Мінфін відкоригував Порядок повернення (перерахування) коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів, затверджений наказом від 03.09.2013 № 787 (далі — Порядок). Більшість правок косметичні. Та є й новації
Порядок визначає нову процедуру — перерахування платежів, помилково або надміру зарахованих до відповідних бюджетів, у рахунок сплати інших платежів незалежно від виду бюджету на відповідні бюджетні рахунки для зарахування надходжень. Виняток — кошти, зараховані через єдиний рахунок.
Якщо кошти зараховано помилково до відповідного бюджету у зв’язку з доведенням органом, що контролює справляння надходжень бюджету, органом, який веде облік заборгованості в розрізі позичальників, до платника неправильних реквізитів рахунку за надходженнями, — їх зараховують до відповідного бюджету без заяви цього платника. Виняток — податки, збори, пені, платежі, контроль за справлянням яких покладено на органи ДПС та органи Держмитслужби.
Відповідний орган, що контролює справляння надходжень бюджету, орган, який веде облік заборгованості в розрізі позичальників, засобами системи Казначейства формують подання в електронній формі (додаток 1 до Порядку) та подають його до відповідного головного управління Казначейства за місцем зарахування платежу до бюджету, Казначейства.
Окрім цього, у разі повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного бюджету в іноземній валюті, Казначейство протягом п’яти робочих днів з дня отримання заяви або подання (висновку) надає до банку платіжну інструкцію на повернення коштів та копії відповідних документів (заяви, подання (висновку), судового рішення тощо), необхідних для здійснення валютного нагляду
Джерело: наказ Мінфіну «Про затвердження Змін до Порядку повернення (перерахування) коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів» від 05.05.2023 № 234
Дізнайтеся: що зможете закупити за кошти субвенції НУШ 2024; як провести таку закупівлю; як закупити потрібний товар з відповідними технічними вимогами через електронний каталог
Договори, фінансові зобов’язання в яких виконуються за рахунок бюджетних коштів, відрізняються від звичайних господарських договорів не лише наявністю відповідних процедур, що передують укладанню, але й порядком оплати виконаних господарських зобов’язань. Розглянемо основні умови, дотримання яких дозволить знизити ризики непорозуміння з Державною казначейською службою України та відповідно убезпечить від штучної затримки платежів за виконані договірні зобов’язання.
В умовах воєнного стану механізм виконання повноважень Казначейства та його органів встановлює Постанова КМУ 590. Ознайомтеся із останніми змінами
За нецільове використання бюджетних коштів, можуть не тільки оштрафувати, а й притягнути до кримінальної відповідальності! Дізнайтеся все про цей важливий аспект і вбережіть себе від неприємностей. Розберемо свіжу судову практику
Пояснюємо, які зміни внесли до порядку реєстрації зобов’язань в органах Казначейства та як після змін зареєструвати зобов’язання за укладеними договорами