У Комітеті з питань економічного розвитку підготували до другого читання законопроєкт про ліквідацію недіючих держпідприємств

Заступник Голови Комітету з питань економічного розвитку Олексій Мовчан повідомив, що у Комітеті ВРУ з питань економічного розвитку підготували до другого читання важливий законопроєкт «Про особливості припинення за рішенням власника державних підприємств та господарських товариств, у статутному капіталі яких понад 50 відсотків акцій (часток) належать державі» (реєстр. №8205)

Вебінар від журналу Держзакупівлі

Запис вебінару про закупівлю ліків в е-каталозі

«Законопроєкт прописує чіткий алгоритм припинення державних підприємств, які не працюють, є неліквідними та збитковими. Таких у держави близько 1300.

Після першого читання, до законопроєкту надійшло багато пропозицій, які ми детально вивчили і врахували. Наразі документ готовий до другого читання», - зауважив Олексій Мовчан. 

Він повідомив, що серед запропонованих змін, зокрема:

  1. залишити регулювання тільки для державних підприємств, у яких 100% власності держави;

  2. чітко прописується, що ліквідуються тільки ті підприємства, що не підпадають під приватизацію і банкрутство;

  3. визначаються конкурсні засади визначення керуючого припиненням;

  4. прибирається ліквідаційна комісія і чітко визначається, що керуючим припинення може бути лише фізична особа;

  5. уточнюються вимоги до керуючого припиненням;

  6. передбачається, що продаж майна ДП, які припиняються, буде здійснюватися за постановою КМУ №803 з таким особливостями: спочатку продається все майно (не ЄМК, а саме масив майна і активів) як один лот, потім - окремими лотами. Продаж відбуватиметься через ЕТС «Прозорро.Продажі». Якщо продаж на аукціонах неуспішний - ДП йде на банкрутство чи приватизацію;

  7. прописано порядок, за яким ліквідуватимуться «ДПшки-пустишки», які залишились після приватизації. У чому проблема: коли продається ЄМК ДП, то саме ДП залишається, але без ЄМК. І таких вже близько 300. Їх треба ліквідувати, але порядку для цього немає;

  8. встановлення основної та додаткової винагороди керуючого припинення.

«Зазначений проєкт Закону - це засадничий документ і є логічним продовженням реформи державної власності. Відтепер більше грошей надходитиме до Державного бюджету України, оскільки державні підприємства, які мають борги перед бюджетом і не платили їх протягом тривалого часу, будуть змушені їх погасити. При цьому не буде потрібно додатково фінансувати бюджети та витрачати більше грошей на це.

Прийняття законопроєкту матиме досить ефективний вплив на економіку України. Це важливий крок для забезпечення прозорості та підзвітності в управлінні публічними активами», - зазначив Олексій Мовчан.

Джерело: офіційний сайт ВРУ

 

додаток

image60

Статті за темою

Усі статті за темою

Що таке конфлікт інтересів

Завадити успішному проведенню закупівель може конфлікт інтересів. Необхідно перевірити вірогідність його наявності перед початком закупівель. Для цього з’ясуємо, що це, які є види конфліктів, відповідальність при їх наявності, та як їм запобігти, у цій статті
12797

Положення про уповноважену особу: зразок

Уповноважена особа здійснює свою діяльність, зокрема, відповідно до Положення про уповноважену особу. Скачайте актуальний зразок Положення про УО на 2026 рік, розроблений експертом
4060

Калькулятор ПДВ

Скористайтеся онлайн-калькулятором ПДВ, щоб виокремити чи нарахувати ставку ПДВ із суми договору. Покажемо, як користуватися калькулятором у системі «Експертус Держзакупівлі»
6095

Враховуємо вимоги локалізації закупівлі

Локалізація в публічних закупівлях в умовах війни набуває дедалі більшого значення, адже законодавці зосереджують увагу на підтримці вітчизняного виробника. У статті — про умови локалізації виробництва у 2025 році та особливості вимог тендерної документації щодо локалізованих товарів
14058

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді