Заява на повернення товару неналежної якості – зразок

UA RU
Автор
експерт, адвокат зі спорів з контролюючими органами, консультант із закупівель
У консультації розглянемо, коли можна повернути товар неналежної якості. А також дамо зразок заяви на повернення товару

Коли можна звернутися із заявою про повернення товару

Нагадаємо, що згідно з п.17 Особливостей № 1178, договір про закупівлю укладається відповідно до приписів ЦК та ГК, з врахуванням цих особливостей та Закону № 922. Тож, потрібно керуватися приписами саме ЦК та ГК.

Зверніть увагу, що на дані правовідносини не поширюється дія Закону «Про захист прав споживачів», адже відповідно до п.22 ст.1,  споживач - фізична особа, яка придбаває, замовляє, використовує або має намір придбати чи замовити продукцію для особистих потреб, безпосередньо не пов'язаних з підприємницькою діяльністю або виконанням обов'язків найманого працівника.

Отже, при повернені товару неналежної якості, потрібно керуватися приписами статей 688, 708, 709 ЦК, статей 268, 269 ГК.

Так, згідно з ч.1 ст.688 ЦК, покупець (замовник) зобов'язаний повідомити продавця про порушення умов договору купівлі-продажу щодо кількості, асортименту, якості, комплектності, тари та (або) упаковки товару у строк, встановлений договором або актами цивільного законодавства, а якщо такий строк не встановлений, - в розумний строк після того, як порушення могло бути виявлене відповідно до характеру і призначення товару.

image10
Вікторія Максимова головний редактор Вищої школи Закупівельника
Проведення закупівель — клопітка та відповідальна справа. Щоб розібратися в нюансах, потрібен час та досвід. Саме таким досвідом діляться експерти Вищої школи Закупівельника на уроках програми «Національна сертифікація з публічних закупівель в умовах воєнного стану». Скористайтеся можливістю опанувати одну тему програми абсолютно безплатно — авторизуйтеся або зареєструйтеся

У разі невиконання покупцем цього обов'язку, продавець має право частково або в повному обсязі відмовитися від задоволення відповідних вимог покупця, якщо продавець доведе, що невиконання покупцем обов'язку повідомити продавця про порушення умов договору купівлі-продажу спричинило неможливість задоволення його вимог або спричинить для продавця витрати, що перевищують його витрати у разі своєчасного повідомлення про порушення умов договору.

Важливо! Згідно з ч.2 ст.688 ЦК, якщо продавець знав або міг знати про те, що переданий покупцеві товар не відповідає умовам договору купівлі-продажу, він не має права посилатися на те, що не одержав від покупця повідомлення про порушення умов договору, та на наслідки невиконання покупцем цього обов'язку, встановлені частиною першою цієї статті.

Відповідно до ч.8 ст.268 ГК, у разі якщо покупець відмовився від прийняття товарів, які не відповідають за якістю стандартам, технічним умовам (у разі наявності), зразкам (еталонам) або умовам договору, постачальник зобов'язаний розпорядитися товарами у десятиденний строк, а щодо товарів, які швидко псуються, - протягом 24 годин з моменту одержання повідомлення покупця про відмову від товарів.

Судова справа № 909/1071/23

Західний апеляційний господарський суд у постанові від 22.04.2024 вказав на те, що у покупця відсутні:

  • право вимоги щодо  повернення сплаченої суми за товар;
  • право щодо  повернення поставленого товару, від якого відмовився покупець.

А отже, й відсутність  правових підстав для задоволення позову покупця. Суд виходив з того, що покупець прийняв поставлений продавцем товар за договором поставки відповідно до накладної,  без будь-яких зауважень стосовно якості товару.

Отже, звернутися із заявою про повернення товару, можна за наявності таких умов:

Умова

Інформація

Умови щодо якості товару зафіксовані у договорі

Щонайменше, потрібно вказати, що якість товару, що поставляється, повинна відповідати стандартам, технічним умовам іншій технічній документації, що встановлюють вимоги до їх якості товарів

У договорі вказаний порядок дій сторін, у разі виявлення недоліків

Наприклад, можна вказати, що у разі виявлення недоліків щодо якості товару, замовник надсилає постачальнику відповідне повідомлення, а постачальник зобов`язаний відрядити свого уповноваженого представника для участі в огляді товару не пізніше, як протягом 3-х робочих днів з моменту отримання повідомлення. У разі неявки представника постачальника або його безпідставного ухилення в огляді товару та (або) від підписання відповідного акта, Замовник має право скласти акт про невідповідність товару вимогам щодо його якості, який буде вважатися належним та допустимим доказом цієї обставини

 Якщо Замовник приймає товар без зауважень, або не повідомляє про таке в розумний, то вважатиметься, що товар було передано належної якості. Тож, обов’язково потрібно писати зауваження

При цьому, «розумний строк» залежить від виду товару. Наприклад, для товарів, що швидко псуються йдеться про, максимум 24 години, а для товарів, які потребують додаткової установки – у декілька днів.

 

 Якщо йдеться, про товари на які видається гарантія, це твердження можна опротестувати. Тому, замовникам, які точно знають про специфіку товару, що придбавають, варто вписати у договорі строк, протягом якого замовник може виявити недоліки у товарі

Зразок заяви на повернення товару неналежної якості

Заява на повернення товару неналежної якості – зразок Скачати зразок



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді