Що змінилося у випадках незастосування спрощеної закупівлі

Що змінилося у випадках незастосування спрощеної закупівлі


Після набрання чинності змін до Закону про публічні закупівлі зазнала оновлень і частина 7 статті 3 Закону № 922, що дозволяє замовникам придбавати товари, роботи і послуги, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тис. грн та є меншою за порогову вартість для процедур закупівель, без застосування порядку проведення спрощених закупівель.

Замовник тепер може застосувати пункт 1 цієї норми, аби придбати потрібне без проведення спрощених закупівель, коли через відсутність учасників двічі відмінена спрощена закупівля частково (за лотом). Предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, вимоги до учасника не повинні відрізнятися від тих, що визначив замовник в оголошенні про спрощену закупівлю.

Тож після двох відмін спрощеної закупівлі за одним і тим самим лотом маєте право укласти договір безпосередньо з обраним контрагентом.

Суворішими стали вимоги абзацу 4 пункту 2 — за відсутності конкуренції з технічних причин придбати товари, роботи і послуги без застосування порядку спрощених закупівель замовник тепер може лише тоді, коли документально підтвердить таку відсутність конкуренції.

✍ Як документально підтвердити відсутність конкуренції з технічних причин

Доповнення пункту 5 суто технічне — законодавець виправив допущену раніше помилку і тепер у цій нормі йдеться про спрощену закупівлю, а не про спрощену процедуру. А саме, можливість придбати товари, роботи і послуги без застосування порядку спрощених закупівель, якщо після укладення договору про закупівлю у замовника виникла необхідність закупівлі додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника. Можливість і умови таких додаткових робіт чи послуг можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, який укладений за результатами проведення тендеру/спрощеної закупівлі. Закупівля додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50% ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення тендеру/спрощеної закупівлі.

Нове формулювання пункту 8 цієї норми знімає зайві вагання в замовника, який вирішив напряму закупити потрібне в підприємств громадських організацій осіб з інвалідністю. Відтак замовник має право придбавати товари, роботи і послуги без застосування порядку спрощених закупівель у підприємства або організації, що:

  • засноване(а) громадською організацією осіб з інвалідністю;
  • отримало(а) дозвіл на право користування пільгами з оподаткування відповідно до законодавства.

Оксана Соколова

шеф-редактор Експертус Держзакупівлі

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш FB та читайте важливі новини від порталу «Держзакупівлі» першими.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Замовники публічних закупівель: як визначити категорію

Кожен, хто займається публічними закупівлями або планує розпочати кар’єру в цій сфері, має чітко розуміти, хто є замовниками в державних закупівлях. Зокрема тому, що різні категорії замовників мають вартісні межі в закупівлях. Тож такі замовники в держзакупівлях, з’ясуймо у статті
3585

Публічні закупівлі 2024

Публічні закупівлі 2024 ▶ закон про публічні закупівлі 2024 зі змінами ▶ зу про публічні закупівлі 2024 ▶ закон про публічні закупівлі 2024
1041

Нова редакція Особливостей № 1178: враховуємо зміни

Нова редакція Особливостей, яку КМУ затвердив постановою від 12.05.2023 № 471, працює з 19 травня 2023 року. Змін багато, але більшість з них коригує лінгвістично чи стилістично попередню редакцію Особливостей. Є й важливі зміни, які потрібно враховувати під час закупівель
5391

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді