Роз'яснення ДКСУ щодо використання залишків коштів за освітньою субвенцією

Згідно з ч. 4 ст. 1032 Бюджетного кодексу України залишки коштів за освітньою субвенцією на кінець бюджетного періоду зберігаються на рахунках відповідних місцевих бюджетів і використовуються у наступному бюджетному періоді з урахуванням цільового призначення субвенції та на оновлення матеріально-технічної бази закладів освіти державної та комунальної власності
Як закупити комунальні послуги на 2025-2026 рік

Напрями видатків, за якими можуть насамперед спрямовуватися залишки коштів освітньої субвенції, визначено п. 3 Порядку та умов надання освітньої субвенції з держбюджету місцевим бюджетам, затверджених постановою КМУ від 14.01.2015 N 6 (далі - Порядок).

До таких видатків належать, зокрема:

  • видатки на ремонт;

  • придбання обладнання для їдалень (харчоблоків) закладів загальної середньої освіти.

Так, пункт 8 Порядку надає право відповідним місцевим радам:

  • передавати кошти субвенції та залишки субвенції минулих років у вигляді міжбюджетного трансферту іншим місцевим бюджетам;

  • перерозподіляти у межах відповідного місцевого бюджету кошти субвенції між відповідними типами закладів та установ освіти, що визначені у ст. 1032 Бюджетного кодексу України, для забезпечення в повному обсязі обов'язкових виплат на оплату праці з нарахуваннями педагогічним працівникам;

  • розподіляти залишки субвенції на кінець бюджетного періоду відповідними рішеннями, а також додатково понад обсяги субвенції планувати та здійснювати з місцевих бюджетів оплату поточних та капітальних видатків закладів та установ освіти, що визначені у ст. 1032 Бюджетного кодексу України, включаючи погашення бюджетних зобов'язань минулих років, узятих на облік в органах Казначейства України.

Пункт 1.1 Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженої наказом Мінфіну від 12.03.2012 N 333  (далі - Інструкція), визначає, що економічна класифікація видатків бюджету призначена для розмежування видатків бюджетних установ та одержувачів бюджетних коштів за економічними характеристиками операцій, які здійснюються відповідно до функцій держави та місцевого самоврядування.

Економічна класифікація видатків бюджету забезпечує єдиний підхід до всіх учасників бюджетного процесу з точки зору виконання бюджету.

За кодом економічної класифікації видатків бюджету 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)», відповідно до п.п. 10 п.п 2.2.4 п. 2.2 Інструкції, здійснюється, зокрема:

  • оплата послуг з розробки проєктно-кошторисної документації для поточного ремонту, монтажу обладнання та устаткування;

  • плата за містобудівне обґрунтування та інші передпроєктні роботи на проведення капітального ремонту (будівництва, реконструкції), якщо такі роботи не включені до проєктно-кошторисної документації.

За кодом економічної класифікації видатків 3110 «Придбання обладнання і предметів довгострокового користування» (п.п. 3.1.1 п. 3.1 Інструкції) здійснюється придбання обладнання для їдалень, буфетів.

За кодом економічної класифікації видатків бюджету 3132 «Капітальний ремонт інших об'єктів» (п.п. 5 та 6 п.п. 3.1.3.2 п. 3.1 Інструкції) здійснюється, зокрема:

  • видатки на придбання обладнання, що підлягає встановленню, а саме:

  • готові до встановлення будівельні конструкції і деталі, до них належать:
  • металеві;

  • залізобетонні і дерев'яні конструкції;

  • збірні елементи;

  • обладнання для опалювальної, вентиляційної, санітарно-технічної систем;

  • обладнання та меблі, що потребують монтажу і передбачаються до встановлення (тобто те, що існує тільки вмонтованим, убудованим);
  • виготовлення проєктно-кошторисної документації на капітальний ремонт інших об'єктів;

  • виконання супровідних робіт, які відповідно до державних будівельних норм є складовою частиною загальної вартості зазначених робіт.

Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об'єднаних територіальних громад визначає Закон України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон).

Відповідно до п. 22 ч. 1 ст. 1 Закону предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.

Національний класифікатор «Єдиний закупівельний словник» (ЄЗС) призначений для стандартизації опису в договорах (контрактах) предмета державних закупівель, забезпечування більшої прозорості процедур закупівель товарів, робіт і послуг за бюджетні кошти, створювання ефективного конкурентного середовища у сфері державних закупівель, а також підтримування участі вітчизняних суб'єктів господарювання у торгах за межами України.

Наголошуємо, що Порядок визначення предмета закупівлі затверджений наказом Мінекономіки від 15.04.2020 N 708.

Крім того, надання безоплатних консультацій рекомендаційного характеру з питань закупівель на інформаційному ресурсі є однією з основних функцій Уповноваженого органу (п. 13 ч. 1 ст. 9 Закону).

Уповноважений орган - це центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері публічних закупівель (п. 36 ч. 1 ст. 1 Закону).

Уповноважений орган здійснює регулювання та реалізує державну політику у сфері закупівель у межах повноважень, визначених Законом (ч. 1 ст. 7 Закону).

З огляду на зазначене, з питань законності тендерної закупівлі рекомендуємо звернутись до Уповноваженого органу.

Джерело: Лист ДКСУ від 02.05.2023 р. N 15-12-12/7611

 

 

 

додаток

Статті за темою

Усі статті за темою

Закуповуємо розподіл електричної енергії

Щороку замовники стикаються із закупівлею послуг розподілу електричної енергії. У статті — поради для укладення договору та код ДК для розподілу електричної енергії
4908

Що має знати закупівельник-початківець, або Публічні закупівлі з нуля

Цей день настав — особа вирішила присвятити себе і свою працю публічним закупівлям і стати уповноваженою особою, оскільки відповідає вимогам статті 11 Закону № 922 (має вищу економічну або юридичну освіту, її призначення не створює конфлікту інтересів тощо). Однак, оскільки цей вид діяльності для УО — новий, пропонуємо цю статтю, щоб звернути увагу на наріжні камені у сфері державних закупівель
7087

Настанова з визначення вартості будівництва із змінами

Настанова з визначення вартості будівництва затверджена Наказом Мінінфраструктури 01 листопада 2021 № 281. З того часу Настанова зазнала 4-х змін. Скачайте актуальний текст цього нормативного документа разом із додатками
9444

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді