НБУ впроваджує посилений план заходів для забезпечення безперервності роботи банківської системи

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

НБУ разом із банками впроваджують посилений план заходів для забезпечення безперервності роботи банківської системи за умов тривалої відсутності електропостачання.
Вебінар від Експертус Держзакупівлі

Запис вебінару: Локалізація в закупівлях

Національний банк продовжує вживати заходи для забезпечення безперервності роботи банківської системи в умовах воєнного стану. Разом із банками втілюється проєкт Power Banking – периметр, побудований на базі чергових банківських відділень, які надаватимуть клієнтам фінансові послуги в умовах тривалої відсутності електропостачання. Чергові відділення забезпечуються усім необхідним обладнанням та каналами зв’язку для безперервної роботи за відсутності електрики, а також додатковим персоналом, касовою технікою, банкоматами, готівкою. Організовано безперебійну роботу контактних центрів Національного банку і банків для інформування клієнтів про місце розташування і графік роботи чергових відділень тощо.

Крім того, Національний банк звернувся до банків з ініціативою щодо запровадження "банкоматного національного роумінгу",  що передбачає встановлення єдиних розширених лімітів та скасування додаткових комісій на зняття готівки власниками карток інших банків в банкоматах. Це розширить  можливості оперативного та зручного доступу громадян до власних коштів. Найбільші банки вже долучилися до цієї ініціативи.

Водночас, зважаючи на підвищений рівень небезпеки щодо функціонування банківської системи через обмеження постачання електроенергії внаслідок російських атак на енергетичну інфраструктуру України, підвищено окремі вимоги до банків, які, зокрема, стосуються:

  • визначення в кожному регіоні чіткого переліку чергових відділень (щонайменше 35% відділень), що забезпечуватимуть надання послуг клієнтам банку в разі тривалої відсутності енергопостачання, та необхідності забезпечення їх безперервної роботи;
  • інформування клієнтів щодо режиму роботи банків та їх відокремлених підрозділів із зазначенням переліку чергових відділень, адрес їх місцезнаходження, контактних номерів телефонів та графіка роботи чергових відділень;
  • підвищення заходів безпеки банківських операцій, включаючи операції з готівкою.

Наведені зміни внесені постановою Правління Національного банку України від 05 грудня 2022 року № 239 "Про внесення змін до постанови Правління Національного банку України від 25 лютого 2022 року № 23", що набрала чинності з дня її опублікування, тобто з 05 грудня 2022 року.

Довідково

Вимоги щодо забезпечення банками безперервної діяльності, в тому числі в особливий період, установлені, зокрема:

  • Положенням про забезпечення безперервного функціонування інформаційних систем Національного банку України та банків України, затвердженим постановою Правління НБУ від 17.06.2004 № 265 (зі змінами);
  • Положенням про функціонування інформаційних систем Національного банку України та банків в особливий період, затвердженим постановою Правління НБУ від 21.04.2004 №  175 (зі змінами);
  • Положенням про функціонування Національної системи масових електронних платежів в особливий період, затвердженим постановою Правління НБУ від 21.04.2004 № 175 (зі змінами);
  • Положенням про організацію системи управління ризиками в банках України та банківських групах, затвердженим постановою Правління НБУ від 11.06.2018 № 64 (зі змінами).

Джерело: офіційний сайт НБУ

 

 

 

 

додаток

Статті за темою

Усі статті за темою

Кримінальна відповідальність у сфері публічних закупівель

На жаль, адміністративна відповідальність — не єдина, яку можна понести в закупівлях. Існують норми, що призводять до кримінальної відповідальності, тому важливо знати, коли таке може настати. Розглядаємо найпоширеніші випадки кримінальної відповідальності у сфері публічних закупівель
29527

Що потрібно знати про оскарження спрощеної закупівлі

Оскарження потенційним постачальником рішень/дій замовника у спрощеній процедурі відрізняється від оскаржень в процедурах закупівель. Замовники не завжди враховують нюанси проведення таких закупівель, тому потенційні постачальники, що не стали переможцями (або з інших підстав) можуть оскаржити спрощену закупівлю, чим завдати значних витрат замовнику. Розглянемо процедуру оскарження у спрощених закупівлях, підкажемо, як її уникнути та зберегти гроші замовнику.
8750

Міжнародні спонсори війни

В Україні список міжнародних спонсорів війни, який вів НАЗК, передали до Державного реєстру санкцій РНБО. Тепер офіційні дані про компанії, що підтримують агресора, доступні в єдиній державній системі онлайн
207

Оскарження рішень АМКУ

Замовник має виконати рішення АМКУ не пізніше 30 днів з дня його прийняття. Або ж може оскаржити таке рішення до суду. Як оскаржити рішення Антимонопольного комітету, якщо ви з ним не згодні та які докази підготувати — роз’яснюємо у статті
18841

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді