НАЗК розробило методологію доброчесності комунальних підприємств

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) та Антикорупційна ініціатива ЄС (EUACI) напрацювали методологію розбудови доброчесності комунальних підприємств у сфері охорони здоровʼя.

НАЗК розробило методологію доброчесності комунальних підприємств

Топові шпаргалки для закупівельників

Проблема доброчесності (ефективності) управління комунальним майном є однією зі сфер, які потребують комплексного підходу для зміни практики та законодавчого врегулювання цих питань. Зокрема, реформа управління державним та комунальним майном завжди в фокусі уваги міжнародних партнерів. 

Розпочата в Україні реформа управління державною власністю поки що не призвела до аналогічних змін в управлінні комунальними підприємствами, яких налічується близько 14 тисяч (для порівняння – 3,5 тисячі об’єктів державної власності). 

Відтак, комунальні підприємства кожної громади потребують чітких орієнтирів задля підвищення рівня їхньої доброчесності, прозорості, підзвітності та, як наслідок, – ефективності

Саме це стало основною мотивацією розробленої методології, адже вкрай необхідним є підвищення інституційної спроможності органів місцевого самоврядування щодо ефективного управління комунальними підприємствами. Розроблений комплексний підхід дозволить отримати додаткову інформацію, яка стане основою для зміни процесів управління, законодавства, яке регулює порядок управління комунальним майном та як наслідок кардинально підвищити рівень спроможності таких підприємств.

Методологія є ґрунтовним інструментом, орієнтованим на запобігання корупційним ризикам. Інструмент містить чіткий перелік ключових індикаторів оцінки цілісності комунальних підприємств у 8 сферах відносин, які потребують оцінки:

  1. Загальне управління.
  2. Послуги.
  3. Комунікації.
  4. Корпоративне управління.
  5. Етичні аспекти.
  6. Управління активами.
  7. Закупівлі.
  8. Фінансовий блок.

За ініціативи Житомирського та Червоноградського міських голів проводиться оцінка доброчесності медичних комунальних підприємств. За результатами оцінки будуть розроблені та впроваджені плани мінімізації ризиків. 

Ці інструменти можуть бути корисними для:

  • територіальних громад;
  • депутатів місцевих рад;
  • керівників комунальних підприємств;
  • уповноважених осіб з питань запобігання та виявлення корупції;
  • інших фахівців, які працюють над підвищенням ефективності підприємств державної та комунальної форми власності.

Джерело: офіційний сайт НАЗК

обгрунтування закупівлі

Статті за темою

Усі статті за темою

Держаудитслужба: повноваження та перевірки

Розглянемо якими нормативно-правовими актами визначені повноваження Держаудитслужби щодо контролю у сфері публічних закупівель, які контрольні заходи вона може проводити та за наявності яких підстав
15928

Відповідальність у сфері закупівель: судова практика

Кількість порушень у сфері публічних закупівель зростає з кожним роком. Учасники закупівельного процесу несуть як кримінальну так і адміністративну відповідальність. Кого і за що нині можуть притягти до відповідальності — детально у статті
44320

Штрафи у сфері публічних закупівель

Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
7794

Моніторинг публічних закупівель

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2024 році, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
5759

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді