Чи обов’язково підприємствам відкривати небюджетні рахунки, щоб Казначейство провело оплату

Норма пункту 19-1 Порядку № 590 про відкриття небюджетних рахунків не має зобов’язального характеру. Але її варто виконати. І ось чому.

В особливому режимі воєнного стану органи Казначейства виконують свої повноваження, пов’язані з казначейським обслуговуванням, за Порядком виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану, затвердженим постановою КМУ від 09.06.2021№ 590 (далі – Порядок № 590).

Пункт 19-1 Порядку № 590 передбачає, що органи Казначейства можуть проводити платежі за видатками загального та спеціального фондів державного та місцевих бюджетів на оплату за фактично поставлені товари, виконані роботи та надані послуги. Бюджетні кошти постачальникам товарів, виконавцям робіт і надавачам послуг (далі — підприємства) Казначейство спрямовуватиме на окремі небюджетні рахунки, які ці підприємства мають відкрити в органах Казначейства. Важлива умова: підприємства мають використовувати перераховані бюджетними установами кошти з таких рахунків винятково на сплату податків та зборів до бюджетів усіх рівнів та ЄСВ.

Чи обов’язково мають  відкривати такі рахунки підприємствам, щоб отримати оплату? Ні, позаяк норма пункту 19-1 Порядку № 590 не носить зобов’язального характеру. У цьому переконує Казначейство у своєму роз’ясненні.

Проте такий спосіб розрахунку дасть змогу органам Казначейства з огляду на обмежений фінансовий ресурс єдиного казначейського рахунка в умовах воєнного часу проводити платежі за фактично поставлені товари, виконані роботи та надані послуги.  Тож можемо передбачити, що Казначейство, коли сплачуватиме підприємствам за товари, роботи і послуги, віддаватиме перевагу тим, хто відкрив небюджетний  рахунок. Причина — щоб бюджетні кошти не виходили за межі Казначейства.

Як швидко надійдуть кошти підприємствам, залежатиме від того, як наповнюватиметься єдиний казначейський рахунок. Звісно, черговість платежів за дорученнями клієнтів з урахуванням ресурсної забезпеченості єдиного казначейського рахунку відповідно до пункту 19 Порядку № 590 ніхто не скасовував.

Джерело: лист Казначейства «Щодо здійснення платежів в період воєнного стану» від 18.07.2022 № 15-12-12/9126

додаток

Статті за темою

Усі статті за темою

Додаткові кошти у публічних закупівлях

У статті розглядаємо, як законно провести закупівлі за додатково виділені кошти. А також, коли додаткове фінансування вважати новим предметом закупівлі
9842

Запит пропозицій постачальників (запит ціни пропозицій)

Запит пропозицій постачальників замовники вже давно використовують як альтернативу відкритим торгам для закупівлі товарів. За яких умов можна використовувати запит пропозицій постачальників та як діяти на кожному етапі такої закупівлі — розбираємо
127466

Проектно-кошторисна документація (ПКД)

Проєктно-кошторисна документація — це основний документ в будівництві, що закладає вимоги до об’єкта. Будь-яке будівництво починається з проектування та складання кошторису витрат. Але чи є розробка ПКД окремим предметом закупівлі, чи це частина робіт з будівництва, хто її має замовляти та на підставі якого документа розробляти? Експерт роз’яснює все детально
82488

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді