В Україні планують запровадити торгівлю альтернативними видами палива

ВРУ зареєструвала два законопроєкти щодо розвитку електронної торгівлі альтернативними видами палива: №8052 та №8053.

19.09.2022 року ВРУ зареєструвала два законопроєкти щодо розвитку електронної торгівлі альтернативними видами палива:

проєкт Закону №8052 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розвитку електронної торгівлі альтернативними видами палива";

проєкт Закону №8053 "Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо відповідальності за правопорушення у сфері здійснення електронної торгівлі альтернативними видами палива".

Законопроєкт №8052 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розвитку електронної торгівлі альтернативними видами палива"

Відповідним законопроєктом пропонується внести зміни та доповнення до Закону "Про альтернативні види палива", зокрема:

  • ввести термін електронна торгова система;
  • ввести термін аукціон;
  • ввести термін оператор;
  • ввести термін учасник аукціону;
  • визначити особливості електронної торгівлі альтернативними видами палива;
  • запровадити механізми контролю та застосування штрафних санкцій за невиконання відповідних вимог закону.

Електронна торгова система - це багатостороння система, вимоги до якої встановлені цим Законом та за допомогою якої оператор організовує аукціони. Вона повинна бути загальнодоступною, забезпечувати рівні права під час реєстрації учасників, недискримінаційні умови участі в аукціонах, рівний доступ до інформації, а також забезпечувати її збереження та захист.

Аукціон – спосіб купівлі та продажу альтернативного виду палива, що проводиться в електронній формі та відповідно до встановлених правил.

Оператор – товарна біржа, яка відповідає вимогам цього Закону, Закону України «Про товарні біржі», отримала у встановленому порядку ліцензію, видану Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку та уповноважена на здійснення заходів з організації електронної торгівлі альтернативними видами палива.

Учасник аукціону – юридична особа або фізична особа-підприємець, якій у встановленому порядку надано оператором доступ до електронної торгової системи.

Правопорушеннями у сфері електронної торгівлі альтернативними видами палива є:

  • порушення правил здійснення електронної торгівлі альтернативними видами палива;
  • недотримання вимог реалізації та закупівлі альтернативних видів палива у електронній торговій системі, визначених статтею 84 цього Закону;
  • неподання або несвоєчасне подання оператором або учасником аукціонів звіту, подання яких передбачено цим Законом, а також надання недостовірної інформації у таких звітах;
  • знищення та спотворення документів або інформації, що створюються та зберігаються у електронній торговій системі, несанкціоноване втручання в роботу електронної торгової системи.

За недотримання вимог реалізації та закупівлі альтернативних видів палива у електронній торговій системі, визначених статтею 84 цього Закону, передбачені санкції у розмірі 10% вартості палива, яке не було реалізовано чи придбано у електронній торговій системі. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі 20% вартості палива, яке не було реалізовано чи придбано у електронній торговій системі.

Вартість палива при цьому визначатиметься за цінами, що сформувалися у електронній торговій системі на день законодавчо встановленої потреби здійснення відповідної операції закупівлі чи продажу.

Законопроєкт №8053 "Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо відповідальності за правопорушення у сфері здійснення електронної торгівлі альтернативними видами палива"

У КУпАП пропишуть відповідальність за:

  • недотримання законодавства у сфері здійснення електронної торгівлі альтернативними видами палива;
  • недотримання вимог реалізації альтернативних видів палива у електронній торговій системі;
  • недотримання вимог здійснення закупівлі альтернативних видів палива у електронній торговій системі;
  • знищення та спотворення документів або інформації, що створюються та зберігаються у електронній торговій системі.

Джерело: офіційний сайт ВРУ

обгрунтування закупівлі

Статті за темою

Усі статті за темою

Порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів

Щоб ввести закінчений об’єкт будівництва в експлуатацію, необхідно отримати сертифікат. У статті розглянемо порядок прийняття об’єкта в експлуатацію, необхідні документи та аспекти оплати
147

Оборонні закупівлі в умовах воєнного стану

За кошти державного та місцевого бюджету замовники оплачують товари, роботи та послуги. Оплаті передує укладення договору з постачальником, виконавцем робіт, надавачем послуг. А договір укладають за результатами проведення оборонних та публічних закупівель. В умовах воєнного стану ці закупівлі мають окремі особливості. Розглянемо їх
2415

Локальний кошторис

Неправильне складання кошторису може призвести до завищених витрат, конфліктів між замовником і підрядником та затримок у проекті. Як скласти локальний кошторис так, щоб уникнути помилок? Чому важливо дотримуватися Настанови? У статті розглянемо аспекти, які допоможуть зробити цей процес прозорим і ефективним
76

Приватизація комунального та державного майна в умовах воєнного стану

Порушення умов приватизації може призвести до судових позовів і анулювання результатів торгів. Судова практика свідчить, що навіть незначні порушення процедур стають підставою для скасування угод. У статті розглянемо особливості приватизації державного та комунального майна, зокрема в умовах воєнного стану
1200

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді