Алгоритм проведення переговорної процедури закупівель
НАЗК виділяє наступні чинники цього ризику:
- недоброчесність посадових осіб,
- недостатній розподіл обов’язків з планування закупівель,
- відсутність систем внутрішнього контролю.
Нацагенство по запобіганню корупції пропонує наступні шляхи та заходи усунення даного виду корупційного ризику:
- розробка внутрішньої політики закупівель, яка передбачає детальну регламентацію прав та обов’язків відповідальних осіб замовника щодо планування закупівель, систему внутрішнього контролю та розподілу функцій,
- забезпечення належного обґрунтування закупівлі необхідних товарів/робіт/послуг за переговорною процедурою закупівлі, зокрема, з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи,
- використання аналітичних інструментів, які допоможуть підтвердити або спростувати необхідність застосування переговорної процедури закупівлі, з метою проведення дослідження наявності чи відсутності конкуренції на ринку (bi.prozorro.org, clarity-project.info або інші аналітичні інструменти),
- здійснення аналізу причин відсутності достатньої кількості учасників процедури закупівлі з метою їх подальшого усунення і збільшення конкуренції,
- оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті замовника.
За матеріалами НАЗК
ОЛЕНА СТЕПАНОВА,директорка ТОВ «СІ БІЗНЕС КОНСАЛТИНГ», Одеса
Закон нині дозволяє застосовувати переговорну процедуру, якщо на ринку немає конкуренції з технічних причин. У практиці замовників уже зустрічаються такі закупівлі. Утім підстави для цього є не завжди.
УВАГА!
Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш FB та читайте важливі новини від порталу «Держзакупівлі» першими.