Нові правила постанови 169: опановуємо зміни з експертом
29 червня суттєво змінилися вимоги до закупівель в умовах воєнного стану за Постановою № 169. Для державних та інших замовників, які закуповують потрібне для відсічі збройній агресії росії, зміни навіть дещо полегшують роботу. Натомість решті замовників доведеться повертатися до конкуретних закупівель. Щоправда, в «полегшеному» вигляді та з правом на виняток.
У Постанові № 169 чергові оновлення. Запрацювали вони з 29 червня — дати, коли набрала чинності Постанова № 723.
Розгляньмо, на що орієнтуватися замовникам/державним замовникам, які в умовах воєнного стану для закупівель товарів, робіт, послуг використовують порядок, визначений Постановою № 169.
Хто зможе й далі укладати прямі договори
Хто відповідає за проведення закупівлі за Постановою 169
Які зміни у принципах закупівлі у період війни за 169 Постановою
З моменту своєї появи положення Постанови № 169 вимагали у замовників під час закупівель в умовах воєнного стану дотримувати принципів закупівель (абз. 2 пп. 3 п. 1 Постанови № 169). Однак тепер, коли замовник закуповує за Постановою № 169, має сконцентрувати увагу на двох принципах:
- максимальна економія, ефективність;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Тож, коли укладаєте договір за Постановою № 169, маєте розуміти, що задовольняйте потребу за найоптимальнішу ціну та не допускайте корупційних зловживань.
Кому обов’язково використовувати спрощені закупівлі та е-каталог
Оновлений підпункт 1 пункту 1 Постанови № 169 наразі вимагає, аби решта замовників проводили публічні закупівлі, вартість яких становить або перевищує 50 тис. грн, із використанням:
- е-каталогу; та/або
- порядку проведення спрощених закупівель, встановленого Законом № 922.
Зважте, що граничні вартісні межі для такої спрощеної закупівлі не встановлені. А проводити її може будь-яка особа, яку призначив замовник. Це зручно, скажімо у випадку, коли уповноважена особа не виходить на зв’язок чи перебуває на іншій території.
Варто нагадати й про позицію Мінекономіки ►►►
Нововведення торкнулися й закупівель в е-каталозі. Так, якщо у профілі товару розміщено дві або більше пропозиції щодо товару від постачальників, замовник проводить відбір постачальника за допомогою запиту ціни пропозицій постачальників, якщо вартість товару становить або перевищує 200 тис. грн (пп. 1 п. 1 Постанови № 169).
Отже, замовник отримав право для закупівлі товарів, вартість яких становить або перевищує 50 тис. грн, використовувати е-каталог. Проте відбір постачальника за запитом ціни пропозицій можна проводити, коли вартість товару від 200 тис. грн. Будьте уважними, адже ця вартісна межа відрізняється від звичної роботи в е-каталозі, вимоги до якої встановлює Порядок № 822.
Коли можна не застосовувати спрощеної закупівлі
Не завжди в умовах війни замовники мають час або можливості, щоб провести конкурентний відбір учасника. Тому у разі особливих обставин замовники зможуть скористатися винятками, щоб придбати товари, роботи і послуги, вартість яких становить або перевищує 50 тис. грн, без застосування порядку проведення спрощених закупівель та/або електронного каталогу (пп. 1 п. 1 Постанови № 169). Таке право замовники отримують, якщо:
Як закуповувати на суму до 50 тисяч
Вимоги до закупівель на суму до 50 тис. грн не змінилися. Як і раніше, замовник може проводити публічну закупівлю, вартість якої є меншою ніж 50 тис. грн, з використанням ЕСЗ, у т. ч. з використанням е-каталогів. Якщо таку закупівлю замовник проводить без використання ЕСЗ, він:
- не вносить інформацію про таку закупівлю до річного плану;
- не оприлюднює в ЕСЗ звіт про договір про закупівлю, укладений без використання ЕСЗ.
Що змінилося в оприлюдненні інформації