Як вплинути на оплату придбаних товарів за договором, зареєстрованим ще у квітні

Бюджетна установа у квітні зареєструвала закупівлю електротоварів. Утім до цього часу платежі не пройшли. Як бути?
Обрати ▶
Консультант з публічних закупівель Мирослава Ясинська пояснює. Одна з останніх змін до Порядку № 590 - пункт 19-1, що його КМУ додав постановою від 07.07.2022 № 765. Цей пункт дозволяє органам Казначейства в умовах воєнного часу у зв’язку з обмеженим фінансовим ресурсом єдиного казначейського рахунка проводити платежі за фактично поставлені товари, виконані роботи та надані послуги на окремі небюджетні рахунки постачальників товарів, виконавців робіт і надавачів послуг з подальшим їх використанням винятково на сплату податків та зборів до бюджетів усіх рівнів та ЄСВ.
 

Як в період воєнного стану відкривати небюджетні рахунки та як казначеї працюватимуть з такими рахунками, докладно пояснює Казначейство в листі від 18.07.2022 № 15-12-12/9126.

Щоб відкрити небюджетні рахунки в органі Казначейств, слід керуватися Порядком відкриття та закриття рахунків у національній валюті в органах Державної казначейської служби України, затвердженим наказом Мінфіну від 22.06.2012 № 758.

Відкриття небюджетних рахунків підприємствами та фізичними особами в органах Казначейства, дозволить зменшити кредиторську заборгованість у бюджетних установ. Тобто коли контрагент відкриває небюджетний рахунок в Казначействі, установа платіжним дорученням направляє на цей рахунок бюджетні кошти за поставлені товари, виконані роботи чи надані послуги. Контрагент ці кошти зможе використати на сплату податків та зборів до бюджетів усіх рівнів та ЄСВ.

Звичайно, після того як постачальник відкриває небюджетний рахунок, маєте укласти додаткову угоду про внесення змін до реквізитів сторін договору. Оприлюднювати таку додаткову угоду не потрібно.

 

 

 

Статті за темою

Усі статті за темою

Визначення предмета закупівлі після квітневих змін

11 квітня набрали чинності зміни до порядку визначення предмета закупівлі. Щоб успішно провести закупівлю, замовнику насамперед потрібно точно визначити предмет закупівлі. Адже від цього залежить і вибір виду закупівлі, і якість закупленого, і уникнення поділу предмета закупівлі, а відповідно — і проблем. Що має знати закупівельник про порядок визначення предмета закупівлі — роз’яснює експерт
34577

ПДВ у публічних закупівлях

Проконсультуємо, що має знати уповноважена особа про ПДВ під час публічних закупівель. Дамо поради, як діяти під час оцінки пропозицій з ПДВ та без ПДВ, щоб не дискримінувати учасників
8551

Обгрунтування очікуваної вартості закупівлі: зразок та приклад заповнення

Законодавство не встановлює примірної форми для обгрунтування очікуваної вартості. Доможемо сформувати зразок обгрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі та не порушити вимоги Постанови № 710
14268

Нагальна потреба: поняття та обгрунтування

Коли виникає необхідність в терміновій закупівлі, яку неможливо було спланувати, маєте обґрунтувати нагальну потребу. Як зробити це правильно, щоб уникнути штрафів — роз’яснюємо у статті
14636

Вартісні межі закупівель 2025

Дізнайтеся, які вартісні межі закупівель або так звані «пороги закупівель» встановлюють положення Особливостей № 1178
11309

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді