Експертиза НАЗК щодо законопроєкту про прискорений перегляд ліцензій та дозволів для бізнесу

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) провело антикорупційну експертизу проєкту закону про прискорений перегляд ліцензій та дозволів для бізнесу, розробленого Мінекономіки України.

«Виявлені у процесі експертизи недоліки можуть призвести до негативних наслідків, таких як довільне визначення вичерпного переліку регуляторних інструментів – без чітких критеріїв та належної кваліфікації для прийняття рішень, а також створення необгрунтованих переваг чи тягарів для учасників ринку. Тому НАЗК розробило пропозиції для усунення зазначених корупційних ризиків», – зазначив Голова НАЗК Олександр Новіков. 

Що рекомендує НАЗК?

По-перше, регулювання, пропоноване проєктом закону в частині покладання на Уряд повноважень щодо визначення вичерпного переліку регуляторних інструментів, не узгоджується з нормами Конституції України та спеціальних законів, якими встановлено, що вичерпний перелік регуляторних інструментів визначається виключно законом. НАЗК рекомендує привести його у відповідність до Конституції і закону.

По-друге, відповідно до законопроєкту, спеціальна комісія має розглядати пропозиції центральних органів виконавчої влади (ЦОВВ), які формують політику у відповідних сферах економіки щодо застосування інструментів державного регулювання. НАЗК рекомендує передбачити залучення представника відповідного ЦОВВ, визначити процедуру розгляду Комісією пропозицій ЦОВВ, встановити критерії під час формування Комісією переліку інструментів державного регулювання та прийняття рішення про його затвердження. Адже відсутність гарантій компетентності, чітких критеріїв оцінкиі та прозорості в роботі Комісії може призвести до неефективних заходів щодо перегляду інструментів регулювання, а також надасть змогу Комісії приймати рішення довільно та упереджено.

Також НАЗК пропонує виключити ті положення законопроекту, які можуть призвести до прийняття регуляторних актів з порушенням принципів державної регуляторної політики, непрозорого регулювання бізнесу та посиленням адміністративного тиску при видачі ліцензій та інших документів дозвільного характеру.

Джерело: офіційний сайт НАЗК

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Штрафи у сфері публічних закупівель

Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
7216

Моніторинг публічних закупівель

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2024 році, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
5332

Оскарження рішень АМКУ

Замовник має виконати рішення АМКУ не пізніше 30 днів з дня його прийняття. Або ж може оскаржити таке рішення до суду. Як оскаржити рішення Антимонопольного комітету, якщо ви з ним не згодні та які докази підготувати - роз’яснюємо у статті
11194

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді