Чи обов’язково підприємствам відкривати небюджетні рахунки, щоб Казначейство провело оплату

Норма пункту 19-1 Порядку № 590 про відкриття небюджетних рахунків не має зобов’язального характеру. Але її варто виконати. І ось чому.

В особливому режимі воєнного стану органи Казначейства виконують свої повноваження, пов’язані з казначейським обслуговуванням, за Порядком виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану, затвердженим постановою КМУ від 09.06.2021№ 590 (далі – Порядок № 590).

Пункт 19-1 Порядку № 590 передбачає, що органи Казначейства можуть проводити платежі за видатками загального та спеціального фондів державного та місцевих бюджетів на оплату за фактично поставлені товари, виконані роботи та надані послуги. Бюджетні кошти постачальникам товарів, виконавцям робіт і надавачам послуг (далі — підприємства) Казначейство спрямовуватиме на окремі небюджетні рахунки, які ці підприємства мають відкрити в органах Казначейства. Важлива умова: підприємства мають використовувати перераховані бюджетними установами кошти з таких рахунків винятково на сплату податків та зборів до бюджетів усіх рівнів та ЄСВ.

Чи обов’язково мають  відкривати такі рахунки підприємствам, щоб отримати оплату? Ні, позаяк норма пункту 19-1 Порядку № 590 не носить зобов’язального характеру. У цьому переконує Казначейство у своєму роз’ясненні.

Проте такий спосіб розрахунку дасть змогу органам Казначейства з огляду на обмежений фінансовий ресурс єдиного казначейського рахунка в умовах воєнного часу проводити платежі за фактично поставлені товари, виконані роботи та надані послуги.  Тож можемо передбачити, що Казначейство, коли сплачуватиме підприємствам за товари, роботи і послуги, віддаватиме перевагу тим, хто відкрив небюджетний  рахунок. Причина — щоб бюджетні кошти не виходили за межі Казначейства.

Як швидко надійдуть кошти підприємствам, залежатиме від того, як наповнюватиметься єдиний казначейський рахунок. Звісно, черговість платежів за дорученнями клієнтів з урахуванням ресурсної забезпеченості єдиного казначейського рахунку відповідно до пункту 19 Порядку № 590 ніхто не скасовував.

Джерело: лист Казначейства «Щодо здійснення платежів в період воєнного стану» від 18.07.2022 № 15-12-12/9126

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Навчання для учасників «Як взяти участь і перемогти в публічній закупівлі у Prozorro»

✔️Ґрунтовні лекції, що поєднують законодавчу базу та експертні висновки ✔️ Навчання у зручному онлайн-форматі ✔️ Відеопояснення від провідних експертів ✔️ Сертифікат про підвищення кваліфікації від Юридичного університету Ярослава Мудрого
223

Моніторинг закупівель 2024

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель 2024, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
4210

Як діяти учаснику після його визначення переможцем відкритих торгів

Кожен учасник торгів змагається за перемогу. А що робити, коли довгоочікуваний тріумф уже став реальністю? Після оголошення переможця наступає новий, не менш відповідальний етап — підписання контракту. Важливо знати, у який термін можна укласти договір і коли необхідно надати забезпечення його виконання.
176

Примірне положення про уповноважену особу з публічних закупівель

Мінеконміки рекомендує використовувати Примірне положення про уповноважену особу з публічних закупівель як основу для створення власного положення про уповноважену особу. Дізнайтеся, з чого складається Примірне положення та скачайте зразок такого положення
4009

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді