Як сформувати довідку «Дані для декларації»: інструкція
Чи вимагати інформаційну довідку з Реєстру НАЗК
Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) зазначає, що:
- сформувати довідку можна навіть з дому, для цього необхідно:
- скористатися функцією «Дані для декларації», яка дозволяє декларанту отримати інформацію з реєстрів та баз даних, до яких НАЗК має автоматизований доступ;
- декларанту необхідно:
- визначити членів сім’ї;
- отримати підтвердження їх належності до членів сім’ї суб’єкта декларування;
- отримати погодження ними збору та передачі декларанту таких відомостей з метою заповнення декларації через мобільний застосунок «Дія».
Що необхідно зробити для отримання інформації про членів сім’ї:
- В Реєстрі декларацій в розділі «Дані для декларації» особистого кабінету декларанта біля звітного періоду, натиснути на кнопку «Сформувати довідку».
- У вікні «Додати члена сім’ї» – заповнити дані, вказавши прізвище, ім’я, по батькові, а також реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП) члена сімʼї та натиснути «Зберегти».
- Натиснути «Отримати дані» навпроти кожного зазначеного члена сім’ї.
Після цього член вашої сім’ї отримає повідомлення у мобільному застосунку «Дія», в якому в один клік зможе:
- підтвердити належність до членів вашої сім’ї;
- погодити збір та передачу вам даних стосовно себе для заповнення декларації.

✅ Для вас цілу добу будуть відкриті статті, відеороз'яснення, зразки документів
В особистому кабінеті Реєстру декларацій ви будете бачити зміну статусу запиту:
- «Запит в процесі обробки» – член сім'ї ще не підтвердив запит;
- «Погодження отримано» – підтвердження члена сім'ї отримано. Для подальшого формування довідки необхідно натиснути «Сформувати довідку». Після завершення збору інформації натиснути «Переглянути довідку»;
- «Не знайдено» – член сім'ї не є користувачем мобільного застосунку «Дія» або зазначено недійсний РНОКПП. Проте, ви можете надіслати запит повторно, але не більше трьох разів;
- «Погодження відхилено» – член сім'ї відхилив запит на підтвердження статусу члена сім'ї. Однак, ви можете надіслати запит повторно, але не більше трьох разів, як і у випадку вище;
- «Термін дії запиту скінчився» – член сім'ї не відреагував на запит щодо підтвердження статусу члена сім'ї.
Якщо впродовж доби члену родини запит не надходить, то потрібно:
- оновити йому застосунок «Дія» до останньої версії;
- видалити в реєстрі старий запит щодо підтвердження члена сім’ї, додати новий та очікувати на підтвердження;
- спробувати сформувати запит на отримання даних повторно, але не більше трьох разів.
Що потрібно знати члену сім’ї, щоб допомогти вам заповнити декларацію:
- бути авторизованим користувачем мобільного застосунку «Дія» і мати РНОКПП;
- протягом 24 годин після отримання повідомлення надати відповідь на запит інформації.
Важливо:
- декларант не отримує дані стосовно члена сім’ї, якщо останній відхиляє такий запит або ігнорує його, через що термін його дії закінчився;
- декларант може надіслати запит (повідомлення в «Дію») члену сім’ї повторно, але не більше трьох разів;
- у разі підтвердження запиту, НАЗК збере інформацію про активи та доходи члена сім’ї, а потім передасть їх декларанту в його особистий кабінет в Реєстрі декларацій;
- довідка «Дані для декларації» за відповідний звітний період формується лише один раз. Тобто, якщо ви раніше вже сформували таку довідку, то повторно зробити це в поточному році неможливо;
- в Державному реєстрі фізичних осіб-платників податків (ДРФО) наразі може не бути інформації за останній квартал 2024 року. За податковим законодавством, ці дані будуть сформовані до 20 лютого 2025 року.
Детальніше дізнатися про:
- алгоритм формування довідки «Дані для декларації» – за посиланням;
- функцію «Автозаповнення» чернетки декларації. Вказана довідка є основою для цієї функці – за посиланням;
- відеоінструкцію з автозаповнення – за посиланням.
Джерело: офіційний сайт НАЗК