Насамперед Постанова № 169 дозволяє в умовах воєнного стану оборонні закупівлі товарів, робіт і послуг проводити без застосування процедур закупівель та спрощених закупівель, визначених Законом України «Про оборонні закупівлі» від 17.07.2020 № 808-IX. А також передбачає, що переліки та обсяги таких закупівель визначають рішеннями державних замовників, що здійснюють такі закупівлі.
Проконсультуємо, кого вважають державними замовниками та що слід врахувати у разі закупівель в умовах війни.
Хто належить до державних замовників
В умовах воєнного стану Постанова № 169 дозволяє проводити оборонні закупівлі товарів, робіт і послуг без застосування видів закупівель, які визначає Закон України «Про оборонні закупівлі» від 17.07.2020 № 808-IX.
Переліки та обсяги закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони, а також інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони України визначають своїм рішенням державні замовники у сфері оборони.
Перелік державних замовників у сфері оборони КМУ окреслив у постанові «Питання оборонних закупівель» від 03.03.2021 № 363.
До них належать МВС, Мінекономіки, Міноборони, Мін'юст, ДСНС, СБУ, Служба зовнішньої розвідки, Державне космічне агентство, Адміністрація Держприкордонслужби, Адміністрація Держспецзв’язку, ГУР Міноборони, УДО, НАБУ, Нацгвардія, Нацполіція, Державна спеціальна служба транспорту, ДБР, ДСА, Мінстратегпром.
Державні замовники для оборонних закупівель товарів, робіт і послуг укладають прямі договори.
За результатами закупівель в ЕСЗ державний замовник оприлюднює звіт про договір про закупівлю, укладений без використання ЕСЗ, договір про закупівлю та всі додатки до нього не пізніше ніж через 20 днів з дня припинення чи скасування воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях. Ця вимога не поширюється на договори, які містять інформацію з обмеженим доступом.
Які умови оплати враховувати
Уряд урегулював оплату товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони в умовах воєнного стану. Зміни запроваджує постанова КМУ «Деякі питання здійснення оплати товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони в умовах воєнного стану» від 20.03.2022 № 335 (далі — Постанова № 335).
Умови укладених договорів
КМУ поширив дію Постанови № 335 й на чинні договори (контракти) на постачання товарів, виконання робіт та надання послуг для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони, а також інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони України, які укладені до набрання чинності цією постановою, але які продовжують виконувати.