НАЗК працює над зменшенням корупційних ризиків під час відбудови України

Заступник Голови Національного агентства з питань запобігання корупції Ярослав Любченко розповів, що НАЗК проводить антикорупційну експертизу проєктів нормативно-правових актів для зменшення корупційних ризиків під час відбудови та відшкодування збитків через війну.

Зокрема, Національним агентством з питань запобігання корупції проведено аналіз низки законопроєктів і проєктів постанов Уряду. Поміж них  –  законопроєкт №7198 щодо компенсації за пошкодження та знищення окремих категорій об’єктів нерухомого майна, а також законопроєкт №7385 про компенсацію шкоди, завданої потерпілому внаслідок збройної агресії рф. У цих проєктах законів виявлено низку корупціогенних факторів і надано рекомендації розробникам для їх усунення. 

Заступник Голови НАЗК зауважив, що також проведено аналіз Плану відновлення та надано понад 50 рекомендацій Національній раді з відновлення України від наслідків війни. Це пропозиції до:

  • 8 розділів щодо відновлення та розвитку економіки;
  • інфраструктури;
  • будівництва;
  • містобудування;
  • модернізації міст і регіонів України;
  • розвитку військово-промислового комплексу;
  • аудиту збитків тощо. 

За словами заступника Голови НАЗК, для відновлення економіки передусім необхідно підвищити прозорість процедур приватизації, доступу до публічної інформації про суб’єктів господарювання, впроваджувати корпоративну реформу. 

«Ми постійно аналізуємо інструменти та механізми, які пропонує держава для громадян і бізнесу. Правила мають бути зрозумілими й однаковими для всіх, аби не було зловживань з боку держави, а бізнес міг розвиватися. Важливо запроваджувати процедури запобігання корупції та дотримуватися принципів доброчесності, адже без цього Україні буде складно отримати допомогу партнерів для відбудови та залучати інвестиції», – зазначив Ярослав Любченко. 

Він нагадав, що виконання Антикорупційної стратегії та Державної антикорупційної програми на 2023-2025 рр. допоможе мінімізувати корупційні ризики в пріоритетних сферах життя країни.  

Організатори форуму – Торгово-промислова палата України (ТПП), Програма розвитку ООН в Україні.

Джерело: офіційний сайт НАЗК

Ніна Абаімова експерт з публічних закупівель, консультант, Київ
Скористайтеся підказками з оприлюднення інформації про оборонні закупівлі. Окрема шпаргалка на кожен вид закупівлі зорієнтує: що, в який строк, на підставі яких норм публікувати в ЕСЗ. У пригоді стане й застереження щодо винятків

 

 

додаток

Статті за темою

Усі статті за темою

Кримінальна відповідальність у сфері публічних закупівель

На жаль, адміністративна відповідальність — не єдина, яку можна понести в закупівлях. Існують норми, що призводять до кримінальної відповідальності, тому важливо знати, коли таке може настати. Розглядаємо найпоширеніші випадки кримінальної відповідальності у сфері публічних закупівель
29603

Що потрібно знати про оскарження спрощеної закупівлі

Оскарження потенційним постачальником рішень/дій замовника у спрощеній процедурі відрізняється від оскаржень в процедурах закупівель. Замовники не завжди враховують нюанси проведення таких закупівель, тому потенційні постачальники, що не стали переможцями (або з інших підстав) можуть оскаржити спрощену закупівлю, чим завдати значних витрат замовнику. Розглянемо процедуру оскарження у спрощених закупівлях, підкажемо, як її уникнути та зберегти гроші замовнику.
8766

Міжнародні спонсори війни

В Україні список міжнародних спонсорів війни, який вів НАЗК, передали до Державного реєстру санкцій РНБО. Тепер офіційні дані про компанії, що підтримують агресора, доступні в єдиній державній системі онлайн
217

Оскарження рішень АМКУ

Замовник має виконати рішення АМКУ не пізніше 30 днів з дня його прийняття. Або ж може оскаржити таке рішення до суду. Як оскаржити рішення Антимонопольного комітету, якщо ви з ним не згодні та які докази підготувати — роз’яснюємо у статті
18884

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді