Електронні трудові книжки – хто має вносити дані

Згідно опублікованого закону про внесення змін щодо законодавчих актів України про облік трудової діяльності працівника в електронній формі, у роботодавців буде ще 5 років для оцифрування обліку трудової діяльності
image44
Вікторія Максимова головний редактор Вищої школи Закупівельника
Проведення закупівель — клопітка та відповідальна справа. Щоб розібратися в нюансах, потрібен час та досвід. Саме таким досвідом діляться експерти Вищої школи Закупівельника на уроках програми «Національна сертифікація з публічних закупівель в умовах воєнного стану». Скористайтеся можливістю опанувати одну тему програми абсолютно безплатно — авторизуйтеся або зареєструйтеся

Юрист розповів «Суспільне Новини», хто має вносити дані до електронної трудової книжки та чи є це відмовою від паперових.

Яка роль трудової книжки

Трудова книжка підтверджує трудову діяльність та стаж працівника. Коли людина виходить на пенсію трудова книжка дозволяє підтвердити стаж, страхові внески, будуть записані роботодавці, код юридичної або ж фізичної особи.

Закон щодо електронної трудової книжки набуває чинності з 11 червня 2023 року. За п’ять років роботодавці мають перевести паперові трудові книжки в електронний варіант.

Як має виглядати  електронна трудова книжка

Електронна трудова книжка буде за таким же принципом, як і у паперовому варіанті. Ще в грудні 2019 року набула чинності постанова КМУ про створення вебпорталу на який роботодавці уже фактично можуть підгружати сканкопії трудової книжки. Там прописано як це робити, хто має це робити, як ці сканкопії будуть перевантажуватися до відповідного реєстру.

Що має бути виконано при переході на електронні трудові книжки

Цього періоду, 5 років, має вистачити, щоб всі роботодавці виконали норми цього закону. Роботодавці мають провести інвентаризацію трудових книжок, тобто перевірити чи вони заповнені відповідно до порядку ведення трудових книжок. Якщо щось відсутнє або немає печатки потрібно все заповнити. Далі потрібно відсканувати трудову книжку і передати через сайт до Пенсійного фонду України (ПФУ).

Якщо людина змінювала роботу кілька разів, то всю документальну роботу повинен робити роботодавець у якого працівник працює на сьогодні.

Чи є перехід на електронні книжки відмовою від паперових

Закон передбачає, що паперову трудову книжку роботодавець має оформити протягом п’яти днів. Після цього роботодавець має її відсканувати та передати до ПФУ, а паперовий варіант віддати працівникові.

Хто першочергово зобов'язаний мати електронні трудові книжки

Всі повинні мати трудові книжки. Але більш зацікавленими в електронній трудовій книжці можуть бути ті хто скоро вийде на пенсію.

Хто має оновлювати дані електронної трудової книжки

Оновлювати дані електронної трудової книжки - обов'язок роботодавця. Усі зміни мають простежуватися, наприклад, прив’язка до стажу, скільки людина напрацювала має також фіксуватися.

 

 

 

 

Статті за темою

Усі статті за темою

Електронна банківська гарантія

Учасник може подати електронну банківську гарантію для участі у закупівлі. У статті пояснюємо —що таке електронна банківська гарантія та яка її юридична сила
45

Банківська гарантія на тендер

Вимога надати банківську гарантію дає можливість «відсіяти» ненадійних постачальників ще на початковій стадії закупівель. У статті — про види банківських гарантій для тендеру, перевірку банківської гарантії та підстави для повернення банківської гарантії
14825

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді