У статті аналізуємо процес підготовки і виконання чинної наразі Стратегії реформування публічних закупівель, а також розглянемо можливі орієнтири наступної
На початку лютого цього року представники різних органів влади України та експерти з питань закупівель побували з робочим візитом у Польщі. Мета візиту — вивчити досвід Польщі у запровадженні та функціонуванні системи контролю у сфері публічних закупівель. Поцікавимося, у чому цінність такого досвіду, що варто запозичити і врахувати для контролю публічних закупівель в Україні
Із 28 країн-членів ЄС спеціально створені централізовані закупівельні організації є наразі у 25 країнах. У країнах ЄС централізовані закупівельні організації можуть функціонувати на різних рівнях управління: на національному, регіональному чи місцевому, а держави-члени можуть створювати їх кілька на різних рівнях для охоплення різних завдань. Нині централізація закупівель приходить і в Україну
В Україні закупівлі здійснюють здебільшого децентралізовано. І ця система не досить ефективна, адже не дає змоги повною мірою отримувати переваги від економії за рахунок обсягів державних закупівель, забирає багато часу та ще й сприяє корупції. Та в новому Законі про публічні закупівлі передбачена можливість проводити закупівлі централізовано. Водночас у країнах ЄС є позитивний досвід централізованих закупівель