АМКУ затвердив Звіт про діяльність Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель

На засіданні Комітету 7 березня 2024 року затверджено Звіт про діяльність Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у 2023 році.

АМКУ затвердив Звіт про діяльність Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель

Вебінар. Звітуємо про виконання договорів , укладених в 2024 році

Комісія розпочала свою роботу у травні минулого року, після того, як на початку 2023-го було впроваджено інститут уповноважених з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Загалом у 2023 році Комісія прийняла 15255 рішень, а очікувана вартість (загальна сума) процедур закупівель, за якими відповідно до рішень зобов’язано усунути порушення, становить 49 077 521 103,62 грн.

За даними ДП «Прозорро» розмір внесеної плати за подання на розгляд Комісії скарг у 2023 році склав 129 540 190 грн. А сума коштів, повернутих суб’єктам оскарження за результатами задоволення скарг – 90 573 710 грн. Ці показники свідчать про значну кількість порушень порядку проведення процедур закупівель з боку замовників та про високий рівень довіри суб’єктів оскарження до Комітету як органу оскарження.

Щодо показників судового оскарження рішень Комісії, то із загальної кількості рішень, прийнятих у 2023 році, до суду оскаржено 102 (5 з них залишені судами без змін, а інші 97 знаходяться на розгляді в суді першої, апеляційної та касаційної інстанції). Жодного рішення Комісії у звітному періоді не скасовано судом остаточно.

Затверджений АМКУ Звіт відображає:

  • основні аспекти виконання Комісією функцій органу оскарження;
  • кількісні показники її діяльності;
  • встановлені типові порушення порядку проведення процедур закупівель;
  • інформацію щодо прийняття участі в удосконаленні законодавства у цій сфері тощо.

Комітет системно та послідовно проводить роботу з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, здійснює узагальнення практики Комісії у найбільш проблемних сферах, а результати напрацювань, у разі потреби, можуть привести до змін до регламентуючих документів.

Джерело: офіційний сайт АМКУ

обгрунтування закупівлі

Статті за темою

Усі статті за темою

Держаудитслужба: повноваження та перевірки

Розглянемо якими нормативно-правовими актами визначені повноваження Держаудитслужби щодо контролю у сфері публічних закупівель, які контрольні заходи вона може проводити та за наявності яких підстав
15875

Відповідальність у сфері закупівель: судова практика

Кількість порушень у сфері публічних закупівель зростає з кожним роком. Учасники закупівельного процесу несуть як кримінальну так і адміністративну відповідальність. Кого і за що нині можуть притягти до відповідальності — детально у статті
44240

Штрафи у сфері публічних закупівель

Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
7761

Моніторинг публічних закупівель

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2024 році, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
5739

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді