Укрзалізниця планує повністю змінити систему тарифоутворення для вантажних перевезень

Голова правління АТ «Укрзалізниця» Олександр Камишін під час засідання Експортного офісу при Укрзалізниці заявив, що Укрзалізниця пропонує повністю змінити систему тарифоутворення для вантажних перевезень, яка функціонувала останні 25 років.

Запропоновані зміни покликані значно спростити існуючі правила, повністю відмовитись від чинного Збірника тарифів на перевезення вантажів та зробити тарифи справедливими для всіх учасників ринку. 

Згідно з ініціативою, презентованою під час заходу, пропонується скоротити кількість схем базових ставок з існуючих 29 до однієї. У наявній схемі враховувати лише відстань перевезення, масу вантажу, особливості перевезення та маршрутизацію. Також ініціатива пропонує скоротити кількість коефіцієнтів з існуючих 15 до одного.

Орім цього, пропонується значно скоротити кількість додаткових зборів та окремих плат, які повинен сплачувати відправник. Замість 38 зборів, встановлених чинним Збірником, пропонується залишити всього 6. Окрему плату пропонується залишити лише за спеціальні перевезення та послуги з охорони.

«Десятки років питання справедливості системи тарифоутворення було болючою темою у відносинах між перевізниками та відправниками вантажу. Ми це розуміли, тому з середини минулого року поступово змінювали її. Сьогодні ми хочемо максимально спростити існуючу систему та зробити її справедливою для всіх учасників ринку», - заявив Олександр Камишін.

Окрім зміни підходу до тарифоутворення, Укрзалізниця також пропонує вирівняти класи вантажних перевезень та встановити єдиний тариф на перевезення порожніх вагонів.

«Ці ініціативи ніяк не впливають на фінансові результати Укрзалізниці, але багато змінюють для вантажовласників. Після їх прийняття повністю зникне існуюча дискримінація частини виробників. Насправді все це - частина руху і компанії, і всієї країни до євроінтеграції», - додав Олександр Камишін.

Діюча система тарифоутворення функціонує з 1997 року, а останні корективи до неї вносилися у 2008 році. Ця система багато років критикувалася відправниками вантажу через диспропорцію між тарифними класами та дискримінацію низки виробників. Так, наприклад, тариф на перевезення порожніх вагонів для різних класів інколи відрізнявся в рази.

Джерело: офіційний сайт АТ «Укрзалізниця»

 

 

додаток

Статті за темою

Усі статті за темою

Онлайн-підтримка для VIP-передплатників системи «Експертус Держзакупівлі»

Кожен передплатник VIP-версії Система «Експертус Держзакупівлі» може розраховувати на щоденну підтримку експертів, які готові допомогти вирішити робочу проблему. Не лишайтеся із робочими проблемами наодинці
697

Додаткова потреба у закупівлі

Протягом року у замовника може виникнути додаткова потреба у закупівлі. Дізнайтеся, як не помилитися із видом закупівлі та яку потребу вважати додатковою у 2025 році
20713

Внесення змін до проектної документації

Замовник отримав розроблену проектну документацію, але кошти на її реалізацію було виділено невчасно. Коли можна було почати будівництво виникла необхідність внести зміни до проекту. Втім, договір на розробку проектної документації було укладено за результатами тендеру. Як діяти?
41085

Канцтовари: обираємо код ДК для закупівлі

Здавалося б, що закупівля канцтоварів досить буденна і зрозуміла. Проте, ні. Тут є де помилитися, зокрема, неправильно обрати код ДК для деяких канцтоварів, або ж неправомірно поділити предмет закупівлі. Щоб вберегтися від хибних дій, дізнайтеся, як оприлюднювати закупівлю канцтоварів
6162

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді