Капітальний ремонт об’єктів благоустрою: у пошуках предмета закупівлі

Автор
експерт, консультантка з публічних закупівель, Київ
Замовників часто турбує питання, як правильно провести закупівлі робіт, пов’язаних з ремонтом об’єктів благоустрою. Зокрема, що ж усе-таки треба закупити — роботи чи послуги? Як визначити предмет закупівлі у таких випадках? Важливо знати, і якими документами керуватися — відповідним класифікатором чи ДСТУ, а може, ще якимись?

Насамперед з’ясуємо значення ключових термінів, що допоможуть зрозуміти, які об’єкти благоустрою віднести до робіт і як визначають предмет закупівлі послуг — за об’єктами чи інакше.

Отже, предмет закупівлі — це товари, роботи чи послуги, які закуповує замовник у межах єдиної процедури закупівлі, щодо яких учасникам дозволено подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах — у разі застосування переговорної процедури закупівлі (п. 18 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VІІІ; далі — Закон про публічні закупівлі).

Своєю чергою, роботи — це проектування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація наявних об’єктів і споруд виробничого і невиробничого призначення, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення підприємств та супровідні роботам послуги, зокрема геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що їх включають до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт (п. 22 ч. 1 ст. 1 Закону про публічні закупівлі).

Предмет закупівлі, як передбачено в пункті 18 частини 1 статті 1 Закону про публічні закупівлі, замовник визначає в порядку, встановленому Уповноваженим органом — Мінекономрозвитку. Так, йдеться про Порядок визначення предмета закупівлі, затверджений наказом від 17.03.2016 № 454 (далі — Порядок).

Отже, предмет закупівлі робіт замовник визначає згідно з пунктом 22 частини 1 статті 1 Закону про публічні закупівлі за об’єктами будівництва та з урахуванням ДСТУ Б.Д.1.1–1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», прийнятого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293. До уваги слід брати й галузеві будівельні норми ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт», затверджені наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23.08.2011 № 301. У дужках замовник має зазначати предмет закупівлі відповідно до показників другої — п’ятої цифр Єдиного закупівельного словника (розд. ІІІ Порядку).

Визначення поняття «об’єкт будівництва» наведено в ДБН А.2.2-3-2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво». А саме: об’єкт будівництва — це будинки, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси або частини, лінійні об’єкти інженерно-транспортної інфраструктури (п. 3.12 ДБН А.2.2-3-2014).

Так, будівля — це різновид споруди, що складається з несучих та огороджувальних або сполучених (несучо-огороджувальних) конструкцій, які утворюють наземні або підземні приміщення, призначені для життєдіяльності людей та виробництва продукції.

Переговорна процедура закупівлі: алгоритм від експерта

При цьому будинок — це різновид будівлі, яка призначена, як правило, для проживання та обслуговування людей.

Відокремлена частина будинку, будівлі, споруди — це автономна конструктивна система, відокремлена деформаційнотемпературним, антисейсмічним (за потреби) швом, протипожежною стіною та має автономне інженерне забезпечення (наприклад, блок-секція, дільниця, цех тощо).

І нарешті, капітальний ремонт — це сукупність робіт на об’єкті будівництва, введеному в експлуатацію в установленому порядку, без зміни його геометричних розмірів та функціонального призначення, що передбачають втручання у несучі та огороджувальні системи, при заміні або відновленні конструкцій чи інженерних систем та обладнання, у зв’язку з їх фізичною зношеністю та руйнуванням, поліпшення експлуатаційних показників, а також благоустрій території (п. 3.7 ДБН А.2.2-3-2014).

Отже, замовник визначає предмет капітального ремонту об’єктів благоустрою з урахуванням вимог Закону про публічні закупівлі, Порядку визначення предмета закупівлі за об’єктом будівництва та враховуючи положення чинного законодавства.

За абзацами 2 і 3 частини 1 статті 2 Закону про публічні закупівлі цей Закон застосовують до замовників, які здійснюють:
закупівлю з вартістю предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тис. грн., а робіт — 1,5 млн. грн.;
діяльність в окремих сферах господарювання, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 1 млн. грн., а робіт — 5 млн. грн.

Отже, якщо очікувана вартість робіт з капітального ремонту за одним об’єктом будівництва, наприклад у бюджетника, дорівнюватиме або перевищуватиме 1,5 млн. грн., то замовнику варто провести відповідну процедуру закупівлі за Законом про публічні закупівлі.

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді