Рекомендації від НКРЕКП щодо закупівлі електричної енергії
У рекомендаціях НКРЕКП порушено наступні питання:
Щодо договору про постачання електричної енергії
Примірний договір про постачання електричної енергії споживачу (додаток 5 до ПРРЕЕ) має рекомендаційний характер, що дає можливість сторонам змінювати його окремі умови або доповнювати його зміст.
Щодо зміни та розірвання договору
НКРЕКП наводить умови, за яких договір припиняється. За інших умов зміни до договору потребують згоди сторін (укладення додаткової угоди).
Щодо вартості електричної енергії
Економічно обґрунтована вартість електричної енергії для кінцевого споживача включає в себе вартість її закупівлі на ринку електричної енергії, вартість послуги з передачі електричної енергії, вартість послуги з розподілу електричної енергії та вартість послуги постачальника електричної енергії.
Щодо визначення ціни в договорі про постачання електричної енергії
Оскільки ціна визначається за результатами торгів, то передусім замовник має враховувати усі особливості її визначення. Під час здійснення закупівлі електричної енергії слід врахувати, що коливання ціни електричної енергії має сезонний характер: як правило, влітку і навесні ціна нижче, ніж восени і взимку.
Щодо посилання компаній, які забезпечують споживачів електроенергією, на форс-мажорні обставини
НКРЕКП наводить норми, за яких електропостачальник матиме право посилатись на форс-мажорні обставини у господарських правовідносинах.
Щодо заборони відключення
Учаснику роздрібного ринку електричної енергії забороняється відключати споживача без погодження відповідною військовою адміністрацією на адміністративній території розташування об’єкта споживача у разі, якщо об’єкт споживача забезпечує роботу:
- органів державної влади (Верховна Рада України, Кабінет Міністрів України, центральні органи виконавчої влади, органи судової влади тощо);
- військових адміністрацій та органів місцевого самоврядування;
- військових частин та територіальних центрів комплектування і соціальної підтримки (у тому числі об’єкти, що використовуються для територіальної громади в умовах воєнного стану);
- телекомунікацій та зв’язку;
- закладів охорони здоров’я державної або комунальної форми власності;
- об’єктів ДСНС;
- об’єктів, що забезпечують тепло-, газо-, електро- та водопостачання;
- установ та органів юстиції;
- правоохоронних органів (органів внутрішніх справ, органів прокуратури, СБУ);
- підприємств повітряного, водного, автомобільного та залізничного транспорту;
- інших об’єктів, визначених відповідною військовою адміністрацією, у тому числі які виконують мобілізаційні завдання (замовлення) зі створення, виробництва, ремонту та постачання озброєння, боєприпасів, військової техніки, спеціальних комплектувальних виробів, а також виконують мобілізаційні завдання (замовлення) зі створення, виробництва та постачання матеріально-технічних засобів, а також ті, які використовуються для надання життєво важливих послуг для населення, задіяні у сфері забезпечення продуктами харчування, лікарськими засобами, споживчими та побутовими товарами.
Джерело: офіційний сайт НКРЕКП