АМКУ надав НКРЕКП рекомендації, що стосуються нормативного врегулювання порядку, що передбачає умови щодо виключення фінансових установ з Переліку банків, що не виконали зобов’язання, оприлюдненому на вебсайті ПрАТ НЕК «Укренерго», якщо такі зобов’язання в подальшому було виконано в повному обсязі.

Що прописати в ТД для закупівлі електроенергії
Антимонопольний комітет України на своєму засіданні 26 грудня надав Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) рекомендації, метою яких є здійснення заходів, спрямованих на запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Відповідно положень Постанови № 332 (зі змінами внесеними Постановою № 524) ОСП (у ролі АР) відмовляє СВБ у прийнятті банківської гарантії, якщо фінансова установа, що її оформила, внесена до Переліку банків, що не виконали зобов’язання, оприлюдненому на вебсайті ОСП. Однак, окремого порядку, що передбачає умови щодо виключення фінансових установ з Переліку, у разі повного виконання фінансових зобов’язань перед Оператором системи передачі, наразі не затверджено.
Відсутність нормативно-врегульованого порядку, що передбачає умови щодо виключення фінансових установ з Переліку, у разі повного виконання фінансових зобов’язань перед ОСП:
- позбавляє банки, включені до Переліку, можливості здійснювати діяльність на ринку електричної енергії шляхом надання банківської гарантії як фінансового забезпечення за договорами про врегулювання небалансів електричної енергії;
- може призвести до обмеження та спотворення конкуренції на ринку електричної енергії.
У зв’язку з цим, АМКУ рекомендував НКРЕКП вжити заходів, пов’язаних із врегулюванням порядку виключення фінансових установ із Переліку банків, що не виконали зобов’язання, оприлюдненому на сайті Приватного акціонерного товариства «Національна енергетична компанія «Укренерго».
Джерело: офіційний сайт АМКУ
На жаль, адміністративна відповідальність — не єдина, яку можна понести в закупівлях. Існують норми, що призводять до кримінальної відповідальності, тому важливо знати, коли таке може настати. Розглядаємо найпоширеніші випадки кримінальної відповідальності у сфері публічних закупівель
Оскарження потенційним постачальником рішень/дій замовника у спрощеній процедурі відрізняється від оскаржень в процедурах закупівель. Замовники не завжди враховують нюанси проведення таких закупівель, тому потенційні постачальники, що не стали переможцями (або з інших підстав) можуть оскаржити спрощену закупівлю, чим завдати значних витрат замовнику. Розглянемо процедуру оскарження у спрощених закупівлях, підкажемо, як її уникнути та зберегти гроші замовнику.
В Україні список міжнародних спонсорів війни, який вів НАЗК, передали до Державного реєстру санкцій РНБО. Тепер офіційні дані про компанії, що підтримують агресора, доступні в єдиній державній системі онлайн
Замовник має виконати рішення АМКУ не пізніше 30 днів з дня його прийняття. Або ж може оскаржити таке рішення до суду. Як оскаржити рішення Антимонопольного комітету, якщо ви з ним не згодні та які докази підготувати — роз’яснюємо у статті
У консультації розглянемо, що таке корупційні ризики в публічних закупівлях та на що зважати замовнику під час планування закупівлі