Зміна ціни та кількості товару під час переговорної процедури: правомірно чи ні

UA RU
Автор
експерт, юрист «TІ Україна», проект DoZorro
Як досвідчені замовники, так і новачки, часто бояться змінювати будь-які положення тендерної документації, адже вважають, що стаття 40 Закону № 922 обмежує їхню можливість вносити зміни. Тому — оголошують переговорну процедуру на річну потребу, а потім зменшують обсяги в додатковій угоді. Однак, чи доцільно так робити? З'ясуйте, чи можна змінювати ціну та кількість під час переговорної процедури після двох відмінених торгів.

ДСТУ 4163:2020Скачайте вимоги до оформлення документів з 01.09.2021

Нагадаємо, що переговорну процедуру закупівлі замовник застосовує як виняток після двох відмін відкритих торгів, зокрема за лотом, через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій. Пункт 1 частини 2 статті 40 Закону № 922 передбачає таку можливість, однак висуває для цього окрему умову. Предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника не повинні відрізнятися від вимог, які визначив замовник у тендерній документації (ТД).
Утилізуємо три порушення в переговорній процедурі закупівлі

Замовники зазвичай бояться змінювати будь-які положення ТД, оскільки вважають, що ця норма Закону № 922 обмежує їхню можливість вносити зміни. Тому — оголошують переговорну процедуру на річну потребу, а потім зменшують обсяги в додатковій угоді. Усе це тільки навантажує.

Однак законодавець наголошує: не можна змінювати саме технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та вимоги до учасника процедури закупівлі. У жодному своєму положенні Закон № 922 не забороняє змінювати ціну та кількість.

Логічно, що цінові та кількісні параметри — змінні. Можемо назвати щонайменше дві причини для цього.

По-перше, коли замовник оголошує тендер на початку року, він зазначає кількісну річну потребу. Якщо тендер двічі не відбувся і пройшло мінімум 30 днів, то організації вже не потрібна така кількість товарів, як планували спочатку.

По-друге, для окремої категорії товарів ціна досить динамічна і може змінюватися впродовж місяця кілька разів. Тому діє презумпція того, що на етапі планування закупівлі замовники аналізують ціни на ринку та кожен тендер оголошують за ринковою ціною. Щоб внести зміни до очікуваної вартості, важливо мати підтвердження цін. Це допоможе уникнути запитань під час моніторингу чи аудиту.

Аналогічну позицію висловлює уповноважений орган (лист від 03.10.2020 № 3304-04/60124-06). Він зазначає, що замовники можуть змінювати очікувану вартість та кількісні характеристики предмета закупівлі, строки постачання, виконання робіт чи надання послуг.

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді