НАЗК розробило методологію доброчесності комунальних підприємств

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) та Антикорупційна ініціатива ЄС (EUACI) напрацювали методологію розбудови доброчесності комунальних підприємств у сфері охорони здоровʼя.

НАЗК розробило методологію доброчесності комунальних підприємств

Топові шпаргалки для закупівельників

Проблема доброчесності (ефективності) управління комунальним майном є однією зі сфер, які потребують комплексного підходу для зміни практики та законодавчого врегулювання цих питань. Зокрема, реформа управління державним та комунальним майном завжди в фокусі уваги міжнародних партнерів. 

Розпочата в Україні реформа управління державною власністю поки що не призвела до аналогічних змін в управлінні комунальними підприємствами, яких налічується близько 14 тисяч (для порівняння – 3,5 тисячі об’єктів державної власності). 

Відтак, комунальні підприємства кожної громади потребують чітких орієнтирів задля підвищення рівня їхньої доброчесності, прозорості, підзвітності та, як наслідок, – ефективності

Саме це стало основною мотивацією розробленої методології, адже вкрай необхідним є підвищення інституційної спроможності органів місцевого самоврядування щодо ефективного управління комунальними підприємствами. Розроблений комплексний підхід дозволить отримати додаткову інформацію, яка стане основою для зміни процесів управління, законодавства, яке регулює порядок управління комунальним майном та як наслідок кардинально підвищити рівень спроможності таких підприємств.

Методологія є ґрунтовним інструментом, орієнтованим на запобігання корупційним ризикам. Інструмент містить чіткий перелік ключових індикаторів оцінки цілісності комунальних підприємств у 8 сферах відносин, які потребують оцінки:

  1. Загальне управління.
  2. Послуги.
  3. Комунікації.
  4. Корпоративне управління.
  5. Етичні аспекти.
  6. Управління активами.
  7. Закупівлі.
  8. Фінансовий блок.

За ініціативи Житомирського та Червоноградського міських голів проводиться оцінка доброчесності медичних комунальних підприємств. За результатами оцінки будуть розроблені та впроваджені плани мінімізації ризиків. 

Ці інструменти можуть бути корисними для:

  • територіальних громад;
  • депутатів місцевих рад;
  • керівників комунальних підприємств;
  • уповноважених осіб з питань запобігання та виявлення корупції;
  • інших фахівців, які працюють над підвищенням ефективності підприємств державної та комунальної форми власності.

Джерело: офіційний сайт НАЗК

додаток

Статті за темою

Усі статті за темою

Міжнародні спонсори війни

В Україні список міжнародних спонсорів війни, який вів НАЗК, передали до Державного реєстру санкцій РНБО. Тепер офіційні дані про компанії, що підтримують агресора, доступні в єдиній державній системі онлайн
35

Оскарження рішень АМКУ

Замовник має виконати рішення АМКУ не пізніше 30 днів з дня його прийняття. Або ж може оскаржити таке рішення до суду. Як оскаржити рішення Антимонопольного комітету, якщо ви з ним не згодні та які докази підготувати — роз’яснюємо у статті
18288

Пов’язані особи в публічних закупівлях 2025

Чи легко встановити, чи пов’язані особи під час тендеру? Не поспішайте відповідати на це запитання. Для початку ознайомтеся з ознаками та прикладами пов’язаних осіб. Вивчіть значущі судові рішеннями та алгоритми дій замовника, у разі встановлення пов’язаності під час проведення закупівлі
12379

Притягнення до адмінвідповідальності: строки давності та найкоротший термін

КпАП встановлює чіткі строки, протягом яких уповноважена особа може бути притягнута до відповідальності. Зорієнтуємо, в який найкоротший строк можуть притягнути до адмінвідповідальності та як розраховувати строки
11573

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді