Особливості закупівлі послуг енергосервісу: на чому наголошує Мінекономіки

Мінекономіки опублікувало свіжий лист, в якому пояснило особливості закупівлі послуг енергосервісу.
Особливості закупівлі послуг енергосервісу: на чому наголошує Мінекономіки
Закупівлі енергосервісу 2024

Насамперед Мінекономіки наголосило, що наразі замовники проводять закупівлі енергосервісу:

  • відповідно до Закону України «Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації» від 09.04.2015 № 327-VIII (далі – Закон № 327);
  • з урахуванням положень, визначених пунктами 68–76 Особливостей.

Також Мінекономіки надало три рекомендації:

1. Як визначати базовий рівень споживання
Базовий рівень споживання паливно-енергетичних ресурсів та житлово-комунальних послуг (далі – базовий рівень) як значення у натуральних показниках обсягів річного та помісячного споживання визначається відповідно до методики, затвердженої Мінінфраструктури (п. 69 Особливостей). За відсутності такої методики базовий рівень споживання потрібно визначати як усереднене значення у натуральних показниках обсягів річного та помісячного споживання за 2019 та 2021 роки паливно-енергетичних ресурсів та житлово-комунальних послуг об’єктом енергосервісу із зазначенням обсягів споживання кожного виду паливно-енергетичних ресурсів та житлово-комунальних послуг.

Мінінфраструктури наказом від 06.07.2023 № 578 затвердило Методику визначення базового річного рівня споживання паливно-енергетичних ресурсів та житлово-комунальних послуг. Ця Методика встановлює механізм визначення базового річного рівня споживання, якщо виявлене недотримання повітряно-теплового режиму, рівня освітлення, інших вимог утримання будівель, що визначені санітарними нормами та правилами в галузі організації праці, утримання будинків, будівель, споруд. Тому Мінекономіки рекомендує щодо базового рівня споживання звертатися до Мінінфраструктури та Держенергоефективності.

2. У який спосіб проводити закупівлю енергосервісу
Закупівлі енергосервісу можна проводити у один із способів, перелічених в частині 1 статті 3 Закону № 327 та пункті 72 Особливостей. А саме:

  • за процедурою відкритих торгів;
  • за переговорною процедурою закупівлі (але винятково у випадках, передбачених пунктом 1 частини 2 статті 40 Закону № 922);
  • без застосування відкритих торгів, якщо одночасно наявні ці дві підстави:
  • закупівлю енергосервісу замовник проводить для впровадження комплексу робіт/енергоефективних заходів на об’єкті енергосервісу із рівнем скорочення споживання та/або витрат на оплату відповідних паливно-енергетичних ресурсів та/або житлово-комунальних послуг не менш як 50% щодо базового річного рівня споживання за енергосервісним договором. Комплекс робіт/енергоефективних заходів та розрахунок рівня скорочення споживання відповідних паливно-енергетичних ресурсів та/або житлово-комунальних послуг за енергосервісним договором повинні відповідати рекомендаціям та розрахункам, що містяться в енергетичному сертифікаті або у звіті з енергоаудиту об’єкта енергосервісу;
  • виконавець енергосервісу має досвід виконання енергосервісного договору із рівнем скорочення споживання та/або витрат на оплату відповідних паливно-енергетичних ресурсів та/або житлово-комунальних послуг не менш як 50% щодо базового річного рівня із підтвердженням досягнення зазначеного показника скорочення споживання шляхом представлення актів виконання зобов’язань за енергосервісним договором та відповідних розрахунків за один календарний рік.

3. Як проводити відкриті торги для закупівлі енергосервісу

Тендерна документація, крім складових, що визначені законодавством, повинна містити базовий річний рівень споживання в цілому за календарний рік та кожний місяць у натуральних показниках та у грошовій формі за цінами (тарифами), чинними на дату оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі (п. 70 Особливостей).

Базовий річний рівень не затверджує виконавчий орган відповідної місцевої ради або місцевий орган виконавчої влади (щодо об’єктів комунальної власності) та не затверджує центральний орган виконавчої влади, до сфери управління якого належить замовник енергосервісу (щодо об’єктів державної власності).

У разі закупівлі енергосервісу за процедурою відкритих торгів:

  • строк для подання тендерних пропозицій замовник встановлює відповідно до абзацу 2 частини 3 статті 20 Закону № 922;
  • розкриття тендерних пропозицій відбувається у порядку, передбаченому абзацом 3 частини 1 статті 28 Закону № 922;
  • розгляд та оцінка тендерних пропозицій відбуваються у порядку, передбаченому частинами 2 та 12 статті 29 Закону № 922;
  • тендерна документація має містити інформацію зазначену в частині 3 статті Закону № 327.

Також замовник енергосервісу після укладення енергосервісного договору надає кожного півріччя Держенергоефективності інформацію про результати його виконання за визначною формою.

Джерело: лист Мінекономіки від 03.10.2023 № 3323-04/53077-06

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Закупівля природного газу

Щоб отримати газ вчасно та безперебійно, скористайтеся порадами експерта для закупівлі газу на наступний рік. Пам’ятайте, що закупівля газу є конкурентною, а його ціна нестабільною, а це ускладнює проведення закупівлі
9829

Закупівля електроенергії на 2025 рік

Тримайте поради для закупівлі електроенергії: від визначення коду ДК до укладення договору на постачання електроенергії
11146

Закуповуємо розподіл електроенергії

Щороку замовники стикаються із закупівлею послуг розподілу електроенергії. У статті — поради для укладення договору та код ДК для розподілу електричної енергії
1586

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді