⚡️ СПЕЦПРОЄКТ: ЗАКУПІВЛІ В ЧАС ВІЙНИ ⚡️
За результатами процедури закупівлі замовник укладає із учасником договір про закупівлю, що передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару. Основні вимоги до договору про закупівлю та внесення змін до нього регулює стаття 41 Закону № 922. Тож навіть в умовах воєнного стану, аби внести зміни до договору про закупівлю, замовник ураховує вимоги цієї статті.
За загальним правилом істотні умови договору про закупівлю не можна змінювати після того, як сторони його підписали й допоки не виконали зобов’язань у повному обсязі. Винятки з цього правила передбачає частина 5 статті 41 Закону № 922. Одним із таких виняткових випадків є збільшення ціни за одиницю товару до 10% пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю (п. 2 ч. 5 ст. 41 Закону № 922). Якщо не йдеться про договір про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії, слід урахувати ще одну умову для зміни ціни за цією підставою — така зміна можлива не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту, коли сторони підписали договір про закупівлю/внесли змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару.
Отже, щоб сторони дотримали усіх вимог цієї норми, постачальник має надати замовнику підтвердження, що ціна такого товару на ринку проколивалася. В умовах війни отримати такий підтвердний документ проблемно. Однак, якщо збільшити ціну в договорі про закупівлю без нього, надалі буде важко довести законність таких дій. Тому радимо збільшувати ціну в договорі про закупівлю, та й то лише до 10%, коли отримали таке підтвердження від постачальника.
Вносити зміни до істотних умов договору — це право сторін, а не обов’язок. Тож замовник самостійно зважує всі ризики і переваги, а вже потім вирішує, чи доцільно вносити зміни до договору. Можливо, у цій ситуації вигідніше розірвати договір.
Для цього замовник дотримує порядку, визначеного у статті 188 ГК. Надалі, щоб задовольнити потребу у період дії воєнного стану, потрібно внести інформацію про неї до переліку, який замовник затвердив на вимогу Постанови № 169. У такому разі замовник зможе закупити визначений обсяг за прямим договором, укладеним відповідно до Постанови № 169.
✔️Завдяки навчальній програмі ви проводитимете без помилок і порушень закупівлі за Постановою № 169 ✔️ За результатами таких закупівель правильно формуватимете умови договорів ✔️ Зможете на законних підставах вносити зміни в укладені договори про закупівлю.