Роз'яснення ДКСУ щодо використання залишків коштів за освітньою субвенцією

Згідно з ч. 4 ст. 1032 Бюджетного кодексу України залишки коштів за освітньою субвенцією на кінець бюджетного періоду зберігаються на рахунках відповідних місцевих бюджетів і використовуються у наступному бюджетному періоді з урахуванням цільового призначення субвенції та на оновлення матеріально-технічної бази закладів освіти державної та комунальної власності
Вебінар від журналу Держзакупівлі

Запис вебінару про закупівлю ліків в е-каталозі

Напрями видатків, за якими можуть насамперед спрямовуватися залишки коштів освітньої субвенції, визначено п. 3 Порядку та умов надання освітньої субвенції з держбюджету місцевим бюджетам, затверджених постановою КМУ від 14.01.2015 N 6 (далі - Порядок).

До таких видатків належать, зокрема:

  • видатки на ремонт;

  • придбання обладнання для їдалень (харчоблоків) закладів загальної середньої освіти.

Так, пункт 8 Порядку надає право відповідним місцевим радам:

  • передавати кошти субвенції та залишки субвенції минулих років у вигляді міжбюджетного трансферту іншим місцевим бюджетам;

  • перерозподіляти у межах відповідного місцевого бюджету кошти субвенції між відповідними типами закладів та установ освіти, що визначені у ст. 1032 Бюджетного кодексу України, для забезпечення в повному обсязі обов'язкових виплат на оплату праці з нарахуваннями педагогічним працівникам;

  • розподіляти залишки субвенції на кінець бюджетного періоду відповідними рішеннями, а також додатково понад обсяги субвенції планувати та здійснювати з місцевих бюджетів оплату поточних та капітальних видатків закладів та установ освіти, що визначені у ст. 1032 Бюджетного кодексу України, включаючи погашення бюджетних зобов'язань минулих років, узятих на облік в органах Казначейства України.

Пункт 1.1 Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженої наказом Мінфіну від 12.03.2012 N 333  (далі - Інструкція), визначає, що економічна класифікація видатків бюджету призначена для розмежування видатків бюджетних установ та одержувачів бюджетних коштів за економічними характеристиками операцій, які здійснюються відповідно до функцій держави та місцевого самоврядування.

Економічна класифікація видатків бюджету забезпечує єдиний підхід до всіх учасників бюджетного процесу з точки зору виконання бюджету.

За кодом економічної класифікації видатків бюджету 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)», відповідно до п.п. 10 п.п 2.2.4 п. 2.2 Інструкції, здійснюється, зокрема:

  • оплата послуг з розробки проєктно-кошторисної документації для поточного ремонту, монтажу обладнання та устаткування;

  • плата за містобудівне обґрунтування та інші передпроєктні роботи на проведення капітального ремонту (будівництва, реконструкції), якщо такі роботи не включені до проєктно-кошторисної документації.

За кодом економічної класифікації видатків 3110 «Придбання обладнання і предметів довгострокового користування» (п.п. 3.1.1 п. 3.1 Інструкції) здійснюється придбання обладнання для їдалень, буфетів.

За кодом економічної класифікації видатків бюджету 3132 «Капітальний ремонт інших об'єктів» (п.п. 5 та 6 п.п. 3.1.3.2 п. 3.1 Інструкції) здійснюється, зокрема:

  • видатки на придбання обладнання, що підлягає встановленню, а саме:

  • готові до встановлення будівельні конструкції і деталі, до них належать:
  • металеві;

  • залізобетонні і дерев'яні конструкції;

  • збірні елементи;

  • обладнання для опалювальної, вентиляційної, санітарно-технічної систем;

  • обладнання та меблі, що потребують монтажу і передбачаються до встановлення (тобто те, що існує тільки вмонтованим, убудованим);
  • виготовлення проєктно-кошторисної документації на капітальний ремонт інших об'єктів;

  • виконання супровідних робіт, які відповідно до державних будівельних норм є складовою частиною загальної вартості зазначених робіт.

Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об'єднаних територіальних громад визначає Закон України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон).

Відповідно до п. 22 ч. 1 ст. 1 Закону предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.

Національний класифікатор «Єдиний закупівельний словник» (ЄЗС) призначений для стандартизації опису в договорах (контрактах) предмета державних закупівель, забезпечування більшої прозорості процедур закупівель товарів, робіт і послуг за бюджетні кошти, створювання ефективного конкурентного середовища у сфері державних закупівель, а також підтримування участі вітчизняних суб'єктів господарювання у торгах за межами України.

Наголошуємо, що Порядок визначення предмета закупівлі затверджений наказом Мінекономіки від 15.04.2020 N 708.

Крім того, надання безоплатних консультацій рекомендаційного характеру з питань закупівель на інформаційному ресурсі є однією з основних функцій Уповноваженого органу (п. 13 ч. 1 ст. 9 Закону).

Уповноважений орган - це центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері публічних закупівель (п. 36 ч. 1 ст. 1 Закону).

Уповноважений орган здійснює регулювання та реалізує державну політику у сфері закупівель у межах повноважень, визначених Законом (ч. 1 ст. 7 Закону).

З огляду на зазначене, з питань законності тендерної закупівлі рекомендуємо звернутись до Уповноваженого органу.

Джерело: Лист ДКСУ від 02.05.2023 р. N 15-12-12/7611

 

 

 

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Навчання для учасників «Як взяти участь і перемогти в публічній закупівлі у Prozorro»

✔️Ґрунтовні лекції, що поєднують законодавчу базу та експертні висновки ✔️ Навчання у зручному онлайн-форматі ✔️ Відеопояснення від провідних експертів ✔️ Сертифікат про підвищення кваліфікації від Юридичного університету Ярослава Мудрого
223

Моніторинг закупівель 2024

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель 2024, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
4209

Як діяти учаснику після його визначення переможцем відкритих торгів

Кожен учасник торгів змагається за перемогу. А що робити, коли довгоочікуваний тріумф уже став реальністю? Після оголошення переможця наступає новий, не менш відповідальний етап — підписання контракту. Важливо знати, у який термін можна укласти договір і коли необхідно надати забезпечення його виконання.
176

Примірне положення про уповноважену особу з публічних закупівель

Мінеконміки рекомендує використовувати Примірне положення про уповноважену особу з публічних закупівель як основу для створення власного положення про уповноважену особу. Дізнайтеся, з чого складається Примірне положення та скачайте зразок такого положення
4009

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді