НАЗК внесло зміни до Порядку ведення Єдиного порталу повідомлень викривачів

НАЗК спростило процедуру підключення до Єдиного порталу повідомлень викривачів та внесло зміни до Порядку ведення Порталу.

НАЗК внесло зміни до Порядку ведення Єдиного порталу повідомлень викривачів

Чи вимагати інформаційну довідку з Реєстру НАЗК

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) спростило процедуру підключення до Єдиного порталу повідомлень викривачів (далі – Портал) та внесло зміни до Порядку ведення Порталу, затвердженого наказом НАЗК від 03 січня 2023 року № 1/23 (далі – Порядок).

Відтепер листи-звернення про підключення організацій до Порталу будуть направляти до НАЗК саме:

  • центральні органи виконавчої влади;
  • міністерства, інші державні органи, юрисдикція яких поширюється на всю територію України;
  • а також організації, що не перебувають у підпорядкуванні органів влади, такі як:
  • Секретаріати Кабінету Міністрів України;
  • Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини та Уповноваженого із захисту державної мови;
  • ЦВК;
  • НБУ;
  • РНБО;
  • вищі органи у сфері судочинства;
  • ОМС тощо (абз. 2 п. 4 розд. VI Порядку).

Територіальні органи/підрозділи та підприємства, установи, організації, які перебувають у сфері управління/координації зазначених вище центральних органів, мають направити відповідні документи саме до своїх ЦОВВ/ДО та ОМС, які здійснюють аналіз та облік отриманої інформації, після чого направляють до НАЗК перелік організацій, які необхідно підключити до Порталу (за формою згідно додатку 2 до Порядку в одному із машинозчитуваних форматів (csv, xls, xlsx, json).

Відповідна інформація щодо підключення до Порталу місцевих та апеляційних судів надсилається Державною судовою адміністрацією України та територіальними управліннями ДСА України до НАЗК.

Такі документи направляються переважно в електронній формі засобами інформаційно-комунікаційних систем або на електронну пошту НАЗК. Підключення усіх організацій до Порталу НАЗК здійснює шляхом надання доступу керівнику такої організації. Внесені наказом № 93/24 зміни запроваджують відповідні форми (додатки 1 та 2 до Порядку), які необхідно заповнити та надіслати до Національного агентства.

У разі надсилання до Національного агентства листа-звернення у паперовій формі, Інформаційна таблиця із відомостями щодо установ та організацій, які підпорядковані або перебувають у сфері управління (додаток 2 до Порядку), обов’язково додається до такого листа-звернення на електронному носієві інформації.

НАЗК зазначає, що листи-звернення організацій про підключення їх до Порталу, які надійшли до Національного агентства до прийняття наказу № 93/24 будуть опрацьовані та відповідно такі організації будуть підключені до Порталу. Водночас, у випадку надходження до Національного агентства таких листів-звернень організацій вже після прийняття наказу №93/24 останні будуть залишені без розгляду

У випадку виникнення додаткових питань, НАЗК рекомендує організаціям звернутися до уповноваженого підрозділу (особи) з питань запобігання та виявлення корупції, що здійснює координацію діяльності такої організації та Національного агентства.

НАЗК нагадує, що відповідно до вимог ч. 1 ст. 531 Закону України «Про запобігання корупції» усі без виключення державні органи, органи влади Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, юридичні особи публічного права та юридичні особи, зазначені в. ч. 2 ст. 62 цього Закону (понад 92 тис.), зобов’язані забезпечити функціонування внутрішніх каналів повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень цього Закону. Зокрема, вони зобов’язані підключитися до Порталу аби забезпечити викривачів умовами для здійснення відповідних повідомлень (у тому числі анонімно).

Джерело: офіційний сайт НАЗК

обгрунтування закупівлі

Статті за темою

Усі статті за темою

Держаудитслужба: повноваження та перевірки

Розглянемо якими нормативно-правовими актами визначені повноваження Держаудитслужби щодо контролю у сфері публічних закупівель, які контрольні заходи вона може проводити та за наявності яких підстав
15899

Відповідальність у сфері закупівель: судова практика

Кількість порушень у сфері публічних закупівель зростає з кожним роком. Учасники закупівельного процесу несуть як кримінальну так і адміністративну відповідальність. Кого і за що нині можуть притягти до відповідальності — детально у статті
44282

Штрафи у сфері публічних закупівель

Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
7777

Моніторинг публічних закупівель

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2024 році, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
5751

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді