НАЗК внесло зміни до Порядку ведення Єдиного порталу повідомлень викривачів

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

НАЗК спростило процедуру підключення до Єдиного порталу повідомлень викривачів та внесло зміни до Порядку ведення Порталу.

НАЗК внесло зміни до Порядку ведення Єдиного порталу повідомлень викривачів

Повідомлення викривачів: хто і які порушення викриває

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) спростило процедуру підключення до Єдиного порталу повідомлень викривачів (далі – Портал) та внесло зміни до Порядку ведення Порталу, затвердженого наказом НАЗК від 03 січня 2023 року № 1/23 (далі – Порядок).

Відтепер листи-звернення про підключення організацій до Порталу будуть направляти до НАЗК саме:

  • центральні органи виконавчої влади;
  • міністерства, інші державні органи, юрисдикція яких поширюється на всю територію України;
  • а також організації, що не перебувають у підпорядкуванні органів влади, такі як:
  • Секретаріати Кабінету Міністрів України;
  • Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини та Уповноваженого із захисту державної мови;
  • ЦВК;
  • НБУ;
  • РНБО;
  • вищі органи у сфері судочинства;
  • ОМС тощо (абз. 2 п. 4 розд. VI Порядку).

Територіальні органи/підрозділи та підприємства, установи, організації, які перебувають у сфері управління/координації зазначених вище центральних органів, мають направити відповідні документи саме до своїх ЦОВВ/ДО та ОМС, які здійснюють аналіз та облік отриманої інформації, після чого направляють до НАЗК перелік організацій, які необхідно підключити до Порталу (за формою згідно додатку 2 до Порядку в одному із машинозчитуваних форматів (csv, xls, xlsx, json).

Відповідна інформація щодо підключення до Порталу місцевих та апеляційних судів надсилається Державною судовою адміністрацією України та територіальними управліннями ДСА України до НАЗК.

Такі документи направляються переважно в електронній формі засобами інформаційно-комунікаційних систем або на електронну пошту НАЗК. Підключення усіх організацій до Порталу НАЗК здійснює шляхом надання доступу керівнику такої організації. Внесені наказом № 93/24 зміни запроваджують відповідні форми (додатки 1 та 2 до Порядку), які необхідно заповнити та надіслати до Національного агентства.

У разі надсилання до Національного агентства листа-звернення у паперовій формі, Інформаційна таблиця із відомостями щодо установ та організацій, які підпорядковані або перебувають у сфері управління (додаток 2 до Порядку), обов’язково додається до такого листа-звернення на електронному носієві інформації.

НАЗК зазначає, що листи-звернення організацій про підключення їх до Порталу, які надійшли до Національного агентства до прийняття наказу № 93/24 будуть опрацьовані та відповідно такі організації будуть підключені до Порталу. Водночас, у випадку надходження до Національного агентства таких листів-звернень організацій вже після прийняття наказу №93/24 останні будуть залишені без розгляду

У випадку виникнення додаткових питань, НАЗК рекомендує організаціям звернутися до уповноваженого підрозділу (особи) з питань запобігання та виявлення корупції, що здійснює координацію діяльності такої організації та Національного агентства.

НАЗК нагадує, що відповідно до вимог ч. 1 ст. 531 Закону України «Про запобігання корупції» усі без виключення державні органи, органи влади Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, юридичні особи публічного права та юридичні особи, зазначені в. ч. 2 ст. 62 цього Закону (понад 92 тис.), зобов’язані забезпечити функціонування внутрішніх каналів повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень цього Закону. Зокрема, вони зобов’язані підключитися до Порталу аби забезпечити викривачів умовами для здійснення відповідних повідомлень (у тому числі анонімно).

Джерело: офіційний сайт НАЗК

додаток

Статті за темою

Усі статті за темою

Кримінальна відповідальність у сфері публічних закупівель

На жаль, адміністративна відповідальність — не єдина, яку можна понести в закупівлях. Існують норми, що призводять до кримінальної відповідальності, тому важливо знати, коли таке може настати. Розглядаємо найпоширеніші випадки кримінальної відповідальності у сфері публічних закупівель
29662

Що потрібно знати про оскарження спрощеної закупівлі

Оскарження потенційним постачальником рішень/дій замовника у спрощеній процедурі відрізняється від оскаржень в процедурах закупівель. Замовники не завжди враховують нюанси проведення таких закупівель, тому потенційні постачальники, що не стали переможцями (або з інших підстав) можуть оскаржити спрощену закупівлю, чим завдати значних витрат замовнику. Розглянемо процедуру оскарження у спрощених закупівлях, підкажемо, як її уникнути та зберегти гроші замовнику.
8781

Міжнародні спонсори війни

В Україні список міжнародних спонсорів війни, який вів НАЗК, передали до Державного реєстру санкцій РНБО. Тепер офіційні дані про компанії, що підтримують агресора, доступні в єдиній державній системі онлайн
230

Оскарження рішень АМКУ

Замовник має виконати рішення АМКУ не пізніше 30 днів з дня його прийняття. Або ж може оскаржити таке рішення до суду. Як оскаржити рішення Антимонопольного комітету, якщо ви з ним не згодні та які докази підготувати — роз’яснюємо у статті
18911

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді