Чи закуповувати за Постановою № 169, якщо закупівля в умовах війни не нагальна

Замовник планує провести закупівлю на суму до 50 тисяч. За умовами договору передбачені постачання товару та оплата до 31.12.2022. Такі закупівлі не належать до нагальних, визначених для потреб воєнного стану. Чи можна проводити таку закупівлю за Постановою № 169?

Насамперед замовник має зважити, чи справді йому потрібна ця закупівля в умовах воєнного стану. Пояснимо чому.

Чи закуповувати за Постановою № 169, якщо закупівля в умовах війни не нагальна

Забрати ПОДАРУНОК за тел.: ⭐️0 800 21 12 20⭐️

Щоб забезпечити потреби держави, територіальних громад в умовах воєнного стану, КМУ відповідно до своїх повноважень ухвалив постанову «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» від 28.02.2022 № 169 (далі — Постанова № 169). Відтак на період дії воєнного стану в Україні замовники під час закупівель товарів, робіт і послуг керуються порядком, установленим у Постанові № 169. Постанову № 169 застосовують усі замовники без винятку.

Мінекономіки щодо закупівель за Постановою № 169 наголошує:

  • на період воєнного стану в Україні замовники під час закупівель товарів, робіт і послуг мають керуватися порядком, установленим Постановою № 169 (лист від 09.03.2022 № 3304-04/9472-06);
  • Постанова № 169 регулює публічні закупівлі товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану та не поширюється на період після його припинення чи скасування (лист від 22.04.2022 № 3304-04/16796-06).


    З огляду на положення Конституції України, Постанови № 169 та Указу Президента № 64 строк дії договору та виконання зобов’язань за ним під час воєнного стану може охоплювати саме період дії воєнного стану і передбачати можливість їх продовження в разі продовження строку воєнного стану.

    Воєнний стан в Україні запроваджений з 5 год 30 хв 24 лютого 2022 року за Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» № 64/2022. Вже двічі дію воєнного стану продовжували, востаннє — до 25 травня 2022 року.

    Тож наразі, щоб забезпечити наявні потреби замовника, доцільно визначати обсяги закупівлі з розрахунку потреби у період дії воєнного стану. Саме ці обсяги замовник і закуповує за порядком, який визначає Постанова № 169. Якщо ж потреба не нагальна і замовник використовуватиме закуплене лише наприкінці року, проводити закупівлю наразі не варто. Ліпше після скасування або припинення воєнного стану закупити потрібне за вимогами Закону № 922.

    Із консультації «Закупівлі в час війни — СПЕЦПРОЄКТ»

    Боротьба триває, і наш обов'язок щодня на максимум працювати в тилу.
    Підтримувати Україну за будь-яких обставин, бо тільки разом — ми сила.
    Для вас є підтримка від редакції — до 6-ти місяців безплатного доступу до електронного журналу "Держзакупівлі", а також до

    експертно-правової системи «Експертус Держзакупівлі»

    Замовляйте доступ онлайн в інтернет-магазині. Якщо потрібно обговорити передплату з особистим менеджером, телефонуйте ⭐️0 800 21 12 20⭐️(дзвінки безплатні).
    Будьмо на зв’язку щодня!

    Статичний блок для новин

    Статті за темою

    Усі статті за темою

    Тендери: види в умовах воєнного стану

    Умови воєнного стану змінили особливості проведення тендерів в публічних закупівлях. Простими словами пояснимо, які види тендерів існують в Україні та коли замовники зобов’язані оголосити тендер для закупівлі
    4038

    Що таке спрощена закупівля

    Розглянемо, в яких випадках замовники можуть використовувати спрощену закупівлю, коли діють Особливості № 1178. Та окреслимо етапи спрощеної закупівлі в умовах воєнного стану
    2574

    Прямий договір: як провести закупівлю без порушень

    У яких випадках сьогодні можна укладати прямий договір за Особливостями? Коли звіт про договір про закупівлю, укладений без використання ЕСЗ, публікувати обов'язково, а коли — ні? Детально у статті
    81471

    Гарячі запитання

    Усі питання і відповіді