ВЕБІНАР. Як оборонному замовнику правильно провести спрощену
Про це повідомив заступник голови Комітету ВР з питань економічного розвитку Дмитро Кисилевський.
«Це означає, що у кожному умовному автобусі, який купують органи державної влади, громади та держкомпанії, має бути не менше 20% української складової», – зазначив Кисилевський.
На його думку, аргументами на користь того, що це гарна новина для українців є:
- додаткові замовлення від держави для багатьох українських промислових підприємств дозволяють їм не зупинитись в умовах війни;
- десятки тисяч робочих місць, які створені та збережені завдяки локалізації - це десятки тисяч сімей, які не виїхали за кордон і стали основою міцності України у цей складний період;
- до 40% витрачених на закупівлі з локалізацією коштів повертаються у держбюджет і допомагають фінансуванню ЗСУ;
- зростання відсотка локалізації при публічних закупівлях стало поштовхом для інвестицій у розвиток як окремих підприємств, так і цілих галузей промисловості. Зокрема, потужне зростання демонструє виробництво навісного обладнання для комунальної техніки;
- «зрушення в головах». Локалізація дала імпульс для тектонічних змін у державній економічній політиці. Політики все голосніше говорять, що держава всі свої закупівлі має здійснювати з пріоритетом для вітчизняних виробників.
«Ще одне завдання на 2024 рік – посилення контролю за дотриманням законодавства про локалізацію при публічних закупівлях. Переконаний, що цей контроль ставатиме все жорсткішим», – наголосив Дмитро Кисилевський.
Він також зауважив, що на момент прийняття законодавства про локалізацію, півтора року тому, проникнення імпорту в публічні закупівлі в Україні сягало 38%. В ЄС цей показник близько 5%. І це є не наслідком, а однією з вагомих причин економічної міцності і добробуту. А в часи війни ще й способом виживання і забезпечення економічної самодостатності.
Джерело: офіційний сайт ВРУ