Чи можна проводити заплановані закупівлі, якщо фактично на рахунку установи немає коштів

1130
Автор
консультант з публічних закупівель, Полтава

Запитання

У бюджетній установі є заплановані закупівлі, за якими наразі Казначейство може проводити оплату, як-то канцтовари, цемент. Проте бухгалтерія установи не дозволяє проводити закупівель, позаяк фактично на рахунку установи немає коштів. Бюджетні зобов'язання головний бухгалтер відмовляється брати. Чи правомірно це? Чи уповноважена особа все ж має проводити закупівлі? Як діяти?

Відповідь

08_11_21.jpg

Планування закупівель замовники проводять на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг (ч. 1 ст. 4 Закону № 922).

Також маємо враховувати бюджетне законодавство. На його вимогу кожному розпоряднику бюджетних коштів затверджують кошторис на 2022 рік. І лише за наявності кошторисних призначень розпорядник може укладати прямі договори. Натомість процедури закупівель проводити можна. Адже за договорами про закупівлю у розумінні Закону № 922, якщо у розпорядника бюджетних коштів відсутній кошторис, він може зареєструвати зобов’язання в органах Казначейства протягом 7 робочих днів з моменту затвердження кошторису (п. 2.2 Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затвердженого наказом Мінфіну 02.03.2012  № 309).

Так, черговість платежів, які проводять органи Казначейства, визначає нині Порядок виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану, затверджений постановою КМУ від 09.06.2021 № 590 (далі – Порядок № 590). Проте це не привід не реєструвати зобов’язання за укладеними договорами, якщо у замовника є відповідні кошторисні призначення.  

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Закупівлі без використання електронної системи

У статті — вартісні межі та умови для закупівлі без використання електронної системи в умовах воєнного стану. Також допоможемо розібратися, яку інформацію оприлюднювати та коли
2746

Головне у жовтні для закупівельника

Почніть перші закупівлі 2025 року разом з Експертус Держзакупівлі! В огляді — найважливіше, що маєте врахувати у жовтні. Це рішення робочих ситуацій, форми, зразки, довідники, відеороз’яснення — усе, що знадобиться закупівельнику у щоденній роботі. Тривалі відключення світла вплинули на звичні режими роботи. Залишайтеся з нами навіть під час вимкнення — підкажемо, як користуватися Системою зі смартфону та переглядати корисну інформацію у будь-який час
84

Зміни в порядку погодження закупівель за Національною програмою з інформатизації

Як проводити закупівлі за Національною програмою з інформатизації з 1 жовтня 2024 року на суму до 500 тис. грн? Який новий алгоритм дій замовника для погодження закупівлі? Пояснимо
1740

Закупівля у монополіста

Особливості дозволяють укласти прямий договір, якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання. У тому числі, якщо контрагент займає монопольне становище на ринку. Пояснимо, як підтвердити документально підставу для укладення прямого договору з монополістом
473

Бенефіціарний власник: як перевірити учасника закупівель

Хто такий кінцевий бенефіціарний власник та як замовник має перевірити інформацію про кінцевого бенефіціарного власника учасника? Чи можна відмовити в участі у процедурі закупівлі, якщо відсутній кінцевий бенефіціарний власник? Розв’язуємо законодавчі головоломки у статті
10651