Ухвалені критерії застосовуватимуться під час оцінки допустимості державної допомоги, яка спрямовується:
- на надання послуг із створення та/або добору, організації та поширення масової інформації, що спрямовані на задоволення демократичних, інформаційних, соціальних та культурних потреб українського суспільства;
- та послуг із створення та/або добору, організації та поширення масової інформації аудіовізуальних медіа іномовлення, що спрямовані на задоволення демократичних, інформаційних, соціальних та культурних потреб українського суспільства і об’єктивного інформування іноземної аудиторії про події в Україні та світі, які є послугами, що становлять загальний економічний інтерес.
Критеріями, зокрема, визначається максимальний розмір такої державної допомоги та такі умови допустимості:
- якщо виконання послуг, що становлять загальний економічний інтерес, забезпечує задоволення демократичних, інформаційних, соціальних та культурних потреб українського суспільства, а також забезпечує задоволення демократичних, інформаційних, соціальних та культурних потреб українського суспільства і об’єктивного інформування іноземної аудиторії про події в Україні та світі;
- якщо послуги із створення та/або добору, організації та поширення масової інформації визначені як послуги, що становлять загальний економічний інтерес, у договорі та/або нормативно-правовому, та/або розпорядчому акті;
- зобов’язання щодо надання послуг, що становлять загальний економічний інтерес, покладені на суб’єкта господарювання згідно з договором та/або нормативно-правовим, та/або розпорядчим актом;
- якщо надавачем державної допомоги забезпечено здійснення контролю за дотриманням зобов’язань із надання послуг, що становлять загальний економічний інтерес;
- якщо розмір державної допомоги не перевищує максимального розміру державної допомоги, який може надаватися;
- якщо забезпечено розмежування рахунків бухгалтерського обліку доходів і витрат за різними видами діяльності, а саме на надання послуг, що становлять загальний економічний інтерес, та на надання інших послуг суб’єкта господарювання.
Чітке нормативно-правове визначення правил надання державної допомоги на надання зазначених послуг дасть змогу оптимізувати витрати ресурсів держави чи місцевих ресурсів.
АМКУ нагадує, критерії оцінки допустимості державної допомоги суб’єктам господарювання розробляються АМКУ та в подальшому затверджуються Урядом України з метою імплементації відповідних положень Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, зокрема, для створення правових механізмів реалізації положень Закону України «Про державну допомогу суб’єктам господарювання» й забезпечення відповідної нормативно-правової бази.
Джерело: офіційний сайт АМКУ