Законодавство про працю не унормовує формулу, за якою обчислювати компенсацію за невикористані дні щорічної відпустки.
Обирайте курс за телефоном ⭐️ 0 800 21 12 20 ⭐️
Мінпраці у листі від 24.06.2011 № 208/13/116-11 радить скористатися механізмом нарахування оплати за дні відпустки, закладеним у постанові КМУ «Про затвердження Порядку обчислення середньої заробітної плати» від 08.02.1995 № 100 (далі — Порядок № 100). Тобто, прив’язувати розрахунок днів відпустки до календарних днів робочого року, в якому працював працівник. Середню зарплату для оплати відпусток або для виплати компенсації за невикористані відпустки обчислюють виходячи з виплат за останні 12 календарних місяців роботи, що передують місяцю, в якому надають відпустки або виплачують компенсації за невикористані відпустки (абз. 1 п. 2 Порядку № 100).
Відкрити ✔️
До 23.03.2022 застосовували норму статті 73 КЗпП, що передбачала 11 святкових і неробочих днів. З 09.06.2022 до цієї статті додали ще один святковий день — 28 липня, День Української Державності.
Проте з 24.03.2022 керуємося частиною 6 статті 6 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» від 15.03.2022 № 2136-ІХ (далі — Закон № 2136). Вона встановлює, що у період дії воєнного стану норми статті 73 КЗпП не застосовують. Тобто на час воєнного стану святкові і неробочі дні — звичайні робочі дні. Відповідно, до тривалості щорічних відпусток враховуємо усі календарні дні, без винятку.
Джерело: Ірина Житкова, експерт з трудових відносин
Шарий Тарасшеф-редактор Експертус Головбух, ACCA DipIFR (rus) Війна вимагає швидкого реагування та оперативних рішень не лише в зонах бойових дій, а й у законодавчому тилу. Щоб економіка працювала навіть в умовах війни, треба «озброїти» роботодавців новим законодавчими нормами. Розбираємо один із перших воєнних трудових законів — Закон № 2136.
✔️Ґрунтовні лекції, що поєднують законодавчу базу та експертні висновки ✔️ Навчання у зручному онлайн-форматі ✔️ Відеопояснення від провідних експертів ✔️ Сертифікат про підвищення кваліфікації від Юридичного університету Ярослава Мудрого
Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель 2024, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
Мінеконміки рекомендує використовувати Примірне положення про уповноважену особу з публічних закупівель як основу для створення власного положення про уповноважену особу. Дізнайтеся, з чого складається Примірне положення та скачайте зразок такого положення
Щоб організувати роботу уповноважених осіб замовника, необхідно, зокрема, затвердити положення про УО. Зробити це слід наказом про затвердження положення про уповноважену особу
Кожен учасник торгів змагається за перемогу. А що робити, коли довгоочікуваний тріумф уже став реальністю? Після оголошення переможця наступає новий, не менш відповідальний етап — підписання контракту. Важливо знати, у який термін можна укласти договір і коли необхідно надати забезпечення його виконання.