9278

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді