Аномально низька ціна: на що зважати під час спрощеної закупівлі

720
UA RU

Запитання

Чи застосовується аномально низька ціна у спрощених закупівлях?

Відповідь

 

Хоча Закон про публічні закупівлі (далі — Закон № 922) було написано, подекуди, доволі розпливчато, законодавцем не було передбачено застосування аномально низької ціни (далі — АНЦ) в спрощеній закупівлі. Чи можна запобігти аномально низькій ціні на тендері

Докладніше пояснимо далі.

Згідно з п. 3 ч. 1 ст. 1 Закону № 922, АНЦ — ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції за результатами аукціону, яка є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону, та/або є меншою на 30 або більше відсотків від наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону. АНЦ визначається електронною системою закупівель (далі — ЕСЗ) автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота). Тобто ЕСЗ сама визначає чи наявна АНЦ.

Разом із тим, звертаємо увагу, що у ст. 14 Закону № 922 (спрощені закупівлі) не передбачено можливість визначити АНЦ.

А з самого визначення понять «АНЦ» та «тендерна пропозиція» (пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації) вбачається, що АНЦ поширюється лише на тендери, до яких спрощені закупівлі не належать.

 

УВАГА!  

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш FB та читайте важливі новини від порталу «Держзакупівлі» першими.

 

🔥Безплатний вебінар від проєкту «ДеюреЗакупівлі»

Статичний блок для новин

Щоб переглянути вебінар та отримати сертифікат, потрібна попередня реєстрація👇

Зареєструватися

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Технічна специфікація до предмета закупівлі – вимоги та зразок

Технічна специфікація – це одна з найбільш важливих частин у тендерній документації. Саме вона визначає чи вдасться замовнику отримати потрібне у належній якості, формі та з необхідним функціоналом. З'ясуймо, на що звернути увагу замовнику.
5524

Кінцевий бенефіціарний власник: що врахувати у 2024 році

Хто такий кінцевий бенефіціарний власник та як замовник має перевірити інформацію про кінцевого бенефіціарного власника учасника? Чи можна відмовити в участі у процедурі закупівлі, якщо відсутній кінцевий бенефіціарний власник? Розв’язуємо законодавчі головоломки у статті
819

Пов’язані особи в публічних закупівлях 2024

Чи легко встановити, чи пов’язані особи під час тендеру? Не поспішайте відповідати на це запитання. Для початку ознайомтеся з ознаками та прикладами пов’язаних осіб. Вивчіть значущі судові рішеннями та алгоритми дій замовника, у разі встановлення пов’язаності під час проведення закупівлі.
5768

Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: що необхідно пам'ятати

Оприлюднюючи інформацію в ЕСЗ, пам'ятайте про строк, після якого закінчиться можливість будь-яких змін в документах та вимогах до учасників. Як правильно його розрахувати — роз'яснюємо у статті
4371