Заява на повернення товару неналежної якості – зразок
Коли можна звернутися із заявою про повернення товару
Нагадаємо, що згідно з п.17 Особливостей № 1178, договір про закупівлю укладається відповідно до приписів ЦК та ГК, з врахуванням цих особливостей та Закону № 922. Тож, потрібно керуватися приписами саме ЦК та ГК.
Зверніть увагу, що на дані правовідносини не поширюється дія Закону «Про захист прав споживачів», адже відповідно до п.22 ст.1, споживач - фізична особа, яка придбаває, замовляє, використовує або має намір придбати чи замовити продукцію для особистих потреб, безпосередньо не пов'язаних з підприємницькою діяльністю або виконанням обов'язків найманого працівника.
Отже, при повернені товару неналежної якості, потрібно керуватися приписами статей 688, 708, 709 ЦК, статей 268, 269 ГК.
Так, згідно з ч.1 ст.688 ЦК, покупець (замовник) зобов'язаний повідомити продавця про порушення умов договору купівлі-продажу щодо кількості, асортименту, якості, комплектності, тари та (або) упаковки товару у строк, встановлений договором або актами цивільного законодавства, а якщо такий строк не встановлений, - в розумний строк після того, як порушення могло бути виявлене відповідно до характеру і призначення товару.
У разі невиконання покупцем цього обов'язку, продавець має право частково або в повному обсязі відмовитися від задоволення відповідних вимог покупця, якщо продавець доведе, що невиконання покупцем обов'язку повідомити продавця про порушення умов договору купівлі-продажу спричинило неможливість задоволення його вимог або спричинить для продавця витрати, що перевищують його витрати у разі своєчасного повідомлення про порушення умов договору.
Важливо! Згідно з ч.2 ст.688 ЦК, якщо продавець знав або міг знати про те, що переданий покупцеві товар не відповідає умовам договору купівлі-продажу, він не має права посилатися на те, що не одержав від покупця повідомлення про порушення умов договору, та на наслідки невиконання покупцем цього обов'язку, встановлені частиною першою цієї статті.
- Як бути, коли учасник не надав гарантійного листа про зобов’язання замінити товар, декларацію виробника та/або сертифіката якості
- Вимога в ТД надати зразок товару: як потім відхиляти за неналежну якість
- Як перевірити документи, які підтверджують якість товару
- Коли приймати від учасника сертифікати якості або паспорти якості з позначкою «зразок»
Відповідно до ч.8 ст.268 ГК, у разі якщо покупець відмовився від прийняття товарів, які не відповідають за якістю стандартам, технічним умовам (у разі наявності), зразкам (еталонам) або умовам договору, постачальник зобов'язаний розпорядитися товарами у десятиденний строк, а щодо товарів, які швидко псуються, - протягом 24 годин з моменту одержання повідомлення покупця про відмову від товарів.
Західний апеляційний господарський суд у постанові від 22.04.2024 вказав на те, що у покупця відсутні:
- право вимоги щодо повернення сплаченої суми за товар;
- право щодо повернення поставленого товару, від якого відмовився покупець.
А отже, й відсутність правових підстав для задоволення позову покупця. Суд виходив з того, що покупець прийняв поставлений продавцем товар за договором поставки відповідно до накладної, без будь-яких зауважень стосовно якості товару.
Отже, звернутися із заявою про повернення товару, можна за наявності таких умов:
Умова | Інформація |
Умови щодо якості товару зафіксовані у договорі | Щонайменше, потрібно вказати, що якість товару, що поставляється, повинна відповідати стандартам, технічним умовам іншій технічній документації, що встановлюють вимоги до їх якості товарів |
У договорі вказаний порядок дій сторін, у разі виявлення недоліків | Наприклад, можна вказати, що у разі виявлення недоліків щодо якості товару, замовник надсилає постачальнику відповідне повідомлення, а постачальник зобов`язаний відрядити свого уповноваженого представника для участі в огляді товару не пізніше, як протягом 3-х робочих днів з моменту отримання повідомлення. У разі неявки представника постачальника або його безпідставного ухилення в огляді товару та (або) від підписання відповідного акта, Замовник має право скласти акт про невідповідність товару вимогам щодо його якості, який буде вважатися належним та допустимим доказом цієї обставини |
Якщо Замовник приймає товар без зауважень, або не повідомляє про таке в розумний, то вважатиметься, що товар було передано належної якості. Тож, обов’язково потрібно писати зауваження | При цьому, «розумний строк» залежить від виду товару. Наприклад, для товарів, що швидко псуються йдеться про, максимум 24 години, а для товарів, які потребують додаткової установки – у декілька днів.
Якщо йдеться, про товари на які видається гарантія, це твердження можна опротестувати. Тому, замовникам, які точно знають про специфіку товару, що придбавають, варто вписати у договорі строк, протягом якого замовник може виявити недоліки у товарі |