Проєкт закону щодо високоефективної когенерації підготовлено до другого читання у ВРУ

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

У 2022 році Держенергоефективності разом із Комітетом ВРУ з енергетики та ЖКП активно працювало над удосконаленням законопроєкту, що має на меті запровадити високоефективну когенерацію в Україні.

Законопроєкт було розроблено Держенергоефективності, імплементуючи вимоги законодавства ЄС в сфері розвитку високоефективної когенерації, зокрема, Директив 2004/8/ЄС та 2012/27/ЄС.

«Плани переходу на високоефективну когенерацію давно назріли і відповідають євроінтеграційному курсу, а головне - потребам в енергоефективному розвитку урбаністичної інфраструктури», - прокоментував Голова Держенергоефективності Валерій Безус.

В ЄС цей напрям активно розвивається і вважається вагомою частиною локально інтегрованих та диверсифікованих енергетичних систем. Високоефективна когенерація вже забезпечує 12% електроенергії та 16% теплової енергії, що використовується в європейських будинках, промисловості та централізованому теплопостачанні, повідомляє Європейська асоціація з питань когенерації “COGEN Europe”.

Так, законопроєкт передбачає запровадження:

  • нового механізму кваліфікації когенераційних установок, який відповідатиме вимогам Директиви 2012/27/ЄС;
  • гарантії походження електроенергії, виробленої високоефективними когенераційними установками.

Зокрема, високоефективні когенераційні установки повинні забезпечувати економію первинної енергії (на рівні не нижче 10 % для установок потужністю понад 1 МВт) у порівнянні з гармонізованими еталонними значеннями ефективності при окремому виробництві електричної і теплової енергії.

Прийняття законопроєкту сприятиме:

  • перебудові діючих теплогенеруючих об'єктів у високоефективні установки комбінованого виробництва електричної та теплової енергії;
  • підвищенню ефективності використання палива;
  • зменшенню втрат енергії в мережах завдяки розподіленому розміщенню децентралізованих джерел енергії;
  • скороченню викидів парникових газів.

У грудні 2022 року Комітет ВРУ з енергетики та ЖКП схвалив законопроєкт та вирішив рекомендувати Парламенту прийняти його у другому читанні та в цілому. Найближчим часом очікується розгляд законопроєкту у Парламенті.

Джерело: офіційний сайт КМУ

 

 

 

додаток

Статті за темою

Усі статті за темою

Національна програма інформатизації 2025

У статті розглянемо загальні умови закупівель за Національною програмою інформатизації. Дізнайтеся, коли публікувати повідомлення про укладений договір та як провести закупівлю до 500 тисяч гривень
87008

Постачання теплової енергії: як закуповувати

Як правильно організувати закупівлю теплової енергії? За яким кодом ДК її закуповувати? Чи зобов’язаний замовник укладати саме типовий договір про закупівлю теплоенергії? Чи правомірно вносити зміни до такого договору? Ключові аспекти, які повинен знати замовник під час підготовки та підписання договору про закупівлю теплової енергії за державні кошти — у статті
11668

Комунальні послуги: обираємо КЕКВ та проводимо закупівлю

Закупівлі комунальних послуг складають значну частину витрат замовників. Для їх проведення необхідно коректно визначити предмет закупівлі та відповідний код економічної класифікації видатків (КЕКВ). Детальніше про це — у статті
4515

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді