В Донецькому національному університеті ім. Василя Стуса аудиторами виявлено порушень на понад 12 млн грн

Державні аудитори провели ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності Донецького національного університету імені Василя Стуса, який з 2014 року вимушено дислокується у місті Вінниці, та виявили низку фінансових порушень, які стосуються, зокрема, оплати праці, виплати стипендій студентам та нарахувань премій.

Перевірка фінансово-господарської діяльності університета

Чи подавати до органів Казначейства протокол УО як підтвердний документ

Упродовж 2019-2022 років та січня – квітня 2023 року Університет здійснював видатки на оплату за спожиті комунальні послуги та оплату праці працівників виключно за рахунок коштів державного бюджету, що спричинило необґрунтовані витрати на загальну суму 10,8 млн грн.

Тоді як протягом останніх 4 років на контрактній основі в Університеті навчалося в середньому близько 800 студентів.  Кошти, які вони сплачують за навчання, спрямовуються до спеціального фонду кошторису Університету та мають використовуватись, зокрема на згадані видатки.

Законодавством також передбачено, що за відсутності можливості організувати повноцінне харчування у навчальному закладі виплачується грошова компенсація студентам дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування, у розмірі вартості харчування у школах-інтернатах відповідного регіону з урахуванням торговельних націнок.

Під час ревізії аудитори встановили, що:

  • під час розрахунку та виплати зазначеної компенсації Університет не врахував торговельної націнки, як наслідок, студенти недоотримали майже 320 тис грн;
  • колишнім ректором укладено договори про надання послуг із працівниками, які перебувають із Університетом у трудових відносинах та займають керівні посади, хоча ці послуги належать до їх посадових обов’язків. На це було спрямовано понад 270 тис грн бюджетних коштів;
  • керівником Університету самостійно приймалося рішення про встановлення та виплату собі премій, надбавок за складність та напруженість у роботі, надбавок за виконання особливо важливої роботи та інших надбавок на загальну суму понад 60 тис грн;
  • траплялись випадки оплати праці наукових співробітників за невідпрацьований час та сумісників, в той час, коли вони перебували у відрядженнях за основним місцем роботи, зайвої виплати стипендій студентам через проведення індексації, а також нарахувань ЄСВ на компенсації за невикористані відпустки звільненим працівникам.

Вжитими заходами забезпечено усунення виявлених порушень на загальну суму 3,7 млн грн. За допущені порушення законодавства з фінансових питань до адміністративної відповідальності притягнуто 4-х посадових осіб Університету. За допущені порушення бюджетного законодавства Університету надіслано попередження про неналежне виконання бюджетного законодавства та ініційовано зупинення операцій з бюджетними коштами. Матеріали заходу державного фінансового контролю передані на розгляд правоохоронного органу.

Джерело: офіційний сайт ДАСУ

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Штрафи у сфері публічних закупівель

Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
7216

Моніторинг публічних закупівель

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2024 році, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
5333

Оскарження рішень АМКУ

Замовник має виконати рішення АМКУ не пізніше 30 днів з дня його прийняття. Або ж може оскаржити таке рішення до суду. Як оскаржити рішення Антимонопольного комітету, якщо ви з ним не згодні та які докази підготувати - роз’яснюємо у статті
11194

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді