По якому знаку визначати предмет закупівлі

UA RU
Автор
експерт, юрист, заступник начальника служби матеріально-технічного забезпечення ДП «МТП «Чорноморськ»
Обрання належного коду ДК 021:2015 для закупівлі товарів та послуг є необхідною передумовою вірного визначення предмета закупівлі. Як визначити знак предмета закупівлі, щоб не лише привернути увагу потенційних постачальників, але й запобігти звинувачень у поділі предмету закупівлі з метою уникнення проведення процедур закупівель, роз’яснюємо у статті

 

Закон України «Про публічні закупівлі» визначає предмет закупівлі – як  товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах. Визначення предмету закупівлі здійснюється згідно із вимогами Закону та Порядком визначення предмета закупівлі, затвердженим наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708 (далі – Порядок 708). Своєю чергою, використання національного класифікатора України ДК 021  :2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Мінекономіки від 23.12.2015 року № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник) та обрання вірного коду є необхідною передумовою правильного визначення предмету закупівлі.

PW_welcome_dz_webinar_29072024.jpg

Знак предмета закупівлі для товарів і послуг

Відповідно до Порядку 708, предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 ч. 1 ст. 1 Закону № 922 та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.

Зверніть увагу, у разі якщо предмет закупівлі не має в ієрархічній структурі Єдиного закупівельного словника відповідного порядку коду, замовник не може використовувати такий код для визначення предмету закупівлі. Наприклад, код ДК 021:2015 «517000000-9 Послуги зі встановлення протипожежного устаткування», навіть якщо послуга, яку ви плануєте закупити повністю відповідає цьому коду – на думку аудиторів, його обрання буде порушенням Порядку 708 (висновок за результатом моніторингу UA-2021-03-12-006311-c).

Так само не варто обирати для визначення предмету закупівлі код Єдиного закупівельного словника за 5 та вище знаком. Наприклад, якщо ви плануєте придбати лижне взуття, за наявності відповідного коду  ДК 021  :2015 – «18821000-0  - Лижне взуття»,  все ж таки для визначення предмету закупівлі обираємо код ДК 021  :2015 «18820000-3 – Спортивне взуття». А вже потім, при внесенні інформації щодо предмета закупівлі в оголошення, на виконання вимог наказу Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082, яким затверджено Порядок розміщення інформації про публічні закупівлі (далі – Порядок 1082), зазначаємо код, визначений згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві предмета закупівлі.

Знак предмета закупівлі для послуг з поточного ремонту

Згідно вимог Порядку 708 під час здійснення закупівлі послуг з поточного ремонту предмет закупівлі визначається за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури згідно з термінологією державних будівельних норм ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 04 червня 2014 року № 163, та/або галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року № 301.

Але водночас, відповідно до п. 21 ч.1 ст. 1 Закону поточний ремонт є послугою, відтак предмет має бути визначений також за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника (висновок за результатом моніторингу UA-2020-09-22-010841-b).

Знак предмета закупівлі для робіт

Порядок  708 встановлює, що Визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником згідно з пунктом 27 частини першої статті 1 Закону за об’єктами будівництва та з урахуванням положень кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року № 281, а також галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року № 301.

Порядком 708 не вимагається обрання предмета закупівлі, у випадку закупівлі робіт, за певним знаком Єдиного закупівельного словника. В свою чергу, під час розміщення інформації в електронній системі закупівель про предмет закупівлі, з метою виконання Порядку 1082, замовник при закупівлі робіт в окремих полях зазначає інформацію щодо коду за показниками третьої – п’ятої цифр Єдиного закупівельного словника.  

Який знак предмета закупівлі обрати для лікарських засобів

Порядком 708 визначено, що під час здійснення закупівлі лікарських засобів предмет закупівлі визначається за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника. Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за міжнародною непатентованою назвою лікарського засобу, формою випуску, дозуванням, обсягом та/або місцем поставки лікарських засобів.

Відповідно до Закону України «Про лікарські засоби» від 04.04.1996 № 123/96-ВР лікарський засіб — будь-яка речовина або комбінація речовин (одного або декількох АФІ та допоміжних речовин), що має властивості та призначена для лікування або профілактики захворювань у людей, чи будь-яка речовина або комбінація речовин (одного або декількох АФІ та допоміжних речовин), яка може бути призначена для запобігання вагітності, відновлення, корекції чи зміни фізіологічних функцій у людини шляхом здійснення фармакологічної, імунологічної або метаболічної дії або для встановлення медичного діагнозу.

Знак предмета закупівлі для медичних виробів

Згідно із постановою Кабінету Міністрів України від 02.10.2013 № 753 «Про затвердження Технічного регламенту щодо медичних виробів» медичний виріб — будь-який інструмент, апарат, прилад, пристрій, програмне забезпечення, матеріал або інший виріб, що застосовуються як окремо, так і в поєднанні між собою (включаючи програмне забезпечення, передбачене виробником для застосування спеціально для діагностичних та/або терапевтичних цілей та необхідне для належного функціонування медичного виробу), призначені виробником для застосування з метою забезпечення діагностики, профілактики, моніторингу, лікування або полегшення перебігу хвороби пацієнта в разі захворювання, діагностики, моніторингу, лікування, полегшення стану пацієнта в разі травми чи інвалідності або їх компенсації, дослідження, заміни, видозмінювання або підтримування анатомії чи фізіологічного процесу, контролю процесу запліднення та основна передбачувана дія яких в організмі або на організм людини не досягається за допомогою фармакологічних, імунологічних або метаболічних засобів, але функціонуванню яких такі засоби можуть сприяти.

Тобто медичний виріб не є лікарським засобом, а відтак код предмету закупівлі медичних виробів визначається за загальним правилом для товарів, тобто за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.

Крім того, необхідно також додатково визначати і зазначати код національного класифікатора НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» у відповідності до вимог Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 № 1082 (висновок за результатом моніторингу UA-2021-04-27-007650-a).

Відповідальність, якщо неправильно вказати знак предмета закупівлі

Адміністративна відповідальність за порушення законодавства про закупівлі передбачена ст. 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Зокрема, порушення порядку визначення предмета закупівлі тягнуть за собою накладання штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (у 2021 році — це 1 700 грн).

Водночас, якщо аудиторами буде встановлено, що невірне визначення предмету закупівлі призвело до поділу предмету закупівлі, що мало наслідком придбання товарів або послуг без проведення процедур закупівель відповідно до вимог закону з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року, відповідальність за таке порушення може буде суворішою – від тисячі п’ятсот до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (25 500 – 51 000 грн).



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді