В Україні планують запровадити торгівлю альтернативними видами палива

ВРУ зареєструвала два законопроєкти щодо розвитку електронної торгівлі альтернативними видами палива: №8052 та №8053.

19.09.2022 року ВРУ зареєструвала два законопроєкти щодо розвитку електронної торгівлі альтернативними видами палива:

проєкт Закону №8052 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розвитку електронної торгівлі альтернативними видами палива";

проєкт Закону №8053 "Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо відповідальності за правопорушення у сфері здійснення електронної торгівлі альтернативними видами палива".

Законопроєкт №8052 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розвитку електронної торгівлі альтернативними видами палива"

Відповідним законопроєктом пропонується внести зміни та доповнення до Закону "Про альтернативні види палива", зокрема:

  • ввести термін електронна торгова система;
  • ввести термін аукціон;
  • ввести термін оператор;
  • ввести термін учасник аукціону;
  • визначити особливості електронної торгівлі альтернативними видами палива;
  • запровадити механізми контролю та застосування штрафних санкцій за невиконання відповідних вимог закону.

Електронна торгова система - це багатостороння система, вимоги до якої встановлені цим Законом та за допомогою якої оператор організовує аукціони. Вона повинна бути загальнодоступною, забезпечувати рівні права під час реєстрації учасників, недискримінаційні умови участі в аукціонах, рівний доступ до інформації, а також забезпечувати її збереження та захист.

Аукціон – спосіб купівлі та продажу альтернативного виду палива, що проводиться в електронній формі та відповідно до встановлених правил.

Оператор – товарна біржа, яка відповідає вимогам цього Закону, Закону України «Про товарні біржі», отримала у встановленому порядку ліцензію, видану Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку та уповноважена на здійснення заходів з організації електронної торгівлі альтернативними видами палива.

Учасник аукціону – юридична особа або фізична особа-підприємець, якій у встановленому порядку надано оператором доступ до електронної торгової системи.

Правопорушеннями у сфері електронної торгівлі альтернативними видами палива є:

  • порушення правил здійснення електронної торгівлі альтернативними видами палива;
  • недотримання вимог реалізації та закупівлі альтернативних видів палива у електронній торговій системі, визначених статтею 84 цього Закону;
  • неподання або несвоєчасне подання оператором або учасником аукціонів звіту, подання яких передбачено цим Законом, а також надання недостовірної інформації у таких звітах;
  • знищення та спотворення документів або інформації, що створюються та зберігаються у електронній торговій системі, несанкціоноване втручання в роботу електронної торгової системи.

За недотримання вимог реалізації та закупівлі альтернативних видів палива у електронній торговій системі, визначених статтею 84 цього Закону, передбачені санкції у розмірі 10% вартості палива, яке не було реалізовано чи придбано у електронній торговій системі. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі 20% вартості палива, яке не було реалізовано чи придбано у електронній торговій системі.

Вартість палива при цьому визначатиметься за цінами, що сформувалися у електронній торговій системі на день законодавчо встановленої потреби здійснення відповідної операції закупівлі чи продажу.

Законопроєкт №8053 "Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо відповідальності за правопорушення у сфері здійснення електронної торгівлі альтернативними видами палива"

У КУпАП пропишуть відповідальність за:

  • недотримання законодавства у сфері здійснення електронної торгівлі альтернативними видами палива;
  • недотримання вимог реалізації альтернативних видів палива у електронній торговій системі;
  • недотримання вимог здійснення закупівлі альтернативних видів палива у електронній торговій системі;
  • знищення та спотворення документів або інформації, що створюються та зберігаються у електронній торговій системі.

Джерело: офіційний сайт ВРУ

Статті за темою

Усі статті за темою

Тверда чи динамічна договірна ціна за Настановами

При проведенні тендера замовник повинен визначити вид ціни ще в проекті договору. При цьому він може зазначити, що тверда чи динамічна ціна, вирішиться при переговорах з учасником, якого буде обрано переможцем, на стадії підписання договору
5803

Закупівля програмного забезпечення

Програмне забезпечення це товар чи послуга питання одвічне, адже різні нормативні документи трактують по різному. Що врахувати для закупівлі програмного забезпечення — роз'яснюємо у статті
4978

Проектно-кошторисна документація (ПКД)

Проєктно-кошторисна документація — це основний документ в будівництві, що закладає вимоги до об’єкта. Будь-яке будівництво починається з проектування та складання кошторису витрат. Але чи є розробка ПКД окремим предметом закупівлі, чи це частина робіт з будівництва, хто її має замовляти та на підставі якого документа розробляти? Експерт роз’яснює все детально
72713

Авторське право на проектну документацію

Оскільки проєктна документація є інтелектуальною власністю її розробника, замовник не може вільно оголошувати відкриті торги на її коригування. Маєте врахувати авторське право на проектну документацію, адже виключне право на внесення змін належить лише автору
124

Кошторисні норми України «Настанова з визначення вартості будівництва»

Настанова з визначення вартості будівництва затверджена Наказом Мінінфраструктури 01 листопада 2021 № 281. З того часу Настанова зазнала 4-х змін. Скачайте актуальний текст цього нормативного документа разом із додатками
1007

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді