Методичні рекомендації щодо формування бюджетних програм головними розпорядниками коштів держбюджету

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Мінфін наказом № 465 від 25 серпня 2023 року затвердив Методичні рекомендації щодо формування бюджетних програм головними розпорядниками коштів державного бюджету – це ще один крок у напрямі удосконалення підходів до визначення результативності бюджетних програм та посилення прозорості бюджетного процесу загалом.

Методичні рекомендації є комплексним документом, що містить питання створення бюджетних програм на різних стадіях бюджетного процесу. Документ охопив наявні вимоги до бюджетних програм, визначені у цілій низці нормативно-правових актів, а також створив основу для більш глибокого розуміння характеристик бюджетних програм. Зокрема, окреслено методичні підходи до:

  • визначення характеристик бюджетної програми – найменування, мети, завдань, напрямів використання бюджетних коштів, результативних показників з урахуванням забезпечення зв’язку бюджетної програми із цілями державної політики та її характеристик між собою;
  • формування результативних показників, орієнтованих на мету та завдання бюджетної програми.

Важливо зазначити, що в Методичних рекомендаціях вперше надано роз’яснення щодо змісту публічних послуг (їх видів – індивідуальні та колективні), отримувачів та надавачів, визначено можливі шляхи відображення публічних послуг у характеристиках бюджетних програм.

Восени Мінфін планує розпочати навчальні заходи для головних розпорядників коштів державного бюджету для створення єдиного розуміння нових підходів та, як наслідок, підвищення якості інформації про ефективність та результативність бюджетних програм зокрема та державного бюджету в цілому.

Методичні рекомендації сприятимуть розвитку програмно-цільового методу, що, зокрема, передбачено Стратегією реформування системи управління державними фінансами на 2022–2025 роки. До роботи над створенням Методичних рекомендацій було залучено представників Секретаріату Комітету з питань бюджету Верховної Ради України, Офісу підтримки реформ Мінфіну (RST), національні експерти.

Джерело: офіційний сайт Мінфіну

додаток

Статті за темою

Усі статті за темою

Закупівлі без використання електронної системи

У статті — вартісні межі та умови для закупівлі без застосування електронної системи в умовах воєнного стану. Також допоможемо розібратися, яку інформацію оприлюднювати та коли
29615

Запит пропозицій постачальників (запит ціни пропозицій)

Запит пропозиції постачальника замовники вже давно використовують як альтернативу відкритим торгам для закупівлі товарів. За яких умов можна використовувати запит пропозицій постачальників та як діяти на кожному етапі такої закупівлі — розбираємо
137037

Як запланувати та провести закупівлю ремонту доріг під час воєнного стану

Замовникам складно знайти інформацію про закупівлю поточного ремонту доріг. Тому ми зібрали ключові аспекти в одній статті. Що буде предметом закупівлі? Якими законодавчими актами керуватися, коли закуповуєте поточний ремонт доріг? На що звернути увагу, щоб не допустити помилки під час закупівлі ремонту доріг?
17742

Постачальник «останньої надії» 2026

Залишитись без постачання електроенергії або газу — неприпустимо для багатьох замовників. Електрика та газ необхідні не лише виробничим підприємствам, а й лікарням, закладам освіти та харчування тощо. Щоб не допустити газоенергетичного колапсу, законодавство передбачило закупівлі у постачальників «останньої надії» (ПОН). Хто в Україні є ПОН у 2025 році та які варіанти проведення закупівлі у постачальника останньої надії встановлює законодавство на наступний рік?
17696

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді