Закупівля додаткових робіт

Автор
експерт, адвокат зі спорів з контролюючими органами, консультант із закупівель
Буває, що в процесі виконання договору підряду виникає потреба у додаткових аналогічних роботах, які не передбачав початковий проєкт та які пов’язані з предметом закупівлі основного договору. Дізнайтеся, як без порушень провести таку закупівлю

Підстава для закупівлі додаткових робіт

Відповідно до пп.8 п.13 Особливостей № 1178 замовники мають можливість придбати роботи, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. грн, шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі (інакше кажучи – прямий договір).

При цьому замовник має дотримати таких умов:

  • необхідність у закупівлі додаткових робіт виникла після укладення договору про закупівлю і виключно щодо робіт, що пов’язані з предметом закупівлі основного договору;
  • виконавець робіт – той самий, що виконував основні роботи на підставі відкритих торгів, чи застосування електронного каталогу;
  • закупівля здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю;
  • загальна вартість таких робіт не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення процедури закупівлі.

Важливо! Виконуватися повинні всі чотири умови одночасно.

Отже, перед закупівлею додаткових робіт потрібно перевірити, чи всі умови дотримано. Зокрема, якщо минуло більше 1095 календарних днів від укладання договору, то вже не можна укладати договір на підставі пп.8 п.13 Особливостей № 1178. Наприклад, якщо основний договір було укладено 01.08.2021 року, то строк для застосування цієї норми НПА закінчився 01.08.2024. Зверніть увагу, що йдеться саме про дату укладання договору, а не про його виконання.

Щодо загальної вартості додаткових робіт у 50 відсотків, то вона може бути і меншою, ніж вказана сума, головне, не більшою. Скажімо, якщо основний договір був на 100 тис. грн, то сума додаткових робіт максимально може бути 50 тис грн, а сума у 50 000,01 грн вже буде вважатися порушенням.

Зверніть увагу, що Особливості № 1178 встановили можливість передбачити в основному договорі можливість і умови виконання таких додаткових робіт. І хоча встановлення такої можливості не є обов’язком, замовникам варто передбачати її у проєктах договорів на придбання робіт.

Зверніть увагу, що предмет закупівлі вважатиметься новим, як додаткова потреба, коли замовник не міг передбачити таку потребу на момент здійснення закупівлі за тотожним предметом закупівлі.

Закупівля додаткових будівельних робіт

Під час закупівлі будівельних робіт, доволі часто виникають ситуації, коли проєктною документацією не враховані певні моменти і доводиться проводити додаткові будівельні роботи.

Для того, щоб не затягувати виконання таких будівельних робіт у часі, Особливостями № 1178 було надано можливість укладання прямого договору, враховуючи умови, що викладені вище.

Крістіна Артеменко експерт, консультант з публічних закупівель в будівництві
Підприємство планує закупити роботи з будівництва. В проєкті, крім будівельних робіт, передбачене постачання та монтаж устаткування. Хто має закуповувати це устаткування — підрядник чи замовник? Чи можна включити закупівлю устаткування до закупівлі підрядних робіт?

Судова справа № 907/243/22

ВС у постанові від 12.07.2023 дослідив, що замовник та підрядник, після проведення відкритих торгів, уклали основний договір підряду відповідно до умов якого, договірна ціна визначалася на основі кошторису.

У одному з пунктів цього договору, сторони погодили, що у разі необхідності виконання додаткових робіт, не врахованих проєктною документацією, підрядник зобов`язаний протягом 5 днів повідомити замовника про обставини, що призвели до виконання таких робіт, та подати замовнику пропозиції з відповідними розрахунками. Замовник протягом 5 днів розглядає зазначені пропозиції, приймає рішення по суті та повідомляє про нього підрядника.

В процесі, було затверджено дефектний акт на капітальний ремонт і сторони уклали прямий договір для додаткових будівельних робіт.

Фактично, ВС підтвердив, що замовник діяв в межах правового поля, у т.ч., через те, що це була - додаткова потреба, яку замовник не міг передбачити. А от, якби замовник спочатку уклав договір про будівництво або капітальний ремонт одного приміщення, а потім додав ще одне приміщення, це могло бути розцінене, як очікувана потреба, яку замовник заздалегідь міг передбачити.



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді