КМУ оновив положення Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою КМУ від 11.11.2022 № 1275 (далі — Особливості № 1275)
Додаткова потреба в оборонних закупівлях
Зміна торкнулася оборонних закупівель державних замовників у сфері оборони, служб державного замовника, а також військових частин, організацій (установ, закладів), що уповноважуються рішенням державного замовника у сфері оборони на здійснення закупівель та укладення державних контрактів/договорів (далі – державних замовників).
Зміни зазнав пункт 48 Особливостей № 1275, що визначає випадки, коли державні замовники можуть змінювати істотні умови державного контракту (договору) після того, як його уклали і до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі.
Відтак державні замовники можуть змінювати істотні умови державного контракту (договору) у разі зміни вартості (ціни) в державному контракті (договорі) на закупівлю товарів, робіт і послуг оборонного призначення для виконання програм, пов’язаних з підвищенням обороноздатності і безпеки держави, у зв’язку із змінами:
- відсоткової ставки за кредитами (позиками) та/або
- строків користування кредитами (позиками), залученими суб’єктами господарювання – резидентами України під державні гарантії для виконання програм, пов’язаних з підвищенням обороноздатності і безпеки держави.
Нагадаємо, що державний контракт/договір – угода, яку уклали в письмовій формі державний замовник від імені держави та виконавець відповідно до затверджених планів закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення (п. 17 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про оборонні закупівлі» від 17.07.2020 № 808-IX).
Джерело: постанова КМУ «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2016 р. № 779 і від 11 листопада 2022 р. № 1275» від 13.12.2024 № 1423
Перегляньте записи вебінарів по оборонним закупівлям. А щоб отримати сертифікат — зареєструйтеся на сайті
Закупівлі товарів, робіт і послуг, призначених для виконання державних програм у сферах національної безпеки і оборони, а також інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони вважаються оборонними закупівлями. Їх проводять державні замовники у сфері оборони та/або служба державного замовника. Розглянемо детальніше, кого до них відносять та якими повноваженнями вони наділені
Для забезпечення потреб сектору безпеки й оборони державні замовники у сфері оборони, служби державного замовника, військові частини, організації (установи, заклади), що уповноважені державним замовником, проводять оборонні закупівлі, у т. ч. закуповують товари оборонного призначення. Розглянемо детальніше які ж це товари, коли вони не вважатимуться такими та коли операції з постачання товарів оборонного призначення звільнятимуть від оподаткування ПДВ
За кошти державного та місцевого бюджету замовники оплачують товари, роботи та послуги. Оплаті передує укладення договору з постачальником, виконавцем робіт, надавачем послуг. А договір укладають за результатами проведення оборонних та публічних закупівель. В умовах воєнного стану ці закупівлі мають окремі особливості. Розглянемо їх
Розглянемо, в яких випадках замовники можуть використовувати спрощену закупівлю, коли діють Особливості № 1178. Та окреслимо етапи спрощеної закупівлі в умовах воєнного стану