Ukraine Facility: ВРУ схвалила законопроєкт про держнагляд

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
редактор стрічки новин порталу «Держзакупівлі»
Верховна Рада 07.10.2025 прийняла у першому читанні за основу законопроєкт «Про основні засади державного нагляду (контролю)» від 11.09.2025 № 14030 (далі — Законопроєкт № 14030), який пропонує докорінно змінити систему державного нагляду (контролю) в Україні — від каральної до партнерської

Ukraine Facility: ВРУ схвалила законопроєкт про основні засади державного нагляду (контролю)

Головна ідея Законопроєкту № 14030 полягає у тому, щоб перевірки перестали бути інструментом тиску і перетворилися на інструмент допомоги, попередження та розвитку.

Законопроєкт № 14030 запроваджує аудит як альтернативу санкціям. Якщо під час аудиту виявляються порушення, підприємство отримає можливість їх виправити без штрафів. Це нова логіка — держава не карає одразу, а дає шанс виправитись.

Повідомлення викривачів: хто і які порушення викриває

«Забезпечуємо переорієнтацію системи державного нагляду з домінуючої на сьогодні карально-репресивної на превентивну і ризикоорієнтовану. Це сприятиме встановленню сприятливого середовища для провадження господарської діяльності, розвитку малого і середнього підприємництва, залученню інвестицій, запобігатиме уникненню або спотворенню конкуренції на внутрішньому ринку, збалансуванню захисту інтересів громадян, субʼєктів господарювання та держави», — зазначив Перший віцеспікер Олександр Корнієнко.

Законопроєкт № 14030 передбачає й інші важливі нововведення:

  • створення громадських рад при контролюючих органах;
  • уніфікацію процедур оскарження рішень;
  • скорочення кількості перевірок для підприємств із низьким рівнем ризику, особливо за умови страхування відповідальності.

Очікується, що після ухвалення документа кількість планових перевірок скоротиться на 30%, а час реагування бізнесу на зауваження — удвічі. Це зменшить адміністративний тиск і покращить інвестиційний клімат.

Законопроєкт № 14030 є частиною євроінтеграційного пакета Ukraine Facility і відповідає європейським підходам до ризик-орієнтованого контролю — коли головна мета держави не карати, а підтримувати.

Джерело: офіційний сайт ВРУ, сторінка Олександра Корнієнка у Facebook

додаток

Статті за темою

Усі статті за темою

Кримінальна відповідальність у сфері публічних закупівель

На жаль, адміністративна відповідальність — не єдина, яку можна понести в закупівлях. Існують норми, що призводять до кримінальної відповідальності, тому важливо знати, коли таке може настати. Розглядаємо найпоширеніші випадки кримінальної відповідальності у сфері публічних закупівель
29735

Що потрібно знати про оскарження спрощеної закупівлі

Оскарження потенційним постачальником рішень/дій замовника у спрощеній процедурі відрізняється від оскаржень в процедурах закупівель. Замовники не завжди враховують нюанси проведення таких закупівель, тому потенційні постачальники, що не стали переможцями (або з інших підстав) можуть оскаржити спрощену закупівлю, чим завдати значних витрат замовнику. Розглянемо процедуру оскарження у спрощених закупівлях, підкажемо, як її уникнути та зберегти гроші замовнику.
8788

Міжнародні спонсори війни

В Україні список міжнародних спонсорів війни, який вів НАЗК, передали до Державного реєстру санкцій РНБО. Тепер офіційні дані про компанії, що підтримують агресора, доступні в єдиній державній системі онлайн
243

Оскарження рішень АМКУ

Замовник має виконати рішення АМКУ не пізніше 30 днів з дня його прийняття. Або ж може оскаржити таке рішення до суду. Як оскаржити рішення Антимонопольного комітету, якщо ви з ним не згодні та які докази підготувати — роз’яснюємо у статті
18940

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді