В оновлених роз’ясненнях від НАЗК щодо правового статусу викривача корупції систематизовано ключові питання, які можуть виникнути у тих, хто викрив чи має намір викрити корупцію, а також в уповноважених осіб, які реалізують свої повноваження у сфері захисту викривачів
Отримайте безплатний доступ на цілу добу Так, в оновлених роз'ясненнях НАЗК міститься інформація про:
- міжнародний та національний підхід до визначення терміну і статусу викривача;
- правові підстави для набуття особою статусу викривача;
- способи та шляхи здійснення викривачем повідомлення про корупційний злочин;
- права та гарантії захисту викривача, який повідомив компетентні органи про корупцію.
Оновлено й інформацію щодо особливостей правового статусу викривача у справі про адміністративне правопорушення та у кримінальному провадженні.
Варто зазначити, що в Україні ключову роль в розбудові інституту викривання відіграє НАЗК як орган, що формує та реалізує державну антикорупційну політику в цій сфері.
Для забезпечення однакового підходу до застосування положень національного законодавства, що регулює інститут викривання в Україні, Національне агентство підготувало оновлені роз’яснення, з якими можна ознайомитись в Базі знань НАЗК в розділі Викривачі корупції.
Джерело: офіційний сайт НАЗК Скористайтеся підказками з оприлюднення інформації про оборонні закупівлі. Окрема шпаргалка на кожен вид закупівлі зорієнтує: що, в який строк, на підставі яких норм публікувати в ЕСЗ. У пригоді стане й застереження щодо винятків
На жаль, адміністративна відповідальність — не єдина, яку можна понести в закупівлях. Існують норми, що призводять до кримінальної відповідальності, тому важливо знати, коли таке може настати. Розглядаємо найпоширеніші випадки кримінальної відповідальності у сфері публічних закупівель
Оскарження потенційним постачальником рішень/дій замовника у спрощеній процедурі відрізняється від оскаржень в процедурах закупівель. Замовники не завжди враховують нюанси проведення таких закупівель, тому потенційні постачальники, що не стали переможцями (або з інших підстав) можуть оскаржити спрощену закупівлю, чим завдати значних витрат замовнику. Розглянемо процедуру оскарження у спрощених закупівлях, підкажемо, як її уникнути та зберегти гроші замовнику.
В Україні список міжнародних спонсорів війни, який вів НАЗК, передали до Державного реєстру санкцій РНБО. Тепер офіційні дані про компанії, що підтримують агресора, доступні в єдиній державній системі онлайн
Замовник має виконати рішення АМКУ не пізніше 30 днів з дня його прийняття. Або ж може оскаржити таке рішення до суду. Як оскаржити рішення Антимонопольного комітету, якщо ви з ним не згодні та які докази підготувати — роз’яснюємо у статті
У консультації розглянемо, що таке корупційні ризики в публічних закупівлях та на що зважати замовнику під час планування закупівлі