Експертиза НАЗК щодо законопроєкту про прискорений перегляд ліцензій та дозволів для бізнесу

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) провело антикорупційну експертизу проєкту закону про прискорений перегляд ліцензій та дозволів для бізнесу, розробленого Мінекономіки України.

«Виявлені у процесі експертизи недоліки можуть призвести до негативних наслідків, таких як довільне визначення вичерпного переліку регуляторних інструментів – без чітких критеріїв та належної кваліфікації для прийняття рішень, а також створення необгрунтованих переваг чи тягарів для учасників ринку. Тому НАЗК розробило пропозиції для усунення зазначених корупційних ризиків», – зазначив Голова НАЗК Олександр Новіков. 

Що рекомендує НАЗК?

По-перше, регулювання, пропоноване проєктом закону в частині покладання на Уряд повноважень щодо визначення вичерпного переліку регуляторних інструментів, не узгоджується з нормами Конституції України та спеціальних законів, якими встановлено, що вичерпний перелік регуляторних інструментів визначається виключно законом. НАЗК рекомендує привести його у відповідність до Конституції і закону.

По-друге, відповідно до законопроєкту, спеціальна комісія має розглядати пропозиції центральних органів виконавчої влади (ЦОВВ), які формують політику у відповідних сферах економіки щодо застосування інструментів державного регулювання. НАЗК рекомендує передбачити залучення представника відповідного ЦОВВ, визначити процедуру розгляду Комісією пропозицій ЦОВВ, встановити критерії під час формування Комісією переліку інструментів державного регулювання та прийняття рішення про його затвердження. Адже відсутність гарантій компетентності, чітких критеріїв оцінкиі та прозорості в роботі Комісії може призвести до неефективних заходів щодо перегляду інструментів регулювання, а також надасть змогу Комісії приймати рішення довільно та упереджено.

Також НАЗК пропонує виключити ті положення законопроекту, які можуть призвести до прийняття регуляторних актів з порушенням принципів державної регуляторної політики, непрозорого регулювання бізнесу та посиленням адміністративного тиску при видачі ліцензій та інших документів дозвільного характеру.

Джерело: офіційний сайт НАЗК

додаток

Статті за темою

Усі статті за темою

Міжнародні спонсори війни

В Україні список міжнародних спонсорів війни, який вів НАЗК, передали до Державного реєстру санкцій РНБО. Тепер офіційні дані про компанії, що підтримують агресора, доступні в єдиній державній системі онлайн
41

Оскарження рішень АМКУ

Замовник має виконати рішення АМКУ не пізніше 30 днів з дня його прийняття. Або ж може оскаржити таке рішення до суду. Як оскаржити рішення Антимонопольного комітету, якщо ви з ним не згодні та які докази підготувати — роз’яснюємо у статті
18299

Пов’язані особи в публічних закупівлях 2025

Чи легко встановити, чи пов’язані особи під час тендеру? Не поспішайте відповідати на це запитання. Для початку ознайомтеся з ознаками та прикладами пов’язаних осіб. Вивчіть значущі судові рішеннями та алгоритми дій замовника, у разі встановлення пов’язаності під час проведення закупівлі
12387

Притягнення до адмінвідповідальності: строки давності та найкоротший термін

КпАП встановлює чіткі строки, протягом яких уповноважена особа може бути притягнута до відповідальності. Зорієнтуємо, в який найкоротший строк можуть притягнути до адмінвідповідальності та як розраховувати строки
11583

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді