Укрзалізниця планує повністю змінити систему тарифоутворення для вантажних перевезень

Голова правління АТ «Укрзалізниця» Олександр Камишін під час засідання Експортного офісу при Укрзалізниці заявив, що Укрзалізниця пропонує повністю змінити систему тарифоутворення для вантажних перевезень, яка функціонувала останні 25 років.

Запропоновані зміни покликані значно спростити існуючі правила, повністю відмовитись від чинного Збірника тарифів на перевезення вантажів та зробити тарифи справедливими для всіх учасників ринку. 

Згідно з ініціативою, презентованою під час заходу, пропонується скоротити кількість схем базових ставок з існуючих 29 до однієї. У наявній схемі враховувати лише відстань перевезення, масу вантажу, особливості перевезення та маршрутизацію. Також ініціатива пропонує скоротити кількість коефіцієнтів з існуючих 15 до одного.

Орім цього, пропонується значно скоротити кількість додаткових зборів та окремих плат, які повинен сплачувати відправник. Замість 38 зборів, встановлених чинним Збірником, пропонується залишити всього 6. Окрему плату пропонується залишити лише за спеціальні перевезення та послуги з охорони.

«Десятки років питання справедливості системи тарифоутворення було болючою темою у відносинах між перевізниками та відправниками вантажу. Ми це розуміли, тому з середини минулого року поступово змінювали її. Сьогодні ми хочемо максимально спростити існуючу систему та зробити її справедливою для всіх учасників ринку», - заявив Олександр Камишін.

Окрім зміни підходу до тарифоутворення, Укрзалізниця також пропонує вирівняти класи вантажних перевезень та встановити єдиний тариф на перевезення порожніх вагонів.

«Ці ініціативи ніяк не впливають на фінансові результати Укрзалізниці, але багато змінюють для вантажовласників. Після їх прийняття повністю зникне існуюча дискримінація частини виробників. Насправді все це - частина руху і компанії, і всієї країни до євроінтеграції», - додав Олександр Камишін.

Діюча система тарифоутворення функціонує з 1997 року, а останні корективи до неї вносилися у 2008 році. Ця система багато років критикувалася відправниками вантажу через диспропорцію між тарифними класами та дискримінацію низки виробників. Так, наприклад, тариф на перевезення порожніх вагонів для різних класів інколи відрізнявся в рази.

Джерело: офіційний сайт АТ «Укрзалізниця»

 

 

додаток

image97

Статті за темою

Усі статті за темою

Авторський та технічний нагляд при капітальному ремонті

Під час будівництва об’єкта архітектури здійснюються авторський та технічний нагляди. Відповідно до статті 11 Закону «Про архітектурну діяльність». Розглянемо, що це за нагляди і чи потрібні вони під час капітального ремонту
32534

Стаття 631 ЦК: у договорі про закупівлю та у додаткових угодах

Замовники часто звертають увагу на положення частини 3 статті 631 ЦК, коли укладають договори про закупівлі. Проконсультуємо, коли можна застосувати цю норму у період воєнного стану, а коли — ні. Пояснимо ризики
61290

Дискримінаційні умови тендерної документації: на що звернути увагу замовнику

Якщо учасник або потенційний учасник поскаржиться до АМКУ на дискримінаційні вимоги у тендерній документації, ваша закупівля затягнеться. Ба більше, її можливо доведеться відмінити. Чого не варто вимагати від учасників, роз’яснимо на прикладах
9979

Що таке конфлікт інтересів

Завадити успішному проведенню закупівель може конфлікт інтересів. Необхідно перевірити вірогідність його наявності перед початком закупівель. Для цього з’ясуємо, що це, які є види конфліктів, відповідальність при їх наявності, та як їм запобігти, у цій статті
12837

Положення про уповноважену особу: зразок

Уповноважена особа здійснює свою діяльність, зокрема, відповідно до Положення про уповноважену особу. Скачайте актуальний зразок Положення про УО на 2026 рік, розроблений експертом
4077

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді