Алгоритм проведення переговорної процедури закупівель
НАЗК виділяє наступні чинники цього ризику:
- недоброчесність посадових осіб,
- недостатній розподіл обов’язків з планування закупівель,
- відсутність систем внутрішнього контролю.
Нацагенство по запобіганню корупції пропонує наступні шляхи та заходи усунення даного виду корупційного ризику:
- розробка внутрішньої політики закупівель, яка передбачає детальну регламентацію прав та обов’язків відповідальних осіб замовника щодо планування закупівель, систему внутрішнього контролю та розподілу функцій,
- забезпечення належного обґрунтування закупівлі необхідних товарів/робіт/послуг за переговорною процедурою закупівлі, зокрема, з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи,
- використання аналітичних інструментів, які допоможуть підтвердити або спростувати необхідність застосування переговорної процедури закупівлі, з метою проведення дослідження наявності чи відсутності конкуренції на ринку (bi.prozorro.org, clarity-project.info або інші аналітичні інструменти),
- здійснення аналізу причин відсутності достатньої кількості учасників процедури закупівлі з метою їх подальшого усунення і збільшення конкуренції,
- оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті замовника.
За матеріалами НАЗК
![Необґрунтоване застосування переговорної процедури: чи є корупційним ризиком Необґрунтоване застосування переговорної процедури: чи є корупційним ризиком](/images/persons/Stepanova_Olena.png)
ОЛЕНА СТЕПАНОВА,директорка ТОВ «СІ БІЗНЕС КОНСАЛТИНГ», Одеса
Закон нині дозволяє застосовувати переговорну процедуру, якщо на ринку немає конкуренції з технічних причин. У практиці замовників уже зустрічаються такі закупівлі. Утім підстави для цього є не завжди.
УВАГА!
Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш FB та читайте важливі новини від порталу «Держзакупівлі» першими.