Методичні рекомендації щодо формування бюджетних програм головними розпорядниками коштів держбюджету

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Мінфін наказом № 465 від 25 серпня 2023 року затвердив Методичні рекомендації щодо формування бюджетних програм головними розпорядниками коштів державного бюджету – це ще один крок у напрямі удосконалення підходів до визначення результативності бюджетних програм та посилення прозорості бюджетного процесу загалом.

Методичні рекомендації є комплексним документом, що містить питання створення бюджетних програм на різних стадіях бюджетного процесу. Документ охопив наявні вимоги до бюджетних програм, визначені у цілій низці нормативно-правових актів, а також створив основу для більш глибокого розуміння характеристик бюджетних програм. Зокрема, окреслено методичні підходи до:

  • визначення характеристик бюджетної програми – найменування, мети, завдань, напрямів використання бюджетних коштів, результативних показників з урахуванням забезпечення зв’язку бюджетної програми із цілями державної політики та її характеристик між собою;
  • формування результативних показників, орієнтованих на мету та завдання бюджетної програми.

Важливо зазначити, що в Методичних рекомендаціях вперше надано роз’яснення щодо змісту публічних послуг (їх видів – індивідуальні та колективні), отримувачів та надавачів, визначено можливі шляхи відображення публічних послуг у характеристиках бюджетних програм.

Восени Мінфін планує розпочати навчальні заходи для головних розпорядників коштів державного бюджету для створення єдиного розуміння нових підходів та, як наслідок, підвищення якості інформації про ефективність та результативність бюджетних програм зокрема та державного бюджету в цілому.

Методичні рекомендації сприятимуть розвитку програмно-цільового методу, що, зокрема, передбачено Стратегією реформування системи управління державними фінансами на 2022–2025 роки. До роботи над створенням Методичних рекомендацій було залучено представників Секретаріату Комітету з питань бюджету Верховної Ради України, Офісу підтримки реформ Мінфіну (RST), національні експерти.

Джерело: офіційний сайт Мінфіну

додаток

Статті за темою

Усі статті за темою

Як закупити природний газ у постачальника останньої надії

Щоб замовник за непередбачуваних обставин не залишився без газу, законотворець передбачив закупівлі у постачальника «останньої надії» (ПОН). Хто є постачальником останньої надії газу? Як і на скільки можна укласти договір з постачальником останньої надії по газу? Як бюджетній установі закупити природний газ у ПОН? Пояснюємо
18218

Класифікація медичних виробів

Медичні вироби класифікуються за різною метою їх застосування. Пояснимо, що врахувати замовнику у закупівлі медичних виробів
1366

Закупівля теплової енергії: як діяти замовнику

В опалювальний сезон одним із найбільш актуальних питань є закупівля теплової енергії. Найчастіше закупівельники вагаються: «Теплова енергія — це товар чи послуга?» Тож з’ясуймо, які законодавчі норми брати до уваги, коли закуповуєте теплову енергію; який вид предмета закупівлі й коли обирати
12206

Оборонні закупівлі під час воєнного стану

За кошти державного та місцевого бюджету замовники оплачують товари, роботи та послуги. Оплаті передує укладення договору з постачальником, виконавцем робіт, надавачем послуг. А договір укладають за результатами проведення оборонних та публічних закупівель. В умовах воєнного стану ці закупівлі мають окремі особливості. Розглянемо їх
5314

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді