Що передбачають новації у поверненні помилково/надміру зарахованих коштів до бюджетів

Мінфін відкоригував Порядок повернення (перерахування) коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів, затверджений наказом від 03.09.2013 № 787 (далі — Порядок). Більшість правок косметичні. Та є й новації

Порядок визначає нову процедуру — перерахування платежів, помилково або надміру зарахованих до відповідних бюджетів, у рахунок сплати інших платежів незалежно від виду бюджету на відповідні бюджетні рахунки для зарахування надходжень. Виняток — кошти, зараховані через єдиний рахунок.

Якщо кошти зараховано помилково до відповідного бюджету у зв’язку з доведенням органом, що контролює справляння надходжень бюджету, органом, який веде облік заборгованості в розрізі позичальників, до платника неправильних реквізитів рахунку за надходженнями, — їх зараховують до відповідного бюджету без заяви цього платника. Виняток — податки, збори, пені, платежі, контроль за справлянням яких покладено на органи ДПС та органи Держмитслужби.

Відповідний орган, що контролює справляння надходжень бюджету, орган, який веде облік заборгованості в розрізі позичальників, засобами системи Казначейства формують подання в електронній формі (додаток 1 до Порядку) та подають його до відповідного головного управління Казначейства за місцем зарахування платежу до бюджету, Казначейства.

Окрім цього, у разі повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного бюджету в іноземній валюті, Казначейство протягом п’яти робочих днів з дня отримання заяви або подання (висновку) надає до банку платіжну інструкцію на повернення коштів та копії відповідних документів (заяви, подання (висновку), судового рішення тощо), необхідних для здійснення валютного нагляду

Джерело: наказ Мінфіну «Про затвердження Змін до Порядку повернення (перерахування) коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів» від 05.05.2023 № 234

додаток

Статті за темою

Усі статті за темою

Попередня оплата в бюджетних установах 2025

Дізнайтеся, за яких умов бюджетна установа може встановити у договорі вимогу про попередню оплату за Постановою № 1070. Також ви дізнаєтеся про деякі підводні камені встановлення такої вимоги
21287

Договір про закупівлю товарів за державні кошти

Договори, фінансові зобов’язання в яких виконуються за рахунок бюджетних коштів, відрізняються від звичайних господарських договорів не лише наявністю відповідних процедур, що передують укладанню, але й порядком оплати виконаних господарських зобов’язань. Розглянемо основні умови, дотримання яких дозволить знизити ризики непорозуміння з Державною казначейською службою України та відповідно убезпечить від штучної затримки платежів за виконані договірні зобов’язання
2217

Відкладальна обставина в договорі про закупівлю

Відкладальна обставина рятує замовника, коли ще невідоме джерело фінансування або коли виконання договору залежить від бюджету. У статті пояснимо – як застосувати відкладальну обставину у публічних закупівлях
8302

Вимоги пункту 13 Особливостей

Тримайте алгоритм закупівлі за пунктом 13 Особливостей № 1178. Врахуєте підстави, за яких зможете укласти прямий договір та порядок оприлюднення інформації
7719

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді