В Донецькому національному університеті ім. Василя Стуса аудиторами виявлено порушень на понад 12 млн грн

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Державні аудитори провели ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності Донецького національного університету імені Василя Стуса, який з 2014 року вимушено дислокується у місті Вінниці, та виявили низку фінансових порушень, які стосуються, зокрема, оплати праці, виплати стипендій студентам та нарахувань премій.

Перевірка фінансово-господарської діяльності університета

Як у січні організувати роботу з Казначейством

Упродовж 2019-2022 років та січня – квітня 2023 року Університет здійснював видатки на оплату за спожиті комунальні послуги та оплату праці працівників виключно за рахунок коштів державного бюджету, що спричинило необґрунтовані витрати на загальну суму 10,8 млн грн.

Тоді як протягом останніх 4 років на контрактній основі в Університеті навчалося в середньому близько 800 студентів.  Кошти, які вони сплачують за навчання, спрямовуються до спеціального фонду кошторису Університету та мають використовуватись, зокрема на згадані видатки.

Законодавством також передбачено, що за відсутності можливості організувати повноцінне харчування у навчальному закладі виплачується грошова компенсація студентам дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування, у розмірі вартості харчування у школах-інтернатах відповідного регіону з урахуванням торговельних націнок.

Під час ревізії аудитори встановили, що:

  • під час розрахунку та виплати зазначеної компенсації Університет не врахував торговельної націнки, як наслідок, студенти недоотримали майже 320 тис грн;
  • колишнім ректором укладено договори про надання послуг із працівниками, які перебувають із Університетом у трудових відносинах та займають керівні посади, хоча ці послуги належать до їх посадових обов’язків. На це було спрямовано понад 270 тис грн бюджетних коштів;
  • керівником Університету самостійно приймалося рішення про встановлення та виплату собі премій, надбавок за складність та напруженість у роботі, надбавок за виконання особливо важливої роботи та інших надбавок на загальну суму понад 60 тис грн;
  • траплялись випадки оплати праці наукових співробітників за невідпрацьований час та сумісників, в той час, коли вони перебували у відрядженнях за основним місцем роботи, зайвої виплати стипендій студентам через проведення індексації, а також нарахувань ЄСВ на компенсації за невикористані відпустки звільненим працівникам.

Вжитими заходами забезпечено усунення виявлених порушень на загальну суму 3,7 млн грн. За допущені порушення законодавства з фінансових питань до адміністративної відповідальності притягнуто 4-х посадових осіб Університету. За допущені порушення бюджетного законодавства Університету надіслано попередження про неналежне виконання бюджетного законодавства та ініційовано зупинення операцій з бюджетними коштами. Матеріали заходу державного фінансового контролю передані на розгляд правоохоронного органу.

Джерело: офіційний сайт ДАСУ

Статті за темою

Усі статті за темою

Індикатори ризиків публічних закупівель 2025

У вересні 2024 року Мінфін оновив методику визначення та перелік індикаторів ризиків. Пояснимо, що собою являють індикатори ризику, як вони впливають на закупівлі та що потрібно враховувати замовникам у 2025 році
7146

Що таке конфлікт інтересів

Якщо ви проводите публічні закупівлі, маєте чітко розуміти, що таке «конфлікт інтересів». Якщо цього не врахуєте, ризикуєте наразитися на штраф та визнання договору недійсним. Головне про види конфліктів, відповідальність та запобігання їм — роз’яснює експерт
10773

Держаудитслужба: повноваження та перевірки

Розглянемо якими нормативно-правовими актами визначені повноваження Держаудитслужби щодо контролю у сфері публічних закупівель, які контрольні заходи вона може проводити та за наявності яких підстав
18336

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді