Моніторинг виконання заходів Державної антикорупційної програми на 2023–2025 роки

Автор
редактор стрічки новин порталу «Держзакупівлі»
НАЗК завершило сьомий щоквартальний моніторинг виконання заходів Державної антикорупційної програми на 2023–2025 роки (ДАП)

Моніторинг виконання заходів Державної антикорупційної програми на 2023–2025 роки

Додаткова закупівля до 50 тис. ліків і медвиробів

НАЗК реалізувало низку важливих заходів у сфері охорони здоров'я та соціального захисту, які сприяють цифровізації, а отже, і пришвидшенню надання медичних і соціальних послуг, мінімізації корупційних ризиків.

Запуск Єдиної інформаційної  системи соціальної сфери 

З 1 грудня 2024 року введено в промислову експлуатацію Єдину інформаційну систему соціальної сфери (ЄІССС) (наказ Мінсоцполітики від 22 листопада 2024 року № 536-Н). Завдяки цій системі громадяни зможуть швидше  отримати необхідні соціальні послуги.  

Окрім того, інформаційна система

  • підвищить ефективність управління соціальною сферою; 
  • забезпечить належний облік використання коштів, передбачених в бюджеті на соціальну підтримку для всіх категорій отримувачів соціальної підтримки;
  • оптимізує процеси надання соціальної підтримки та автоматизацію взаємодії між суб’єктами Єдиної системи, що дасть змогу зменшити витрати часу та зусиль на обслуговування громадян;
  • забезпечить моніторинг та аналіз ефективності надання соціальної підтримки. 

Частиною ЄІССС є соціальний портал Мінсоцполітики – soc.gov.ua, де громадяни можуть подати онлайн-заяву на отримання соціальних послуг. 

Захід Державної антикорупційної програми (далі – ДАП) – 2.7.7.1.4

Виконавець – Мінсоцполітики. 

Реформування медико-соціальної експертизи

19 грудня 2024 року ВРУ прийняла Закон № 4170-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування медико-соціальної експертизи та впровадження оцінювання повсякденного функціонування».

Новий закон:

  • ліквідовує застарілу систему медико-соціальної експертизи (МСЕК);
  • передбачає створення цифровізованої системи оцінювання повсякденного функціонування людини.

Замість МСЕК розпочали роботу експертні команди з оцінювання повсякденного функціонування особи. 

Зміни спрямовані на вдосконалення механізму встановлення інвалідності, мають забезпечити прозорість і зменшити корупційні ризики завдяки проведенню оцінювання повсякденного функціонування особи через електронну систему. 

Захід – 2.7.3.4.1.  

Головний виконавець – МОЗ.

Взаємодія електронної системи охорони здоров’я з іншими реєстрами 

МОЗ забезпечило сумісність та взаємодію електронної системи охорони здоров’я (eHealth) з:

  • Єдиним державним демографічним реєстром;
  • Державним реєстром актів цивільного стану громадян;
  • Державним реєстром фізичних осіб – платників податків;
  • Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань;
  • інформаційними системами Мінсоцполітики;
  • Інформаційно-аналітичною платформою електронної верифікації та моніторингу;
  • Державним реєстром лікарських засобів України;
  • з іншими державними реєстрами та електронними системами. 

Це унеможливлює консолідування неверифікованої інформації у реєстрі та зменшує необхідність співпраці між лікарем, іншими державними органами та пацієнтом «у ручному режимі», адже раніше були ризики суб’єктивного втручання і помилок, а також повільний обмін відповідними даними. 

Захід – 2.7.3.1.2.  

Головний виконавець  – МОЗ. 

Введення в експлуатацію розширеного функціоналу електронної системи охорони здоров’я 

МОЗ забезпечило введення в експлуатацію розширеного функціоналу електронної системи охорони здоров’я (eHealth), який, зокрема, стосується впровадження класифікатора НК 030:2022 «Класифікатор функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я».

Завдяки цьому відбулось впровадження такого Національного класифікатора, що є інструментом оцінки стану функціональності особи на основі Міжнародної класифікації функціонування, обмежень життєдіяльності та здоров’я.

Функціонал eHealth дозволяє вносити електронні медичні записи про стан функціонування особи із використанням Національного класифікатора. Крім того, він  містить можливість використання даних з електронної системи охорони здоров’я для отримання особою відповідних послуг на основі індивідуального реабілітаційного плану із використанням Національного класифікатора.

Захід ДАП – 2.7.3.3.4.

Головний виконавець – МОЗ.

Прогрес виконання заходів ДАП можна відстежувати в Інформаційній системі  моніторингу реалізації державної антикорупційної політики.

Джерело: офіційний сайт НАЗК

Статті за темою

Усі статті за темою

Індикатори ризиків публічних закупівель 2025

У вересні 2024 року Мінфін оновив методику визначення та перелік індикаторів ризиків. Пояснимо, що собою являють індикатори ризику, як вони впливають на закупівлі та що потрібно враховувати замовникам у 2025 році
7103

Що таке конфлікт інтересів

Якщо ви проводите публічні закупівлі, маєте чітко розуміти, що таке «конфлікт інтересів». Якщо цього не врахуєте, ризикуєте наразитися на штраф та визнання договору недійсним. Головне про види конфліктів, відповідальність та запобігання їм — роз’яснює експерт
10732

Держаудитслужба: повноваження та перевірки

Розглянемо якими нормативно-правовими актами визначені повноваження Держаудитслужби щодо контролю у сфері публічних закупівель, які контрольні заходи вона може проводити та за наявності яких підстав
18275

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді