Деталі АКЦІЇ за тел. ⏩ 0 800 21 12 20
Замовник може проводити закупівлю товарів та/або послуг через централізовану закупівельну організацію (ЦЗО). Таке право дає частина 13 статті 11 Закону № 922.
ЦЗО — юрособи державної або комунальної власності, що визначають КМУ, органи місцевого самоврядування як замовники, які організовують і проводять тендери та закупівлі за рамковими угодами в інтересах замовників відповідно до Закону № 922 (п. 38 ч. 1 ст. 1 Закону).
Орган, який приймає рішення про визначення ЦЗО, у своєму рішенні може встановити в межах визначених законодавством повноважень перелік замовників, в інтересах яких проведення тендерів цієї ЦЗО є обов’язковим, та перелік товарів, послуг (крім поточного ремонту), закупівля яких через таку ЦЗО є обов’язковою для визначених рішенням замовників (п. 6 Особливостей створення та діяльності централізованих закупівельних організацій, затверджених постановою КМУ від 27.12.2018 № 1216; далі — Особливості).
ЦЗО організовують і проводять тендери в інтересах замовників відповідно до Закону з урахуванням особливостей укладення і виконання рамкових угод, визначених уповноваженим органом, та Особливостей.
Також ЦЗО здійснює організацію та проведення тендерів в інтересах замовників, які мають право самостійно обирати ЦЗО, на підставі укладеного з нею договору.
✔️Завдяки навчальній програмі ви проводитимете без помилок і порушень закупівлі за Постановою № 169 ✔️ За результатами таких закупівель правильно формуватимете умови договорів ✔️ Зможете на законних підставах вносити зміни в укладені договори про закупівлю.
Як бачимо, законодавець наділяє ЦЗО повноваженнями організовувати та проводити в інтересах замовників лише тендери та закупівлі за рамковими угодами.
Водночас за наявності підстав для переговорної процедури закупівлі, що передбачає Закон № 922,замовники, які зобов’язані здійснювати закупівлі через ЦЗО, самостійно проводять закупівлі товарів та послуг із застосуванням переговорної процедури закупівлі. Інформацію про потребу в закупівлі таких товарів та послуг ЦЗО не надають (ч. 13 ст. 11 Закону).
Перелік підстав для застосування переговорної процедури закупівлі визначає частина 2 статті 40 Закону № 922. Зокрема, переговорну процедуру закупівлі замовник застосовує як виняток у разі, якщо була двічі відмінена процедура відкритих торгів, у т. ч. частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, яку визначає Закон № 922. Предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника процедури закупівлі у такому разі не повинні відрізнятися від вимог, які визначив замовник у тендерній документації (п. 1 ч. 2 ст. 40 Закону № 922).
Отже, якщо замовник дотримає всіх перелічених у цій нормі умов, він може самостійно застосувати переговорну процедуру закупівлі після двічі відмінених торгів.
Що врахувати державним замовникам під час закупівель в умовах воєнного часу. Найважливіше для зручності зібрали в одному матеріалі, який постійно оновлюємо і доповнюємо. Тримайтеся і за можливості працюйте — ви потрібні Україні!